Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nedělní poezie v archivu

01. 04. 2007
1
1
1067

A máme tu první část několikadílné série Nedělní poezie v archivu. Věřte- nevěřte, převážnou většinu těchto básní (vznikajících v období kolem osmnáctého či devatenáctého roku mého ctěného života) jsem publikoval v diskuzním fóru na osobním webu citlivého, katolicko- homosexuálního kritika, publicisty a debatérského žvanila M.C.Putny. Počátkem ledna jsem tam skončil, sám velký Putna se ozval a doporučil mně i ostatním internetovým cestovatelům s poetickými sklony, abychom si založili vlastní stránky. Já jsem již tenkrát dlouhodobě takovéto stránky vlastnil, ale na tom nezáleželo, básně jsem u Putny publikoval jen proto, že to přede mnou dělali jiní tamější básníci výkřiku, ticha a pokory. Dnešní dílo jsem na www.mcputna.cz zaslal 2.1.2006. Byl druhý den nového roku, premiérem byl Paroubek, do voleb zbýval necelý půlrok a Jiřím Cieslarov ztrávil již jen několik dnů svého komplikovaného a psychicky neúnosného života, než si jej vzal dobrovolným skokem z okna. I takovéto události a jevy se v textu vyskytují, byť to nebylo primárním záměrem. Umělecké dílo se dokáže naplnit vertikálními i horozontálními významy nejen v průběhu zrodu, ale také postupem svého bytí na tomto světě.

Náměstí Míru stojí pod obřím domem
jen západ slunce je spontánní za rozbřesku
opilcovo doupě v silniční suitě
nechte žít i ovce v kmenu beránčím
tak odcházejí duchové z potratů
zaniklá holoubata radostně šumějí
ztráta energie v boží pravdě na zábradlí před ulicí
konec zoufalého sisyfovského boje za kletbami
dohasíná rudý plamen
je signál spánku na noži- kulatost svědomí ničí
morálka bonus non est in media res cum exemplo
děs

1 názor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru