Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď starce svého věku

19. 03. 2007
1
4
732
Autor
Dante
Zpověď starce svého věku
 
V následujícím jednání se představí Sába a Stařec. Dialog postupně graduje a vrcholí…
Posléze se připojují i další postavy.
 
 
Sába: Tak co Honzo, jak se máš?
 
Stařec: Vzhledem k tomu, že jsem starý a vše kolem mne práchnivý jsem zcela povznesen, leč ba i odhodlán se postavit mládeži se svou holí, pročež se k tomu nebudu dále vyjadřovat.
 
Sába: Honzo?......co ty a tvůj sexuální život?
 
Stařec: Láska je prokletí, jež pronásleduje lid po celá staletí.
 
Sába: To je ale hrůza.
 
Stařec: Láska je horší než smrt.
 
Sába: Ale neschováš se před ní…
 
Stařec: (škodolibě a jízlivě se tváří) Ale schovám se, schová mě mé stáří. Zažil jsem už stovky let, už si ani nepamatuji, kdy jsem byl naposled mlád.
 
Inspektor Laychman: (přichází, mnouce si sporý vous) Už to není co to bývalo. Hlavně že toho Jacka Rozparovače si budou pamatovat všichni.Oh šit!
 
Sába: Zeptej se Honzíku na Starcův sexuální život.
 
Stařec: (zvedne hůl a co mu ruka kostnatá dovolí, hrozí s ní a nadává)
 
 
Vtom přichází sám Dante, v rukou třímá zpěvy Šalamounovy a na sobě má světský oblek.
 
 
Dante: Pověz Starče, jistě si mudřec nad vším zpráchnivělým a plesnivým, řekni nám své poznatky z mládí…
 
Stařec: Ondřeji, kdysi jsem se učil jisté bojové techniky, leč věru nejsem stařec olšový, jenž by nebyl schopen přetáhnout nevzdělanou mládež holí.
 
 
 Děj se zamotává, když na scénu přichází Norman a jeho matka z filmu Psycho. Nikdo nechápe…
 
Matka: Normane! Co si mi to dal do čaje? Víš co se stává zlobivým nehodným chlapečkům?
 
Inspektor Laychman: Uvědomte si pane Batesi, že vaše matka je již mrtvá. Řekněte mi teda kdo vraždí ty nevinné lidi.
 
Norman: Moje matka. Musím vás před ní ochránit…
 
Inspektor Laychman: Kolikrát vám mám říkat, že vaše matka je mrtvá, sám jste viděl její tělo, když jste ho ukradl z hrobu. Kdo za tím kruci stojí?
 
Norman: Moje pravá matka.
 
Inspektor Laychman: Bobby?! Arrest him.
 
 
Na scéně znovu zůstává pouze Stařec a Sába. Mezitím se mezi zdi Ostravské vědecké knihovny vkrádá tma.
 
Sába: Nikdy jsem si nemyslela, že skončím na praxi tady.
 
Stařec: (usrkne mátového čaje) Taky tě miluji.
 
  

4 názory

Lais
19. 03. 2007
Dát tip
Starče...ty máš hodl problém...bereš toho bezelstného mladého chlapce moc vážně...mě se moc líbí ta jeho uvolněnost...odpusť mi, ale v danteho případě čert vem literární vědu, poučky a podobné "výmysly". On nepotřebuje literární kritiku, nemá ambice být novým shakespearem...dělá to z čisté radosti..:) to je důležitější:) HLAVNĚ ŽE TAM VYSTUPUJU JÁÁÁÁ:)))

Najmu si hackera a smažeme ti účet na písmáku, Ondřeji. Ale pravdou je, že i ty máš přínos pro lit. server této úrovně - ukazuješ, jak se rozhodně psát nemá.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru