Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlak

07. 03. 2007
3
4
1130
Autor
canuma

Ako som si vystrelil mozog.

    Som borec! Na ten rýchlik som dobehol včas. Trafil som presne: 8:30, žiadni študenti, žiadna geriatria. Autobus na stanicu fičal nonstop s takmer sekundovými prestávkami. Ideálny čas nestíhať rýchlik.
    Kupé bolo prázdne. Paráda, gigantický batoh som vyšmaril hore na úložný priestor, ten menší som si položil vedľa a otvoril. S nadšením som si prezeral obsah. 2 pivá, minerálka, bageta a marlboro 10 light. Vrchná časť vaku obsahovala nákup, ktorý som ešte stihol v staničnom bufete. Frajerina.

    Vytasil som pivo, keď vtom do kupéčka vopchala hlavu nejaká starena. Á do riti! Mám po srande. Otočila hlavu a chrapľavým hlasom skríkla na niekoho, koho som nevidel. "tu má niekto zarezervované miestenky. Poďme naspäť!"
    Rozmýšľam, prečo sa nepozreli o kupé ďalej. Prázdne a po miestenkach ani slychu.
Gigantický batoh som prehodil ako prvý. Potom kapsu, menší vak s pivom a kabát na raz.
    Je tu horúco ako v zadku na koženom kresle. Otvoril som okno a bola mi strašná kosa. Chvíľu som rozmýšľal v čom je vlastne problém. No jasne! Kúrenie som vypol v tom predchádzajúcom coupé. Tak som ho vypol aj tu. Aj tak je tu peklo.

    -Tssst.- A pivko je hore. Myslím, že zobudím aj papier a pero. Podložku tiež. Z dosiek na dôležité doklady, no predtým ich radšej vyhádžem do vaku, hlavne index, ten som už raz stratil v inom vaku v autobuse z Nitry do Bratislavy. Alebo naopak. Pero nemám, postačí fiksa, ktorú používam na CD, čierna, permanent, 0,6. Nadšenie stále neopadlo, tak píšem slová: Som borec!

    Doriti zasa sem niekto vopchal hlavu!! A mám po srande. Nie. To je len sprievodkyňa. Sedím vo fajčiari. Sem sa nikto srať nebude.

"zavrite okno!" hovorí mi. Je február.
"je tu horúco ako v pekle." ja na to.
"ani v pekle to tak nepáchne" mrmle.
"ako?"
"alkoholom!"
"pani sprievodkyňa, máte pravdu."
"naozaj?"
"chlasce sa v nebi" Skontrolovala lístok, ISIC pípol a vypadla. Zavrel som okno, lebo mi začínala byť zima.

Naozajstní spisovatelia vždy spomínajú ľavú a pravú stranu, kto si to má sakra pamätať? Vonku sa mihá pochuj stožiarov. Píšu spisovatelia vo vlaku?
    Neviem, čo ma to napadlo, takí spisovatelia čo sú naozajstní predsa nepoužívajú vulgarizmy len tak. Majú k tomu aspoň dobrý dôvod, či? Ozajstní spisovatelia to čo je? Kopa tmy, vlastne okrem lampy namierenej na stenu, stroj a liter vína. Expresívne výrazy. Alebo rybačka.

    Pokúšal som sa vykloniť hlavu von oknom. Nad ním je totiž kresbička s panáčikom, ktorý sa vykláňa von z okna, celá scéna je ohraničená a preškrtnutá červeným pruhom. Je to pútavé. Samozrejme, nie som idiot, viem, že to znamená zákaz. Chcel som vedieť prečo.
    Stĺp ma minul o vlások. To je osud. Musím žiť. Ešte som nevypil dosť.

V žalúdku mám paseku. Priveľa pijem. Už sa radšej nebudem vykláňať.

    Zapálil som si a otvoril okno.
Dofajčil som a špak vyhodil von. Oknom. Sú tu popolníky, ale pripadalo mi to ako dobrý nápad.
    Zrazu rev. Nebol som jediný drbnutý (človek), ktorý sa vykláňal v ústrety stĺpom. Do môjho kupéčka vrazila žena s prižmúreným okom. Ľavým. Mala veľké kozy. Poviem vám jednu vec, na ktorú sme prišli s jedným kamošom vo Veži. Taká putika. Mali by ste si ju zapamätať. Nie putiku, tú vec. Jednoduché, priama úmera: Čím má ženská väčšia prsia, tým má jej chlap väčšie dlane.
"ty hajzel," vreští "ten špak mi trafil oko!"
    Keď som zbadal tie ručiská za ňou, vychrlil som zo seba to najzdvorilejšie ospravedlnenie, ktoré ma v tej chvíli napadlo:
"naser si."
    Dievčina ustúpila a tá obrovská dlaň sa po mne zahnala.
Ešte jednu vec vám poviem. Ak kopnete 3x väčšieho chlapa ako ste vy do gulí, nie ste zbabelec! Ste vynaliezavý. Hej a vlastne aj odvážny.
    Na čo prirodzene pribehla sprievodkyňa. Aj tú som kopol medzi nohy. Zabralo. Potom prifrčala železničná polícia v počte 2 muži. Teraz som už vážne v riti. Tí nemajú gule.

    Máte právo nevypovedať. Čokoľvek pípnete, použijeme pri súde proti Vám. Máte právo na advokáta. Ak si ho nemôžete dovoliť, bude Vám pridelený...

Tých eunuchov ani vo sne nenapadlo, žeby si niekto dovolil siahnuť na ich zbraň.

4 názory

canuma
08. 06. 2007
Dát tip
zaujimave, ze vobec dakto dava tip, hehe, dik, mas dobry vkus

bajron
05. 06. 2007
Dát tip
vkus diky! pekne to bolo! zaver mi vycaril usmev na tvari takze tip!*

dazdozienka
05. 06. 2007
Dát tip
;]aj avizko;]diki zlyvkuso[som si necekla ze kto napisal len som rovno citala, som myslela ze ty:D bolo to velmi zaujimave som cela uz ved ty nefajcis;]]]

zlyvkus
05. 06. 2007
Dát tip
pochuj stoziarov:)) dobreee...ako to ze som prvy co dava tip?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru