Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Galon

04. 05. 2001
2
0
1024
Autor
DarkSoul

Asi by bolo najlepsie umiestnit sem male varovanie: 1. Z nejakeho dovodu som sa rozhodol jedneho vecera nieco napisat po cesky.. Mno.. To co nakoniec vzniklo sa na cestinu nakoniec nepodoba. Avsak ludia mi tvrdia, ze to je citatelne.... 2. V pribehu sa vyskutuju hrube slova. 3. Je dost brutalny. Hmm... To asi vse..

Ulice se sebrala a praštila ho do obličeje. Vztekle zanadával a tápavě se opřel a stĺp po kterém pomalu stékala kroupěj krve. Pan Galon stežka dosedl pod ochranný louče pouličný lampy a znechutene si vopdlivl ,aby se zbavil nasládlé pachute krvi v oustech. 'Pan Galon' , ošklivě se zaceril do tmy. Tak ty svine ho volají 'Pan Galon'.Vodplivl si do tmy a vydýchl ohavný opar výparú s kterých by se nekteré mohli úspěšne radit medzi kyseliny. Z plných plic zreval do noci ješte nejaké pomotane oplzlé nadávky a za pomoci lampy sa vyštveral na nohy. Vlnivým pochodem se vydal jediným smerem - Domu. V Janečkynim okne se již nesvítilo ,ale Pan Galon se štastlivě kochal na výhlade. Dnes bohužel meškal a tak se nemohl pokochat stínem krásneho tela sousedovic dcerky. Zroloval svou tvář do necoho co mohlo byt slatný úsměv a na chvíli zavřel oči. Janečka by určite nebyla jako ta jeho coura doma ,ona by sa potešila kbyby ji chtel dat do pelíšku... Vytáhl ruku s kalhot a malátne ovoril vrzající branku do své zahrádky. Noc byla tmavá jak silná černá káva a pouličnu svítilna před domem už nesvítila nekolik měsícú. Pan Galon si nejasne vzpomínal jak se tehdy nasral až tu zatracenou věc rozbil. Nejasne si zamrmlal ,že to určite bylo kúli ti svini hnusný čo ma doma a mátožne se vydal cez záhonky květin do domu. Nenávidel ti květiny a vúbec nenávidel cokoliv co jeho žena dělala , vždyť ty priblbly kytky nebili nanic dobre. Sežrat se nedali a jenom tu celou noc smrdeli jak hnuj. Ne aby by tam bylo neco užitečneho. Neco načom by peněz ušetřili vždyť už teď nic nemel. A to mu máti namluvila jaká gazdiná šporoblivá to je - kurva jedna prašivá. Zrovna dnes mu karta moc nešla a nakonec mu nedovolili hrát ani double protože říkali ,že to pak nezaplatí. Ti prašiví čuráci vždyť on vždy zaplatil. Z pozvdychem zabědoval jak on chudak se musí trápit... , jo keby to tak byla Janečka.... Z orosený trávy něco s mohutným švihem vylétlo a praštilo ho rovnou do nosu. 'Kurva!' překvapene zahuhlal Pan Galon a krev mu tříštila z rozbitého nosu dolu po tváry jako Nijagarské vodopády. Zuřivě šmaril skrvavené hrabličky o stenu a vyřítil sa směrem ke dverím domu. Rozvalil je jak šílenej býk a pádil do spálne. 'Ja tu svinu zabiji!' nezretelne si hulal cez stékající krev. Vřítil se do spálne , popad svou ženu za vlasy a strhl ji z postele na zem. Zasadil ji pravý hák ,že by závidel i Tyson. Na zemi neco dutě prasklo a žena překvapene vykrikla. Pan Galon chvíli nechápavě zíral na chuchvalec vlasú co mu zostali v leve ruce ,ale pak jeho myšlenky zas doběhl šílenej hněv. Pozdvedl ruku ,a pak znova ,a znova a občas si vypomoh i s nohou. Pričemž odnekud zdola se ozývali tiché výkriky bolesti. Po chvilce zúřivého mlátení Pan Galon ustal. Ne že by se již vyzouril , jenže jeho mohutný břich se zvedal jak vulkán před erupcí a dýchal jak kováčský měch. Skrvavenou rukou si otřel čelo a zanechal si tam šmouhu jak bojové pomalování. Znechutene si vodplivl tam někde do tmy pri svých nohách a dýchavične dodal : 'Šak ja sem ješte neskončil ty svině.'. Jeho vlastní krev valící se mu z nosu vytvořila malý pramínek a Pan Galon znova znechutene vodplivl krev. Ozvalo se podivné tiché chrupnutí a Pan Galon zjajkl. Z pravýho kolena mu vystřelila ostrá bolest a on ho překvapene sevřel rukama. Další zásah ho plně zasáh znova na pravý koleno no tentokrát to vodnesli ruce. Zběsile zreval a jeho masitá kolena (ted už jedno masitější než to druhé) povolila. Z hlasitým třeskem se zvalil na noční stolek a pak i sním na zem. Chraptivě se nadechl a pocítil podivný píchání na levém plíci , jak padl na stolek tak to tam ošklivě chruplo. Dopadla další rána, tentokrát kotník levé nohy. Chraptivý výkřik. Vzduch přetalo švihnutí a zásah přímo medzi nohy. Pan Galon se křečovite zlomil v pase a otvořil ousta v nemém výkřiku. Kraaach ,silný backhand mu zlomil sánku a vodpálil pár zoubkou někam na zem do tmy. (cupity ,cupity ,cup) Pan Galon se převalil na pravý bok a vyrazil nejasné zachrčení (no jo beze zoubkou ,beze sánky s natrhnutým jazykem to se věru težko mluvý naším českým jazykem). Jak tĺčik zasáhl hrudní kost ozvala sa spousta malých chrupnutí a na hrudi se zrazu objevilo pár nových kostních vyběžkú. Pan Galon vykašlal chuchvalec krve a jíkavě se nadychnul ,v hrudi mu bublalo a nos měl ucpaný zaschlou krvý. Plíce se mu plnila krvou a Pan Galon pohnul rukama ve sve tiche agónii. Před očami mu vysel ťažký rudý závoj a cítil jak mu život uniká spolu s posledním kyslíkem v krvi. Když mu oči začaly chladnout tlčik uděřil do skrvaveného nosa a ozvalo se mokavé prasknutí. Další zásah do spánku vytvořil z mozgu třírozmernou skládanku po celé podlaze. Lavé očko udělalo zavěrecný bungee jump z rozrazenej lebky. Jiřina se kulhavě postavila nad zbitky svého manžela. S obtížemi se nadklonila nad to rozklepané maso a naplula schuti do prazdní oční bulvy. Tichounce se uchechtla a pak ho nakopla mezi nohy, naraz byl poněkud šplouchavý. Sešpulila napuchlé a natrhnuté rty a zašeptala : 'To máš za ty sladký roky drahoušku.'. Znavene se posadila na zacákanou postel a skontrolovala své rany. Nos byl jednoznačně zlomený a zplihle vysel na pravou stranu, tohle videla i s jedným okem. To druhé bylo oteklé, možná krvní zákal a možná naň již nikdy neuvidí. Jiřine to bylo jedno. Konečne pokoj. Hravě pohladila težký starý tĺčik na maso, který ji darovala bábi. Tehdy měla pravdu když říkala, že tohle je neco jiný než ty novodobý šmejdy. Napuchlá tvař a rozrazené a natrhnuté pery Jiřinu pálili jak ďas ,ale toho úsměvu se jednoducho zbavit nemohla. Na druhé ráno dorazila policie. Sousedi si dělaly starosti. Jiřinu zmlátenou s prěrazenou nohou našli uprostred celého toho svinčíku a vysvětlovat ani moc nemusela. Celá dedina znala jejího manžela Jarku. Celá dedina tušila ,že takhe nějak to taky jednou skončí ,jenomže očekávali ,že mrtvá bude ona. Jirina však vědela své. Toho večera v posteli u sousedu se znova potichu smála. Ty hrabličky výborne zabrali a když se před spaním ješte naschvál na něm vyzvracela každý stratil veškeré pochyby ,že to udělala v zurivosti. Tĺčik po babičce ji sice zhabali ,ale ona sve dcerke někdy odevzdá staré dobré hrabličky......
Redhawk
14. 09. 2003
Dát tip
Nooo trochu Kulhankovske trochu runnerske..... Nehravas ;)

PHILIP
05. 05. 2001
Dát tip
Pointa je vynikající. Brutalita je zde zcela na místě. Souhlasím s Kandelabrem, příště piš radši ve slovenštině, bude to lehčí na čtení. Vynikající slovní spojení i přirovnání. Naprosto trefné *.

DarkSoul
05. 05. 2001
Dát tip
Ok... Nabudúce v slovenčine. V podstate som len skúšal ako to dopadne, pretože čítam veľa v čestine. Ako sa ukázalo písať je o dosť ťažšie. Je pravda, že ten záver by mohol byť lepší... Ale na prvý (dokončený) príbeh to hádam nie je najhoršie...

slabé...pominuli-li jazyk...není tu nic zajímavého...stylisticky,gramaticky,obsahově i námětově průměr

StvN
04. 05. 2001
Dát tip
Teda já mám dost. Tomuhle říkáš čeština?))) To je věru takovej maglajz, že by to mohl pomalu číst i Mongol. Bavil jsem se výtečně. Hemží se to parádními výrazy a bezkonkurenčními přirovnáními. Samozřejmě, brutalita je hnus a spisovnej jazyk, ať už jakejkoliv je v literatuře na místě. Ale tady ne, je to tak jak to má bejt. U mě boduješ.

Kandelabr
04. 05. 2001
Dát tip
hmm tak tohle mě taky nějak extra neoslovilo, brutalita je tu jaksi samoúčelně, je to jen výpis co se nebohému pánovi dělo, ani ta pointa není zrovna nejnovější...a prosím příště piš klidně ve slovenštině, tohle mi dávalo pořádně zabrat :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru