Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Luzný

03. 05. 2001
0
1
537
Autor
Polárník

Pavel Eisner Čestina poklepem a poslechem Nakl. Jaroslav Podrouzek Praha 1948

Divaje se ocima sveho reka na Prahu, lituje Karel Matej Capek-Chod v \Antoninu Vondrejcovi\, ze nelze o te podivane uzit slova luzný. Pridavam se k nemu. Ano, nelze, tak velmi zvetšelo to slovo. A zajiste - vecna skoda, ze je stihl takovy osud. Jak luzne slovo, to slovo luzný, jak lunně kouzelne zvukem. A jak vytecne obsahem. Znamena obludivy, obluzujici, souvisi se slovem louditi, s jeho puvodnim vyznamem klamati, saliti, a proto zas souvisi zcela bezprostredne s vselikym pře-ludem, vselikou za-ludnosti a pod-loudnosti. Jake slovo! A jaky osud slova! Bylo tak dlouho luzné, az skoncilo v perech okresnich lyriku. Nekdy se dovedu uprimne roztesknit nad osudem nekterych slov. Pripadaji mi jako mnohe z nejkrasnejsich zen. Pri pohledu na ne šílela lidska srdce. A jejich konce? Santan na predmesti, tingltangl, poutova bouda, Prasna brana.

1 názor

suva
30. 04. 2001
Dát tip
luzná lůza?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru