Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Irónia

Výběr: Aššurballit
22. 03. 2007
6
11
1176
Autor
maté

len tak

Dievča stálo v preplnenej električke.

Ľudia sa na ňu tlačili zo všetkých strán, cítila ich zadky, ako sa o ňu obtierajú, pot, antiperspiranty.

Cez malé okienko sa dnu predieral chabý prúd čerstvého vzduchu.

Všetky miesta na sedenie boli obsadené, okrem jedného.

Nikto nesedel vedľa bezdomovca s červenou čapicou so špicom dohora, v tmavomodrej bunde a šedo-hnedých ošúchaných nohaviciach. Mal stredne dlhú, prešedivenú bradu a ošľahanú tvár si unavene opieral o studené okno.

Dievča na neho pozrelo.

Potom odvrátilo hlavu a chvíľu sledovalo cestu.

O chvíľu sa však opäť pristihlo, že na neho hľadí, smutne a ľútostivo.

Pozrelo na miesto vedľa neho a potom na ľudí, ktorí rozpačito stáli a tlačili sa okolo.

Dievča sa neisto otočilo smerom k voľnému miestu, potom však zastalo, otočilo sa späť a pozrelo do zeme.

Nakoniec opäť vykročilo a s dávkou istoty si sadlo vedľa bezdomovca

Muž sa na ňu letmo pozrel. Sedel celkom pokojne, prepletené prsty mal položené na stehnách. Za nechtami mal čiernu špinu.

Dievča nenápadne potiahlo nosom, ale nič nezvyčajné necítilo.

Posunulo sa na sedadle trochu bližšie ku nemu, uvedomilo si totiž, že sedí skoro na kraji.

Bezdomovec jej nepozeral na nohy, ktoré jej vykúkali spod sukne, ani na najnovší model mp3 prehrávaču, ktorý držala v ruke.

Pozeral von oknom bezvýrazným pohľadom.

Potom privrel oči a hlava sa mu začala nakláňať dopredu, stále nižšie a nižšie.

Dievča sa snažilo urobiť si pohodlie a posunulo sa do stredu sedadla. Pritom kútikom oka pozorovala bezdomovca.

Zdalo sa, že zaspal.

Pomyslela si, že vyzerá neuveriteľne smutne.

Pomyslela si, že ho asi na tomto svete nič nebaví, že je v ňom stratený ako v nepríjemnom sne.

Nenápadne pozorovala na jeh tvár, bradu, pery, rozmýšľala, či to bol niekedy slušný muž v obleku s manželkou a dvoma deťmi, či niekoho miloval.

Či ho niekto miloval.

Pozerala na neho dlho.

Hlava mu padala dole, čiapka držala.

Električka zastala, ona sa zodvihla a vystúpila s pocitom zadosťučinenia. Slnko jej svetilo do tváre, nohy sa jej odlepovali od chodníka s krásnou ľahkosťou.

Spokojne sa usmievala.

Bezdomovec v električke unudene driemal.


11 názorů

Hmm

maté
01. 04. 2007
Dát tip
:) no chapes je vpodstate jedno ci je ten bezdomovec dobry alebo zly. len som tu chcela ukazat ze dievca ho velice (prehnane) riesi a jemu je to jedno...

obluda
01. 04. 2007
Dát tip
tak to chyti cloveka tie tvoje diela.. ma to v sebe cit..

Jakubisko
31. 03. 2007
Dát tip
Jo, je to pěkné......ale zas na druhou stranu......tak v 90% si bezdomovci tolik soucitu ani nezaslouží, protože si za svůj stav můžou sami a ani s tím nic nedělaj.....ale třeba byl tohle zrovna ten případ, na kterého se jen spiknul osud :)

johny45
24. 03. 2007
Dát tip
Pekne...prijemne sa mi to citalo...Len obcas sa ti tam zopakovalo rovnake slovo vo vetach za sebou...mozno to bolo nashcval, neviem... To clenenie textu - co veta, to riadok - (aj ked miestami si to porusila) mi pripomenulo moje dielko Tri dni...;) Pacilo sa mi...*

..a k tomu aj pekny...usmev...

...pretoze som chlap...

...no spociatku som si myslel ze to skonci sexom...neskoncilo..usmev... ....velmi dobre napisane...v podstate ani slovko nevyslo nazmar...perfektne vykreslena atmosfera.... ...neutopilo sa to v lutovani bezdomovca a obvinovani spolocnosti...coho som sa ja osobne dost obaval... ...gut..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru