Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chci být jako GÁNDÍ

14. 02. 2007
3
28
934

Vždy padám na kolena a do očí se mi derou slzi, přeběhne mi mráz po zádech...kdykoli slyším Gándí...velké srdce

      

          

Pozvedám oči ke slunci

Oči plné slz a úžasu

Na ústech hraje mi úsměv

Tečou mi potoky slz pro bojovníky za světlo

Mahátma Gándí…..smrt pro ideály…slzy velikosti

 

Tři rány z revolveru najednou zhasly světla nad Indií. S úsměvem na rtech a posledními slovy požehnání svému vrahovi, Mahátma Gándí padl…

 

Za jeho rakví kráčel milionový průvod a jeho popel byl vhozen do soutoku u řeky Gangy. Mnoho států světa přijelo vzdát hold malému, velkému muži…

 

Ať půjdeme kamkoli, ať jsme jakkoli hodni Indie, máme ještě onu sílu, kterou nám dal náš

učitel.

 

Čas se zastavil…jen emoce plují po mořích lásky…je ticho…zvedá se milionový dav…

V každém z nich je kus srdce Gándího…Gándí…Gándí…zaznívá s úst miliónů velkých srdcí

Dosáhl nesmrtelnosti…


28 názorů

Flavia
17. 02. 2007
Dát tip
Ty jo, rozvíjí se tu fakt zajímavá debata. To je paráda, jak se tady dokážeme vzájemně poplivat a ještě absurdně kvůli Gándhímu, že? Gusto, řekla bych, že v každém šprochu pravdy trochu, v tvém i ve tvých kriticích. Vůbec, ale vůbec bych si ale netroufla někoho nazvat ,,malým", zvlášť když vůbec nevíš kdo to je, co prožil, co udělal... není nejmenší nakonec ten, co ostatní nazývá malými?

No jenže já se za sebe nestidim...básnictví neni muj hlavní stožár. Je to jen takové zpestření, nemám o prázdninách co delat, tak Vás na tomto serveru, kde si většina lidí potřbuje neustále neco dokazovat,obtěžuju s mou retardovanou pezií, dá-li se to tak nazvat. Vim že vám tim lezu krkem, tim že sem cpu všechno co mě napadne a nestojí to za nic...v podstatě ukazuju na vaše komplexy...vi tohle nedokážete, zachováváte si ve společnosti co nejdokonalejší tvář...pak příde nekdo jako já a bije to do očí...schrnu to prostě se za sebe nestidim a už vubec ne před typkama jako seš ty...

leenai
15. 02. 2007
Dát tip
není to, že bychom neměli odvahu se pustit do téma, které sis vybral, nebo které bychom si vybrali my.. jde o to, že být tebou a psát jako ty, asi bychom se za sebe styděli. kor na tomhle serveru.. jde tu o formu. a tu můžeš jen získat; sloveso pro vlastnictví jí bych v tvé souvislosti v tomto případě nepoužila ani v horečce. jinak: si sem napíšu, co chci .. jenže NEchci většinou vypadat jako retard (míněno bez jakékoli narážky), takže si nejdřív rozmyslím, jestli to na to má. je ti 15, takže chápu, jaký to máš. ale není to omluva :))

katugiro
15. 02. 2007
Dát tip
Jak myslíš. Uvidíme časem.

A de mi o mě máš pravdu...akorát se od vás všech lišim tim, že sem otisknu všechno co mě napadne...já se nebojim reakcí vod lidí jako si ty...nebojim...vidim, že spousta lidí ano...oháněj se čim chceš i když na to nemáš...nevim kdo má náký komplexy o poškození svého ega...PUSO

Mě to připadalo hezký a o to tu de...MĚ...nechci dosáhnout toho aby se mi tu všichni klaneli za mou poetiku, ani na to zatim nemám...máš pravdu, včera sem si přečet článek na wikipedii jinak sem vo něm nic nevěděl...vybral sem pár dojemnejch vět, dal trochu vlastního a dal to sem...Gándího nechápu a zatim ani nechci...nic o něm nevim, jenom vim, že neco znamenal...víš a já si tu mužu psát od srdce co chci...a divil sem se, že mě nekterý lidi považujou za odvážneho...to byla ta svoboda...a ty velký témata...muže si s nima zahrávat i neumel, protože sme svobodný, evidentne to nechápeš...když meleš takovíhle blbosti a je taky dost ubohý posmívat se nekomu kuli pravopisu...právo každej má právo na všechno...jenom si musí zvolit jestli mu to zato stojí...mě jo...

Honzyk
15. 02. 2007
Dát tip
heheheDDDDDDDDDDDDDDddd...jeden lepČČČČÍ, než druhej...!-------

katugiro, to je nějaký pop kazatel, nejspíš a ty kecy, kerý vede, čert aby se v tom vyznal

katugiro
15. 02. 2007
Dát tip
Ještě abych řekl, proč tu píšu svůj názor, proč mi to za to stojí. Protože Gándhí je pojem, idol milionů lidí, symbol. A když si chce někdo zahrávat s velkými tématy, měl by to umět. A to nemluvím jen o Tvém žalostném pravopisu. Přijde mi, že Tobě jde hlavně o sebe. Tím, že sis zvolil zavádějící nick, tím, že se oháníš vznešenými tématy, tím, že se v dílech snažíš kázat ostatním, ač nemáš co. Nelíbí se mi to, protože si myslím, že na to nemáš právo. Tak.

katugiro
15. 02. 2007
Dát tip
Augustíne, nejsem si jistý, jestli jsi Gándhího pochopil se vším všudy, hlavně s jeho postoji. Nestačí si přečíst článek na wikipedii a bezostyšně z něj opsat pár zajímavých vět. Co jsi přidal svého? Patetické opakování slov "slzy" a "Gándhí". Čeho tím chceš dosáhnout? Říkáš, že si užíváš svobody. Takhle? Pak jsi sotva na půl cesty k významu toho slova. Gándhí také řekl: Člověk je pro to člověkem, že je schopen sebeovládání.

Já vás vůbec nechápu...měli byste snad strach napsat sem něco takového? Proč? Takze ste malý...k tomu už sem vyjádřil svuj názor...proč se tim necháte omezovat? Chápu to tak, že sem nepíšete všechno co chcete, protože se bojíte...reakcí lidí...no a pár lidí vám napíše, že ste kreténský uchyláci...no a co to znamená...pro váš život...už dávno neni socialismus...tady si mužete psát co chcete...nechápu...SVOBODA...užívám si jí a provokuju...ptz mužu...

Flavia
15. 02. 2007
Dát tip
I já, je-li to myšleno opravdu vážně smekám za odvahu. A I já ctím tyto ideály. K tomu dílu bych řekla asi tohle: Z literárního pohledu to fakt je pathetické, i když to vyjadřuje velkou myšlenku. Myslím, že opravdu dobrý autor dokáže říct velké věci , aniž by to působilo no... přehnaně. Sám říkáš, že nejsi spisovatel, chvála ti za to přiznání, ale na literárním servru holt s tím těžko prorazíš. A ještě k diskuzi pod dílem: Neklesej prosím k tomu, abys pohrdal lidmi, kteří nemají stejné ideály. Když to totiž uděláš, staneš se horším, než jsou oni. A ti ,,velcí" lidé byli velcí právě proto, jak jsi vlastně sám řekl, že nepohrdali nikým. Uf, zas trochu dlouhá kritika :-) Ale dík, že jsi svým dílem rozhýbal diskuzi o těhle věcech. Mělo by se o nich mluvit víc. A ještě víc podle nich jednat...

možná se ti to jednou povede *

maartin
15. 02. 2007
Dát tip
s obsahem se nená nesouhlasit, to JAK jde mimo mě, marně pátrám, co nového...

leenai
15. 02. 2007
Dát tip
cítím se asi jako koník.. =-/ hele, to, že tvoje dílo soudím po literární stránce, bude asi tím, že si tenhle server hraje na literární.. nemůžu si to od toho prostě odmyslet. jestli tohle plodíš v patnácti, tak by z tebe ještě něco mohlo být, o to bych se nebála, ale že se mě Gándí nedotýká .. (resp. že se mě nedotýká spíš forma, jakou na něj pěješ ódy) .. to už je, řekla bych, můj boj, víš? :) prosím, prosím, nauč se gramatiku .. jestli jo.. já k tobě budu chodit a budu si číst - ale hodnotit i literárně, bez toho to nejde - ovšem se slzi a podobnými přehmaty by ses už dávno prát neměl, no. p.s. když mi odepisuješ, musíš mi hodit avizo, jinak to tu těžko můžu najít, když si zrovna nevzpomenu.

Gustíííku, Gustíííku... furt nevěřím... nevím jak moc vážně to brát... kdybych měla jistotu že to vážně fakt myslíš, smekla bych za tu odvahu to sem napsat s vědomím co to s lidma udělá... nevím co s tebou... :o)

Ale nic moc vo tom nevim...jenom mi to tak připadá, že všichni velcí lidé, kterým se obdivujeme, dokázali cítit, soucítit, a proto byli tak velcí...tak mi to připadá sorry, ale sem zelenáč...co muže 15letej fakan vedet vo životě...

No já nevim, když tu auru necítíte...tohle neni literární dílo...proto to neobdivujte...psát neumim...ale city mám...podle me je clovekem vic ten kdo dokaze citit...

leenai
14. 02. 2007
Dát tip
ne všichni, kdo s tebou nesouhlasí a neobdivují tě, jsou malí a neznalí :)

No já sem na všechno...i na tohle...křehkej...a co je to patetickej nevim...a je smutný, že ste malý...

Klokočka
14. 02. 2007
Dát tip
no, obsah radeji komentovat nebudu, holt každý le na něco jiného. Jen takový detail- ty slziiii v prologu-mmmmmmm

leenai
14. 02. 2007
Dát tip
é, tak na tohle asi vážně nejsem. přijde mi to patetické

Díky Honzyku...musel sem mu vzdát čest...

Honzyk
14. 02. 2007
Dát tip
...neco uzasnyho Augustííííííííííííííne...jen tak dal--))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru