Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když nejde o život...

21. 05. 2007
0
43
1592
Autor
jikra

...jde o hovno. Říkali moji rodiče. Pokusme se využít moudrosti tohoto pádného rčení v písmácké praxi. Naskýtá se nám tu jedinečná šance, jak změnit sebe i svět. Nuže:

Vážení přátelé i nepřátelé, opusťme konečně dávno vyčpělé pojmy konstruktivní  a destruktivní kritika a pojďme na to odjinud. Vnesme do řad literárních kritiků svěží vítr zcela novou koncepcí, resp. zásadami pro jejich nelehkou a málokdy plně doceňovanou práci. Pro začátek jsem vypracoval pět hlavních zásah, jakýsi nový kodex poctivého kritika.

 

Závazný kodex písmáckého kritika (rozumí se samo sebou, že každý písmácký kritik nejen chce být poctivý, ale poctivý také skutečně je, jinak by nemohl na Písmáku působit. Tedy:

 

1. Žádné dílo není dokonalé, proto si po právu zaslouží kritiku.

2. Kritika tvoří nedílnou součást každého plnohodnotného (literárního) díla.

3. Poctivý kritik má právo kritizovat cokoli, kdykoli a jakkoli. Volba kritických postřehů je zcela v kompetenci kritika.

4. Poctivý kritik se zásadně neomezuje pouze na kritiku díla, jeho svatým právem ba povinností je kritizovat též osobu autora. Nadávky, urážky, osočování a tzv. „podpásovky“ jsou nutnou samozřejmostí.

5. Cílem a hnacím motorem všech aktivit poctivého kritika budiž pak fyzická likvidace autora a celé jeho rodiny, aby tento nejenže již nikdy nevytvořil žádné dílo, ale nemohl se ani dál množit.

 

Věřím, že tato výzva a její poctivé a důsledné naplňování pročistí zatuchlou atmosféru a stojaté vody mého stále oblíbeného „literárního“ serveru. Kritice zdar! -jikra-

43 názorů

Oldjerry
28. 05. 2007
Dát tip
No jo - to jsem už zapomněl...

Agrese k mládí patří! :)

Oldjerry
28. 05. 2007
Dát tip
No - ono je to v tomto případě totéž, ale není to tak agresívní...

Tak příště napiš raděj "pochopitelnější" :)

Oldjerry
28. 05. 2007
Dát tip
No jo - vždyť to píšu : vyhraněnější...

To můžu být ochoten až do alelujá, ale text, co potřebuje půlden vysvětlování, o co vlastě autorovi jde, to nebude to pravé ořechová. Tož asi tak.

jikra
28. 05. 2007
Dát tip
Ono spíše než o hyperbolu (přesahování míry) jde mi o absurditu (schopnost či ochotu slyšet vyřčené, vidět napsané). Tak nějak, asi.

Olda: Já ti nevím, já bych si "nadsázku" představoval poněkud méně křečovitou. Ono se ne nadarmo říká, že dobrá parodie musí být o řád lepší než originál...

Oldjerry
27. 05. 2007
Dát tip
Pišto - to nejsou slinty - to je nadsázka, ale je fakt, že mohla být vyhraněnější

jikra
24. 05. 2007
Dát tip
Aidane, o to snad na Písmáku jde nebo ne? O vtipný odezvy ostatních. Zkus také nějakou. Když už.

Aidan
24. 05. 2007
Dát tip
jediný vtipný jsou na tom ty odezvy ostatních=)

jikra
23. 05. 2007
Dát tip
klidně i dřív: 25.6.07 odpoledne, na pikniku v parčíku v Rajské ulici... případně 6.6. v podvečer ve Stromovce, (viz: www.rond.cz)

pozorovatel
23. 05. 2007
Dát tip
já si tě v bohnicích najdu .))

jikra
22. 05. 2007
Dát tip
Hele, já se neschovávám a Praha není zase tak velká. Kdo hledá, najde. Potíž je v tom, že občas mě uklízejí jiní, protože nesnesou, abych byl lidem na očích. A taky mají strach, abych si náhodou "neublížil".

pozorovatel
22. 05. 2007
Dát tip
poseroutko

jikra
22. 05. 2007
Dát tip
..to ať si každý zjistí sám, ne? Součást kritické práce.

pozorovatel
22. 05. 2007
Dát tip
pak bys tedy mel napsat, kde bydlis .-)

Panebože to jsou slinty....

Deepness
22. 05. 2007
Dát tip
prečítaj si F. X. Šaldu... :-)

Narvah
22. 05. 2007
Dát tip
blábolíš..

jikra
22. 05. 2007
Dát tip
vám všem a tobě pane zvláště: -každá kritika je (nikoli) nutně podložena nějakým názorem, tudíž názor=nevyřčená kritika. -kritika pro kritiku a názor pro potřebu názoru je také názor=kritika -ať děláme, co děláme, konfrontaci se nevyhneme P.S. V celém textu není ani stín ironie, je myšlen smrtelně vážně, jakkoli se tomu sám zdráhám uvěřit. (Když i zlé slovo může "ranit"...nebo ranit?) Co teprve zlá myšlenka?

pozorovatel
22. 05. 2007
Dát tip
a co bys jinýho psala?

chikvadrat
22. 05. 2007
Dát tip
a co třeba založení destruktivně kritického klubu - mohlo by se to jmenovat třeba ANTONÍN KONIÁŠ a spol.

pozorovatel
21. 05. 2007
Dát tip
je to nevyhnutelný! musí zemřít..

pozorovatel
21. 05. 2007
Dát tip
ale já bych nebyl tak kritický např. bod 5. je velmi nadějný ale je nutné ho dovést do praxe, čili navrhuju dodatek, že každý uživatel musí uvést i své bydliště, aby byl zničen kritiky myslim, že kdybychom dali pár hlasů dohromady a správně položili otázku, tak nám to Vella odsouhlasí zamyslete se

pozorovatel
21. 05. 2007
Dát tip
romale: jen to dopiš.. dopiš to slovo "pozor..." no! pozoro.. - pozorov.. jen to dopiš!

Jezuita
21. 05. 2007
Dát tip
Někdo nepíše kritiky ale názory.Musíš vzít v úvahu celý název okénečka toho.

těša
21. 05. 2007
Dát tip
mám pocit, že byl jikra jaksi... jak to říct? ...poslán kamsi, s čímž úplně nesouhlasím. Sice mi přijde podivné, že první dva nebo tři body chápu vážně a zbytek ironicky(jikro???), ale celkem mě to zajímá. Hlavně všeobecný... ne, zjišťuju, že mě to zajímá hodně a plně se vyjádřím ve vlastní diskusi. pardon.

jikra
21. 05. 2007
Dát tip
"Písmácký kritik" = každý, kdo tu píše kritiky.

di do píče

Narvah
21. 05. 2007
Dát tip
jako střípek z tvé duševní onanie je to dobrý.. pokud si zamýšlel něco víc, tak je to o ničem a opět ztráta času.

Fouckault
21. 05. 2007
Dát tip
:-(

Srandy kopec...:(

romale
21. 05. 2007
Dát tip
Přesně tak, na ostrovtip tu majou patent jinačí celebrity... tak pozor pozor...

Jezuita
21. 05. 2007
Dát tip
"Písmácký kritik" - máš na mysli svobodné povolání provozované za trinkgeld?

Deepness
21. 05. 2007
Dát tip
:-(

JiKo
21. 05. 2007
Dát tip
co je to za pičovinu_? Někdo tě poslal do hajzlu a tak tady brečíš?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru