Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

realita s toleranciou plus mínus tri prsty

19. 03. 2007
8
11
2144
Autor
colchicum

vive l´eau de vie (CHCEM POČUŤ OVOCIE ŽBLNKAŤ!)

I.)
Tvár s výhľadom na dva nože
popŕhlila zväzok kľúčov

vrátnik
z brány niže žalúdočného vredu
v útrobách sochy
plačúcej
čiernej madony
sa rozčuľuje
že vrabce
zasa
vyzobali z kropeničky
meno božie.

II.)
Nestrihaj nezrelú trávu
než vypadnem z oka dúhe

budem ti trhať hlavy
ako lupienky zo sedmokrásky
dorastajú ti scvrknuté
ako problémové
zuby
budem sa pýtať
byť či nebyť
a púšťať tvoje hlavy
do vetra
a ony
sa budú plaziť
pri zemi
ako štrbaví škôlkari
keď sa smejú
až si cvrknú
do nohavičiek
budú sa lícami
obtierať o asfalt
a keď už budú
kompletne
rozotreté
po
celom
vzduchu
posmrtne
sa zhodnú na tom
že nikdy nezažili
väčšiu zábavu
než
keď sa
boh
s nimi
hral
varila myšička kašičku.

11 názorů

Bix
22. 03. 2007
Dát tip
Rado sa stalo :)

colchicum
21. 03. 2007
Dát tip
jopol: nadrealno,...hmm, od cloveka, ktory vie, co hovori (pise- ) to beriem :) ak mozno ludsku mysel za istych okolnosti prirovnat k zrkadlu objektivnej skutocnosti (..bezne pojem "objektivna sutocnost" nepokladam za zmysluplny, ale-..), ked som pisala tuto basen, moje zrkadielko bolo poriadane skrivene a zahmlene [grace a l´eau de vie <:-)] bix: vitaj a citaj :) dakujem za navstevu :)

Jopol
21. 03. 2007
Dát tip
No dobře, milé colchicum, beru na vědomí; ale tak úplně snadno se přece jenom odbýt nenechám, takže alespoň jednu dodatečnou otázečku ke tvému básnickému stylu: říkáš, že tato báseň je "tak trochu psychedelická" - co říkáš, bylo by legitimní i takové hodnocení, že je poněkud surrealistická?

Bix
21. 03. 2007
Dát tip
Ty sa zase úžasne hráš so slovenčinou :)

colchicum
21. 03. 2007
Dát tip
hej, nenarocne sny tohto typu sa plnia pomerne lahko,.. s istotou a urcitou pravidelnostou :-)

palino8
20. 03. 2007
Dát tip
hehe, normálne si myslím, že sa Ti ten prológ splnil ;) lupinenky... preklep?

colchicum
20. 03. 2007
Dát tip
jopol: tak toto je pripad, ked sa zachovam ako pred muchotravkou spominany maliar psychedelickych obrazov z tvojho pribehu :) nic vykladat radsej nebudem... tako basen je totiz tiez tak trosku "psychedelicka"... vid polog :)

Jopol
20. 03. 2007
Dát tip
Musím přiznat, že mi skoro chybějí slova, abych vypsal své pocity z této básně. Říci o ní, že je v ní skryto tajemství, by bylo snad příliš málo - jakoby v ní bylo skryto až mnohonásobné tajemství; lámající se tajemství našeho vlastního bytí... (Protentokrát bych možná měl dodopravdy zapotřebí autorský výklad textu básnířky... :-D)

..jo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru