Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku XIII.

19. 02. 2007
5
15
1213
Autor
Ismir
XIII.

Tovární komín,
když brzy ráno svítá,
růžově kouří.


15 názorů

Ismir
25. 02. 2007
Dát tip
Díky za názor dámy. Můj pohled na Haiku je téměř stejný, jako napsala ve zkratce Paulart. Co se týče XIII., tak si myslím, že každé slovíčko je tam důležité, protože ten konkrétní komín, který mám na mysli, vidívám růžově kouřit jen v brzkém ranním čase- samozřejmě v závislosti na ročním období...

Paulart
25. 02. 2007
Dát tip
Ty jsi žena? To je to popletené, viď? Negev má také haiku na www.haiku.cz. Ale že tu má desatero o haiku, to ani nevím. Díky za informaci.

martinez
25. 02. 2007
Dát tip
he he - a já si myslelA že Paulart je chlap - já vím co je haiku a vím co je miniatura, ale dík za tip - tady na písmáku se dá hodně o haiku zjistit u autora negev - má tam něco jako desatero o haiku nebo tak... :o) měj se ;o)

Paulart
25. 02. 2007
Dát tip
Ano, haiku je vlastně miniatura, jen zvláštního druhu. Kdyby ses o to zajímal, dá se teorie dohledat na www.haiku.cz. Zatím nikde jsem to líp nečetla.

martinez
24. 02. 2007
Dát tip
klidně - tvoje verze se mi líbí, ale musela by se změnit kategorie - miniatura bych řekla... a pak - já nejsu autor :o)

Paulart
24. 02. 2007
Dát tip
Nejde mi o dotažení haiku do té formy 5-7-5. O tom už jsme vedli s haikuisty tolik diskuzí a myslím si, že v posledku tuto striktní normu v češtině není třeba dodržovat. Jde o záchvěv skutečna, tajemství okamžiku, objev výkřiku: Jsem Teď a Tady.

martinez
24. 02. 2007
Dát tip
Paulart - nebylo by to haiku (5-7-5), víš? ;o)

Paulart
24. 02. 2007
Dát tip
Pěkný obraz - jen se tam opakuje motiv - "ráno svítá" a "růžově kouří" - Stačí možná Ráno tovární komín růžově kouří. Tím "svítá" prozrazuješ totiž to tajemství, proč růžově kouří.

martinez
19. 02. 2007
Dát tip
příjemný obraz... na rozdíl od skutečnosti... dík smíšku *

Pali, rado sa stalo;) ešte pošlem možno nejaké avi...niektorých autorov tu je málo poznať:D (vy, avizovaný odo mňa...možno sa vám to bude pozdávať:D )

palino8
19. 02. 2007
Dát tip
vďaka za avi... áno, myslím, že táto pekná vecička je naozaj haiku ;)

pekný obraz...sa usmievam...aspoň niečo po predstave buniek takého a takého tvaru (histológia)...a pri nadchádzajúcom období temna (alias anatómia:D )... Ďakujem...tip a avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru