Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Človek, ktorý život dáva, ale i berie

19. 05. 2007
2
3
1599
Autor
tinja

   Život je básnik a nás núti zapisovať si jeho verše. Napísané narýchlo, aj tie, ktoré v sebe skrývajú nezahalenú pravdu. Verše života druhých však nevidíme, ani nečítame, a predsa sa často chceme stavať do pozície lepších, či múdrejších, ako sú tí ostatní. Prisvojujeme si právo kritizovať druhých, odsudzovať ich namiesto toho, aby sme im pomohli. Dokonca si prisvojujeme právo rozhodovať o živote: ten človek má právo narodiť sa, ten ďalší však nie; ten človek musí zomrieť, ten druhý však môže žiť.

   Do mysle sa ti potichu začnú vkrádať pojmy ako interrupcia, eutanázia, samovražda, či trest smrti. Rozbehnú sa po tebe ako zimomriavky, pri ktorých zatínaš zuby. Prečo nezatneš zuby vtedy, keď vyhlasuješ rozsudok smrti? Vtedy, keď na nás z neba padajú duše nenarodených detí... A prečo tak pochabo zneužívaš zemskú príťažlivosť, keď si na krk navliekaš slučku? Dnes sa nemáš kam skryť. Stojíš pred porotou úplne nahý. Tak povedz, prečo si praješ dobrovoľnú smrť a nútiš druhých ľudí urobiť to, za čo by im spoločnosť urobila to isté? Si naivný, ak čakáš pochopenie, ak čakáš, že sa k tebe do obývačky nasťahuje cudzí zárodok a pochopí, prečo sú steny tvojho obydlia zafarbené namodro, prečo ti na stene visí to nehodné čudo kaziace meno slávneho Van Gogha. Sú len dvaja ľudia, ktorí to mohli pochopiť: jeden však musel zomrieť a druhému nebolo dovolené narodiť sa.

   Svet už neraz prišiel o úžasných ľudí, ktorí mali moc urobiť veľké veci, o ľudí, ktorým sme odobrali príležitosť zmeniť svet. Veď sa pozri na seba. Ty si tiež „len“ človek. Anonymný nositeľ vlastnej identity, ocitnutý na bludnej križovatke v neznámom veľkom meste, navonok neuvedomujúci si svoju neslávnu orientáciu v priestore. A na tom to celé stojí, ale i padá.

   Preto nikto nemá právo siahať na život, nemá ani právo niekoho o to žiadať, či dokonca do toho niekoho nútiť. Človek má totiž povinnosť život dávať, strážiť si ho a šetriť najviac, ako môže. Človek má jednu neodmietnuteľnú príležitosť, jednu veľkú výzvu, a tou je ŽIŤ..!


3 názory

tinja
29. 05. 2007
Dát tip
jasne..ludia su svine:D,,ale toto je vlastne umelecka uvaha..to sme mali v skole napisat jak sloh a som to mala za jedna, takze len tak som to tu hodila ze jake budu ohlasy zvonka:)..a kludne sa rozpisuj kolko chces, ja budem len rada;)

Norsko
19. 05. 2007
Dát tip
... a umierať *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru