Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nikdo není dokonalý?!

08. 04. 2007
0
1
1187
Autor
Komsihy

Myšlenkou, jenž se nachází na následujících řádcích a nese název „Nikdo není dokonalý?!“ chci ukázat na to, jak opravdu málo stačí k tomu, aby člověk sám přišel na poznání, které mu řekne, že věta „nikdo není dokonalý“, která mu doposud oznamovala neměnný fakt, v sobě ve skutečnosti skrývá otázku a to otázku pro něj nezodpovězenou. Pouhý otazník stačí k tomu, aby člověk začal pátrat po odpovědi této otázky. Pokud by za touto větou nadále zůstala tečka, těžko by někoho napadlo položit si onu větu s otazníkem. Jsou věty, kde jen otazník nestačí k tomu, aby se nám ona skrývaná odpověď vyjevila, ovšem jsou také jiné věty, a to ty, kde právě otazník seznámí člověka s faktem, že ta daná věta v sobě vůbec nějakou odpověď obsahuje, odpověď, která pro nás předtím nebyla viditelná právě z toho důvodu, že jsme neznali tu otázku, co nás k takovéto odpovědi vlastně přivedla.

Nikdo není dokonalý“ – nepochybně každý tuto větu zná a většina ji také zcela určitě někdy vyslovila.

Ano, chyby dělá skutečně každý z nás a také každý člověk nějaké chyby vlastní.

Nikdo tedy dokonalý nemůže být, pro vlastní chyby, protože člověk nemající žádné chyby… takový člověk neexistuje.

Chtěl by se někdo svých chyb nadobro zbavit? Vymazat všechny špatné kroky, které učinil? Jistě, že někdo ano.

Měl by totiž pocit, že jedině bez veškerých chyb může být dokonalým.

Bez chyb?

Zeptám se vás… Byl by takový bezchybný člověk ještě vůbec člověkem?

Ne, zcela určitě ne. Není to možné.

To, že jsme se vůbec stali lidmi je právě pro to, že máme ony chyby. Pro nic jiného.

Zamysleme se tedy…

Slovo „dokonalost“ v sobě musí zahrnovat všechno, co zahrnovat lze, vše dobré a i to špatné.

Vždyť jaká by to byla vlastně dokonalost, kdyby neobsahovala žádné chyby?

To by dokonalost nebyla, neměla by už přece to „všechno“.

A člověk?

Je opravdu kvůli svým chybám nedokonalý a nebo je naopak díky těmto chybám bytostí naprosto dokonalou?

 

K jakému názoru se přikláníte vy?

 

Já dodám jen to, že lidský život je vzácný, to víme snad všichni. A víte co praví jeden citát? Právě to, že „vše dokonalé je vzácné“.

Takže má odpověď je tedy jasná…


1 názor

marge
13. 04. 2007
Dát tip
jasně, někdy právě ty "chyby" vytvářejí dokonalost, která sama o sobě asi neexistuje. jinak...napsané tak nějak nemastně neslaně, moc to nezaujalo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru