Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krohas

10. 02. 2007
0
0
326
Autor
Silwer

Gnorové vylezli ze svých děr a vyli na obrovský rudý měsíc. Pjadi se slétali v obrovských hejnech a chystali se na hostinu. Brogové hromadně opouštěli své nory a stavě se na zadní větřili.Větřili krev. Nedaleko se malé vojsko prošedivělých veteránů chystalo k poslední bitvě. Necelou hodinu pochodu od nich tábořilo neskonale mohutnější vojsko. Trpaslíci a elfové se sice nikdy neměli rádi , ale oni žily v Krohasu už věky na rozdíl od nás. My jsme sem přišli před několika desetiletími. Když jsme se sem my lidé dostaly zdálo se že válku vyhrajeme rychle a skoro beze ztrát. Naše armáda rychle postupovala Krohasem. Kulomety, tanky a bombardováním jsme rychle likvidovaly trpasličí pevnosti které trpaslíci nebyli schopni ubránit. Hluboké lesy, hořely pod přívalem napalmu a elfové s nimi. Se svými sekerami, meči a luky neměly proti nám šanci. Elfové sice ovládaly něco jako magii jenže umění léčit jim bylo na nic, protože jejich zaklínači hořely stejně snadno jako ostatní elfové a navíc jich bylo málo. Jenže pak nastal zlom. Teleporty najednou přestaly fungovat, náboje a palivo docházely a naše armáda se najednou stala snadným terčem elfů a trpaslíků. Jednotky které byly na Krohasu se nedočkaly dalších posil ani nové techniky. Veškeré spojení se zemí bylo přerušeno a nikdo nevěděl proč. Musely jsme se naučit ovládat zbraně z období zemského středověku. Elfové a trpaslíci se spojili a rychle dobývali ztracené území. Schylovalo se k poslední bitvě kde elfové a trpaslíci měly obrovskou přesilu. Pozemské jednotky se bez techniky udržely dlouhých dvacet let než byla dobyta naše poslední pevnost. A ubohé zbytky jednotek se připravovali na poslední bitvu. Poslední pro ně. Válka ,kterou jsme vedly s Krohasy byla válka vyhlazovací bez brání zajatců. Lidstvu nezáleželo na méně vyspělých Krohasanech, my jsme potřebovaly jejich planetu kvůli nevyčerpaným a neznečištěným přírodním zdrojům. Krohasané se lidi snažili vyhladit do posledního už jen pro pomstu. Elfové a trpaslíci poslední lidi na Krohasu obklíčili a schylovalo se k masakru. Vojáci na Krohasu se během let naučily dobře zacházet s meči, scimitary a ostatními zbraněmi. A neprůstřelné vesty byly stejně dobré jako jakákoli trpasličí zbroj. Jenže za prvé: Elfů a trpaslíků bylo mnohem víc. Za druhé: elfové byli mnohem rychlejší a obratnější než lidé a trpaslíci byly zase mnohem víc odolní.Bitva začala: katapulty obou armád začaly vrhat kamení a přestaly až když se obě armády spojily v jeden neuspořádaný dav, ve kterém se snažily pobít navzájem. Poté elfí lučistníci pokropili naše vojsko šípy z nichž si mnoho našlo cíl v našich řadách. Pak se do útoku vrhli trpaslíci: "Krohááás"  při jejich bojovém pokřiku se chvějí snad i skály. Mezi bojovníky v prvních řadách lidského vojska se objevily mezery v každé mezeře stojí jeden lukostřelec. „Nestřílejte ,nechte je přijít blíž.“ Řve poručík s bílými vlasy. Zbývá mu přesně 24minut života. Trpasličí jednotky se rychle blíží dvěstě kroků, stopadesát, sto –tééééď. Vzduch naplnil pach trpasličí krve.V trpasličích řadách se objevily široké mezery,ale útok se nezpomalil. Lučistníci odhazují luky a chápají se mečů a štítů. Trpaslíci se s námi srazily s ohlušujícím třeskem a jejich široké sekery se tvrdě zakously do čela našich jednotek. Teprve teď zazněl bojový pokřik a z prostřed našeho vojska vyráží kopiníci na koních dovezených ze Země. Na Krohasu totiž žádní nebyly. Naše jednotky se před nimi rozestupují a pak opět zavírají jako vodní hladina. Jízda doslova zadupává do země útočící trpaslíky, proráží jejich řady bleskově překonává vzdálenost mezi námi a elfy a v plné rychlosti do nich najíždí. Už jsou u katapultů a bleskově je ničí, obrací koně a vrací se zpět. Jenže jich je příliš málo, kopí se lámou, jízda nemá kryté boky a už nemá potřebnou rychlost. Nikdo z jezdců se už nevrátil…

Najednou nad bojištěm zazněl hluboký hlas rohu. trpaslíci posílají do útoku další jednotky. I ty jsou přivítány smrští šípů, ale už nepostupují tak bezhlavě a kryjí se štíty. Bez problému dorazí k našim řadám a boj se plně rozhoří. Elfové už nemůžou střílet šípy bez rizika ,že by zasáhly i trpaslíky takže odkládají luky a taky se připojují k trpaslíkům v útoku na naše řady.Elfové s trpaslíky mají pořád drtivou přesilu. Po 30 minutách boje z naší armády zbyly už jen malé skupinky uprostřed moře elfů a trpaslíků.  Najednou bitevní vřavu přehlušil ohlušující svistot  a za okamžik se nad válečným polem objevily tři vrtulníky. Za pár sekund se na obzoru objevily tankové věže. Posily dorazily. Tanky s helikoptérami udělali s elfi a trpaslíky krátký proces. Gnorové, pjadi a brogové se zase jednou dosyta nažerou. Znovu dobývání Krohasu právě začalo.

                                                                                                                               by Silwer

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru