Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Okliky ..zkratky **

20. 04. 2007
3
11
1242
Autor
Ufounek

Oklikou k uspání noci dostoupám,

Propluju čarokrásným tajemnem.

Po každý zatoužím protnout jinotaj,

Snový místa se dnem.

 

Otevřenou dlaní ucítím,

Pohled žlutého vánku,

Zatoulaným očním víčkem,

Zabarví mi noc do spánků …

 

Zkratkou k uspání dne dobíhám,

Propluju čarokrásným tajemnem,

Pokaždé zatoužím být zlobivá,

Neusínat s klidem …

 

Otevřenou dlaní ucítím,

Pohled žlutého vánku,

Zatoulaným očním víčkem,

Zabarví mi noc do spánků …

 


11 názorů

Ufounek
08. 05. 2007
Dát tip
děkuji moc Štepe ***

Štěp
08. 05. 2007
Dát tip
Tohle je fakt dobrý!Strašně se mi to líbí!* :-)mám radost

Arwennn
25. 04. 2007
Dát tip
přijde mi, že ty rýmy jsou dost ohraný, teda to málo, co tam je... a zbytek... takovej "nijakej"... to je muj subjektivni pocit po prvim precteni...

hezký... jen to po každý psaný zvlášť mi taky vadí... jinak *

Ufounek
20. 04. 2007
Dát tip
Tak koukám, že ste se mi tady pěkně rozpovídali ...***jen pokračujte, třebas se o sobě něco dozvím novýho :-) ..děkuji Vám ***

Jopol
20. 04. 2007
Dát tip
No, pokud by tě to poněkud blíž zajímalo, "prozradím" ti na Ufounka jedno malé tajemství: on (ona) má totiž opravdu takový svérázný, někdy až extrémní způsob poetiky - když to vyjde, je to vynikající, ale když to "nesedne", tak je s tím dost potíž. Ale celkově to vidím jako (velké) pozitivum: jenom ten se může dostat opravdu daleko, kdo si od samého počátku klade mimořádné cíle...

Dáša
20. 04. 2007
Dát tip
hm, aha :o) tak já už teda nebudu rejpat a pitvat slovíčka :o) ale stejně mi to tam nějak nesedlo, a proto jsem se na to soustředila ... a děkuji za vysvětlení, Jopolíku ;o)

Jopol
20. 04. 2007
Dát tip
No ano, v tomhle máš naprostou pravdu (chtěl jsem to vlastně původně zmínit sám) - jenže to je taková Ufounkova specialita, že někdy dospěje k názoru, že vědomé porušení gramatických pravidel má v daném případě nějaký hlubší básnický smysl, a nedá se přesvědčit o opaku. (Pokud se ovšem v daném případě nejednalo čistě o překlep. :-D)

Dáša
20. 04. 2007
Dát tip
děkuji za reakci, ale v tom případě bych volila "snová místa se dnem" ...

Jopol
20. 04. 2007
Dát tip
Ufounku, zdá se mi, jako by tvoje poslední básničky šly někam víc do hloubky, je o nich zapotřebí víc přemýšlet, každé jednotlivé slovo jako by mělo svůj vlastní, poněkud tajuplný význam... Není to ještě úplně stoprocentní, ale jako by tvá poezie tady získávala nějakou novou kvalitu... To "ucítím pohled žlutého vánku" je krásné! Ad Dáša: "snové místa se dnem" - to bude asi právě ten jinotaj, když se naše sny potkávají (a srážejí) s naším obyčejným všedním dnem. Chápu to správně, Ufounku?

Dáša
20. 04. 2007
Dát tip
docela by šla ... jen pár výhrad bych měla ... třeba --po každý--- a co je ---snové místa se dnem--- ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru