Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zodpovědná

16. 02. 2007
4
12
1296
Autor
NEVE

Zase jeden příběh z léčebny. Věnuji HANCE A KÁJE, protože mě držely abych to všechno nějak přežila.Díky moc, mám vás mocinky ráda!!!

Byla odporná zima.
Právě nám skončila skupina a my běžěly ven kouřit.No jo absťák je absťák.
Zima se do nás zabodávala, jak jehla do kůže, ale nám to bylo jedno, hlavně, že jsme bafaly.
"Tak, co Kájo kdy tě pustěj?"
Kája se ušklíbla a vydechla kouř.
"Nevím a je mi to jedno, bejt tady nebo doma, tady kravál, doma kravál.Stejně tu zase zkončím."
Jo to byla celá Kája, tohle byl už její čtyřicátý pobyt a já se sní léčila už po třetí.
Hanka si potáhla a mlaskla, tohle snad dělala naschvál, jak já to na ní nesnášela a ten způsob jakým vyfukovala dým  byl taky šílený.
"Haňulo psycholog tě dneska pěkně zdeptal, no ale aspoň ses vyřvala, to mě  nejde brečet."
Hanka si mě změřila od hlavy k patě a dál bafala.
No jo to je ta, co by chtěla mít zodpovědné uši, co zodpovědně slyší, zodpovědná ústa, co neřeknou ti slova hnusná.To je ta, co by chtěla dobrovolně splynout s věčností, jako Magdaléna s hříšností.
"Asi se zabiju, už mě ten život nějak nebaví, všechno mě sere."
Tak to bylo na mě fakt moc, típla jsem cígo a zapálila si další.
"No proč né, jen to udělej.Chceš poradit?Fajn já ti poradím.Tak třeba se můžeš oběsit, ale to raděj ne pak bys byla celá modrá a v rakvi bys vypadala pěkně blbě.Nebo skoč z támhle toho baráku, ne to taky ne to bys byla jak placka.Nebo se podrež, ale já ten svinčík po tobě uklízet nebudu.!"
Hanka se nadechla a chtěla něco říct, ale já jí předběhla.
"Jdi do prdele, nic dělat nebudeš, nebo jdu okamžitě za doktorkou a strčej tě na pětku a tam tě nadopujou a potečou ti sliny a celý to bude nechutný, tak moc nechutný, že se tam za tebou ani nepříjdu podívat.!
"To já bych přišla?"usmála se Kája.
"No jistě ty aby sis nenechala něco ujít."
"Haňulo vzpamatuj se, běž do koupelky a hoď si sprchu!"
Ráno ze mě Kája strhává peřinu a snaží se mě dostat z postele, ani se nehnu, ale potom vidím, že řve tak jsem najednou úplně vzhůru a obávám se nejhoršího.Na nic se jí neptám a běžím do koupelny.
Posadím se na kraj vany a pohladím Hanku po vlasech, z očí se mi řinou slzy, jak hrachy.Že já radši nedržela hubu.
Sbohem zodpovědná.



12 názorů

MazLenka
09. 03. 2009
Dát tip
To je mazec........ *

NEVE
21. 02. 2007
Dát tip
Že bych to přepsala?...

dee-dead
17. 02. 2007
Dát tip
Na tom zase tolik nezáleží, jestli v tom máš pravopisné chyby, myslím, že nejsou tak velké, abychom je nemohli přehlédnout... Je to rozhodně pěkný *

johny45
17. 02. 2007
Dát tip
Nie, NEVE, nechcel som ta takto obvinit, to som napisal len zo srandy, lebo to bolo pri pobidvoch tvojich prispevkoch...ten isty nic dvakrat a ten isty text...len s tym mam skusenosti, preto som to napisal...ale pre istotu som tam dal otaznik a smajlika... Dufam, ze som ta tym nejako neurazil...ak ano, tak sorry...

NEVE
17. 02. 2007
Dát tip
Johny45 pokud máš namysli, že dávám sama sobě tipy, tak jsi na velkém omylu, tohle bych si nikdy nedovolila!

johny45
17. 02. 2007
Dát tip
Smooky je nejaky tvoj alternick, ked ti pise stale to iste? :) Toto nebolo az take tuctove...aj ked tiez dost casta tema...ale opat to pre mna nie je na tip...

Hanča
17. 02. 2007
Dát tip
Bohužel tu máš opět napsáno, že nestojíš o hlubší kritiku. Ale přeci jenom, bohužel, ale opět se ti tam vloudily chybičky a pak ještě, že za čárkou se dělá mezera. Ale jinak je to působivý příběh a určitou hloubkou. Vím, že tohle téma je poměrně časté, ale v tvém podaní se mi líbí :-)

NEVE
16. 02. 2007
Dát tip
Smooky děkuji moc,jsem ráda,že se to někomu líbí.Děkuji

Smooky
16. 02. 2007
Dát tip
je to krásný *

Smooky
16. 02. 2007
Dát tip
je to krásný *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru