Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak Vám vezu to pletivo aneb Příběh o beznadějně opakovatelné SMS

02. 04. 2007
7
10
1154
Autor
petrrr

Ahoj, vítám Vás všechny a dkuju moc, že ste si zvolili k přečtení i tuto povídku. Touto povídkou chci poukázat na to, že neni nejlepší v životě stále proti něčemu bojovat, spíš se alespoň na chvíli zastavit a přidat se k tomu. Ještě bych chtěl zdělit, že základ této povídky je pravdivý a stal se mě. Původně jsem tuto povídku chtěl dostat až do fáze totálního psychického zhroucení dané osoby a následné smrti nebo převezení do psychiatrické léčebny, ale tohle myslím už tak dost stačí :D Moc vám děkuji za veškeré vaše kritiky, názory, komentáře a podobně .

„Tak Vám vezu to pletivo, celkem to stálo 2160 Kč.“ tak zněla sms, kterých denně dostával Pavel desítky. Pokoušel se volat na to čísl, co zasílá ty nekonečné esemesky,  leč marně. Vždy byl telefon hluchý. Když odpověděl na esemesku, nikdo neodpověděl, jen za pár minut opět přišla esemeska, oznamující, že pletivo se veze a stojí 2160 Kč. Kdy už to skončí ? ptal se sám sebe, nervy s ním cloumaly, jak při maturitě a nevěděl jak dál. Jak to všechno vlastně začalo...Jednou v noci, když obloha se pyšnila tisíce hvězdami a ticho venkova se linulo po celé krajině, z ničehož nic, ozval se Pavlovi tón, upozorňující na novou zprávu. Ve zprávě se psalo následující : „Už jsem objednal pletivo, zítra Vám napíšu cenu a datum dodejky.“ rozespalý Pavel nevěděl na čem stojí, jen se zasmál a usnul. Časně zrána, hodinu před Pavlovým vstáváním do práce, zvonil mu mobil. Naštvaný a nevyspalý Pavel vzal mobil a dal si ho k uchu. „Dobrý den, ještě jsem se Vás chtěl zeptat, jakou barvu chcete ? Vím, že jste uvažoval mezi modrou a červenou a nevzpomínám si, jak jste se rozhodl...“ Pavel včas stačil zastavit výmluvného člověka na druhé straně spojení a vysvětlil mu, že žádný pletivo si neobjednával, zřejmě si spletl číslo. Člověk, který se ani nepředstavil, v zápětí zavěsil. Za pět minut přišla Pavlovi nová zpráva, v níž se psalo : „Tak já jsem objednal tu modrou. Zatím nashle.“ Pavel nevěřícně koukal na svůj mobil a přemýšlel nad inteligencí člověka,od něhož sms obdržel. Pavel neváhal a na telefonní číslo zavolal, ovšem číslo bylo obsazené. Pavel jen zakroutil hlavou a šel se nasnídat do místní kavárny. Poté co hodil do sebe téměř vařící kávu, zakousl se do křupavého rohlíku s nugátovou náplní a náhle mu přišla další sms. Pavel se tak lekl, div mu rohlík nezaskočil. Otevřel mobil a četl : „Neměly modrou barvu, takže jsem Vám objednal červené pletivo. Brzy se zas ozvu.“ Polkl poslední kus rohlíku, zaplatil a cestou do práce, volal neustále tomu chlapíkovi s pletivem. Jenže se ani jednou nedovolal.

Čas v práci se vlekl, jak šnek přes silnici a Pavel napjatě sledoval ručičky hodin, určující konec jeho práce. Během práce, přišli Pavlovi tři krátké textové zprávy s tou samou větou : „Pletivo je vyrobené !“. Jelikož má Pavel při práci mobil vypnutý, těchto zpráv se dočkal, až po pracovní době, což v tu chvíli byla jediná věc, která mu dokázala zkazit náladu. Pevným stiskem vzal mobil do ruky a opětovně zavolal na číslo – hluchý ! . Nic se nezměnilo a vynervovaný Pavel vypnul svůj mobil a hodil do tašky.Odpočinut a najeden, zasedl celý gauč a pustil si oblíbený film. Asi tak v polovině filmu, vzal Pavel svůj mobil a obávaje dalších atentátů esemesek, zapnul mobil. Jedna, dvě... tři, čtyři... pět nových zpráv netrpělivě čekalo na Pavla, až si je přečte. Potom co dočetl poslední přijatou zprávu, Pavlův pud sebezáchovy klesnul na nulu a ihned na číslo odepsal. Chvíle čekání a ... a to číslo s pletivem mu volá ! Překvapený Pavel zvedá mobil a první otázka směřovaná na Pavla konečně neměla ani nejmenší souvislost s pletivem – „Proč jste mi napsal, kdo jsem a proč Vám stále píšu ...“... omyl měla souvislost : „...Vždyť jsem Vám jasně psal, že pletivo bude červené barvy !“ . „Dost !“ zařval Pavel a dodal „Já si žádné pletivo neobjednal, já nevím kdo jste a proč mi pořád píšete, hlavně mi už dejte pokoj !!!“... co mohl čekat Pavel víc než nic neříkající odpověď – ten člověk  totiž zavěsil a neubylo ani pět minut a další sms tón zahrál mobil. Nervní Pavel otevřel sms a v ní napsáno „Tak Vám vezu to pletivo, celkem to stálo 2160 Kč.“ Pavel švihnul s mobilem a odebral se do posilovny. S příchodem domů, vzal opatrně mobil do svých rukou a stiskl tlačítko pro osvětlení displeje. „11 přijatých zpráv“ oznámil jeho napůl rozbitý mobil. Odpočatý a příjemně unavený Pavel se v tu ránu opět složil a nebyl schopen jediného slova. „Sobota, krásný to den, nemusím do práce, tak to někam pudu.“pomyslel si Pavel ještě před tím , než obdržel v pořadí již třicátou krátkou textovou zprávu „Tak Vám vezu to pletivo, celkem to stálo 2160 Kč.“ A taky po třicáté vynervovaný Pavel musel si dát už tentokrát panáka Vodky. Sedl si ke stolu, mobil položil před sebe a koukal se na něj. Uběhla hodina a on stále jak přibitý do země díval se na mobil. Přišla další, pak další a další...

Celý den proseděl Pavel u stole s nevnímajícím pohledem jinam než na mobil. I kdyby zloději vykradli mu byt, Pavel stále bude koukat na mobil. Odbila dvacátá hodina večer a Pavel se rozeřval na mobil s patnácti přijatými, ale nepřečtenými textovkami. Vyčítal mu, jak mu zničil celý den, ba i víkend. A mobil ? Ten jen oznámil další novou zprávu. Pavel si už nevěděl rady, stále volal na to číslo, psal smsky, že si spletl číslo a stále dokola až do okamžiku, kdy se Pavlův kredit objevil na číslu 2,16 Kč . Měl poslední zprávu a tak čekal. Zčistajasna všimnul si Pavel podobnosti mezi částkou za pletivo a svým kreditem. Netušil,že ho může vytočit něco víc, než stále opakující se esemesky, ale vytočilo. Zhroucený Pavel odkráčel ke své posteli a skočil na ní. Těsně před dopadem, oznámil mobil další esemesku. Pavel vzápětí vstal, vzal mobil a zprávu se přečetl : „Tak Vám vezu to pletivo, celkem to stálo 2160 Kč.“ – nic se nezměnilo, jen Pavlův úsudek. Poprvé totiž odepsal na esemesku naprosto jinak : „Ok, budu čekat pře domem, děkuji moc.“ . Pavel naprosto zaskočen svou zprávou a pomyšlením, jak utratil svou poslední „zprávu“ se začal smát. Hodil sebou o gauč a pustil televizi. Druhé ráno se vzbudil, podíval se na mobil a tam...Ani jedna přijatá zpráva. Skončilo to, už nikdy potom nedostal žádnou sms od toho podivuhodného čísla.


10 názorů

BarBar_007
16. 04. 2007
Dát tip
Celkem zvláštní slovosled a občas je to trošku zmatený,ale nápad dobrej...=)

Fairiella
10. 04. 2007
Dát tip
Líbí se mi zápletka, také mrazivé je to. Jinak nic nového bych už nepřipsala, v čem děláš teda nejvíc chyb, jsou čárky, máš jich tam hrozně naseto a naopak jinde chybí. Mysůím, že nejlepší bude hodně číst, to pomáhá vždycky. Ale líbí se mi to, hezké to je. *

StvN
05. 04. 2007
Dát tip
Nápad dobrý. Zpracování svědčí o tom, že víc než psát, chceš sdělovat, což je dobré, ale nestačí to. Kdybych to chtěl rozebírat, napsal bych něco podobného jako Dero. Piš dál a snaž se kromě nápadu pohrát si i se samotným textem.

už jsem dnes zkritizoval všechna tvá díla a jsem velice spokojen, rozhodně to nybyl zahozený čas, i tohle se mi líbí a docela se těšim až zas něco napíšeš... *

Alojs
04. 04. 2007
Dát tip
velmi poutavý příběh, jak už bylo řečeno - decentní pointa... sem tam to zaskřípe (co se rukopisu týče - ale to už ti napsal Dero). Jinak ale tvá zatím nejlepší věc tady. Takže si rád tipnu, i kdybych měl přihlédnout k některým těm lapsům. Celou dobu jsem se příjemně usmíval. *

terezzka*
03. 04. 2007
Dát tip
moc zajímavej příběh , má co do sebe a teda já osobně jsem měla touhu vědět co bude na konci, myslim ze je to dobry:)

petrrr
02. 04. 2007
Dát tip
dekuju mockrat za tvoji kritiku, moc si toho vazim a dekuju i za rozebrani kusu clanku, si fakt trida a jeste jednou moc dekuju

Dero
02. 04. 2007
Dát tip
Decentní pointa. Ale musíš vypilovat svůj vyprávěcí styl a formální stránku díla. Byl jsem několikrát v pokušení přestat číst pro stylistické, pravopisné i gramatické nedostatky. Část prvního odstavce pro Tebe rozeberu, abys viděl, že těch chyb tam je opravdu hodně. Vyvarovat se jich, je text o několik tříd lepší: tak zněla sms, kterých denně - "SMS" velkými písmeny Pokoušel se volat na to čísl, co zasílá ty nekonečné esemesky - "číslo", navíc je celé spojení stylistickým balastem (laciná vazba to - co) jen za pár minut opět přišla esemeska, oznamující - bez čárky, "oznamující" tady nemá podobu větného ekvivalentu, nýbrž těsného větného členu Kdy už to skončí ? - nadbytečná mezera před otazníkem Kdy už to skončí ? ptal se sám sebe - chybí zvýraznění přímé řeči nervy s ním cloumaly, jak při maturitě - bez čárky, prosté přirovnání a nevěděl jak dál - musí být čárka před "jak", "jak dál" je v tomto případě elipsou (výpustkou) Jednou v noci, když obloha se pyšnila - slovosled! z ničehož nic, ozval se Pavlovi tón - linearizovat do jednoho větného celku Pavlovi tón, upozorňující na novou zprávu - bez čárky, těsný větný člen Ve zprávě se psalo následující - styl (!), prč nenapsat "ve zprávě stálo následující" či podobně? ... atd. atp.

houmles
02. 04. 2007
Dát tip
Tak vam vezu to pletivo, celkem to stalo 2160,- Kc

obluda
02. 04. 2007
Dát tip
vesele :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru