Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o Kačce a vlčím máčku.

11. 05. 2001
3
0
2364
Autor
Eternal

doufám, že v tom nemám chyby, kdyby ano, tak mi prosím dejte vědět. Děkuji.

Žila byla jedna malá mladá dívka. Jmenovala se Kateřina, ale všichni jí říkali Kačko. Asi proto, že když byla moc malá, ráda si hrála s kachničkami a tak jí tak začali říkat. Malá Kačka mezi káčátky. Bydlela u lesa s maminkou a tatínkem. Žili si šťastně a měli se moc rádi. Tatínek byl dřevorubec a chodíval každý den do lesa. Jednoho dne se však nevrátil. I dlouho do noci na něj maminka s Kačkou čekali, ale nedočkali se. Druhý den se za ním vypravili do lesa, ale ani tak ho nenašli. Na pasece, kde rubal stromy, po něm nebylo ani památky. Asi si tatínka vzal duch lesa, řekla maminka Kačence. Stýskalo se jim po něm, dlouho ho oplakávali. Ale nic se nedalo dělat, duch lesa je neoblomný. Ubíhaly dny a peníze našetřené tatínkem se rozkutáleli, tu za jídlo, tu na spravení střechy, tu na nové botky. Tak to dále nešlo a tak si s maminkou našli jiného tatínka dřevorubce. Zpočátku se nový tatínek choval mile a laskavě k mamince i ke Kačce. Ale poté co se k nim do domečku nastěhoval se vším všudy začal být zlý a krutý. Maminku bil a trápil a Kačku vyháněl na noc do lesa za divou zvěří. Chudák Kačka musela spát v seníku u srnek, a srnky jí to nemohli odpustit, že spala v jejich seníku a tak jí chodili v noci strašit. Maminčino trápení však dlouho netrvalo. Duch lesa si jí také zavolal. A ona najednou zmizela, asi je teď s tatínkem v nebíčku, posteskla si Kačka. Nový tatínek si do domečku přivedl nějakou úplně cizí maminku, která Kačku už vůbec neměla ráda a tahala jí za její krásné dlouhé vlasy, a dávala Kačce samé těžké nesplnitelné úkoly. Kačka byla nešťastná. Ani maminku nemohla oplakávat, jinak by jí totiž Macecha zbila. Nikdo se jí nezastal. Byla v chaloupce doma, ale když se tam nastěhovali ti dva, už stejně v chaloupce nemohla žít. Jednoho rána se rozhodla, že uteče do lesa. A jak usmyslela, tak udělala. Macecha i nový tatínek si toho snad ani nevšimli, byli rádi, že je pryč a že mají chaloupku celou pro sebe. Byli to moc sobečtí lidé. Kačka se dlouho toulala po lese, spávala v seníkách, pod kapradí, u skály, u řeky, ale všude kam přišla, tak všude nebyla doma. Nikdo jí nechtěl. Srnky se na ní zlobily, že spávala v jejich seníku, zajíčci se na ní zlobili, že spala pod kapradím. Orlové skalní jí pronásledovali, že spala nedaleko u jejich hnízda. Jen v noci měsíc a hvězdičky na obloze jí měli rádi, oni jediní viděli jak je smutná, a jak jí nikdo nemá rád, jak jsou na ni všichni zlí. Moc zlí. Jednou v noci se hladoví vlci vydali po stopách Kačky, a chtěli jí rozsápat a sežrat. Kačka vběhla na louku a sklonila se v trávě. Klekla si a zadívala se na Měsíc a hvězdičky svýma velkýma smutnýma očičkama. Prosila: O měsíčku, Ty jenž jsi jediný na mne nezanevřel. Pomoz mi vládče hvězdiček a nočního nebes. Vezmi si mne nahoru, budu Ti dobře sloužit. Budu pečovat o tvou stříbrnou záři. Prosím, Měsíčku, pomoz malému Kačátku. I zželelo se mu dívky, ale pomoci jí nedokázal. Však hvězdičky mu napověděly, aby hledal pomoc u větříku. Třeba ten ví, jak Kačce pomoci. Větříku, větříku, pane, Pomoz mi bratříčku, Než něco zlého se jí stane. Ale ani větříček nevěděl jak pomoci, ale slíbil měsíci, že zaletí ke sluníčku a zeptá se o radu. Sluníčko, ty zlatá královno, Pomoz Kačce malé Než něco zlého se jí stane. Ani sluníčko si nevědělo rady, ale vzpomnělo si na jednoho kouzelníka. Ten prý zná kouzla a může Kačku ukrýt před hladovými vlky. I rozletěl se větřík hledat kouzelníka v lese. Měsíček mu svítil na cestu, a brzo ho našli. Vysvětlili mu všechno co se Kačce stalo, a on vzal kouzelnou hůl a kouzlil. Abraka dabra A dívka na kolenou v trávě se proměnila malý červený kvítek na vysokém tenkém stonku. Vlci jí už nenašli. A louka ráno po rozbřesku přijala novou sestru. Přijala ten neznámý a nový kvítek mezi své květy. Kačka, nyní kvítkem našla svůj domov, a byla moc šťastná, ale k lidem už se nevrátila. A od té doby na lukách kvete divoký máček. Většinou roste a kvete uprostřed louky, a všechny luční kvítka jí obklopují. Jeho květ je rudý, jako láska, tak jako Kačka milovala svou maminku a tatínka. Její plody jsou malá černá semínka v makovicích. To aby je vítr mohl rozset daleko na další louky, aby si všichni lidé připomínali, ten příběh o Kačce. A že je potřeba, aby se měli všichni rádi, aby pečovali o všechny se stejnou láskou jako k sobě vlastním. Na Kačku se zapomnělo, ale na vlčí kvítek se nezapomnělo a ten roste divoce na lukách dodnes. Určitě se tam běžte podívat, možná i na vaší louce kvete kvítek vlčí, a možná i vy si ten příběh musíte připomenout.
alina
14. 05. 2001
Dát tip
Etí :o))))) no, asi bych na něj trochu vrčela a prskala, jako každá správná kočka, ale určitě bych ho nechodila strašit!!!

Eternal
14. 05. 2001
Dát tip
Některé zviřátka prskají, jiné chodí strašit.. ale vždyť je to jen pohádka :o)))

Eternal
12. 05. 2001
Dát tip
Codíí, děkuji za uprímnou a věcnou kritiku. Trošku jsem ty nedomyšlené věty poupravil nebo úplně předělal. Smysl snad zůstává nezměněn. Nevykreslenost prostředí dává prostor pro fantazii, mám takové pohádky rád, dokreslím si k nim prostředí sám. Vy to tak neděláte? Prudký posun příběhu a situace vůbec je také účelná. Nechtěl jsem z toho mít protentokrát dlouhou a malebnou pohádku. Navíc by u toho asi děti usínali dřív, než by přišlo rozuzlení :o)) Cava, nechal jsem tam jen Abraka Dabra.. klasiku.. víc tam stejně nemusí být, měl jsi pravdu, bylo to moc brutální. (kdybys věděl co mě všechno napadalo :o)) ) Děkuji Vám přátelé, jsem rád, že mi pomáháte tvořit hodnoty pro ty naše malé :o)

Cavalera
12. 05. 2001
Dát tip
Jé Ete, to je myslím zase škoda, že krátká průpovídka by tam byla hezká ... ale bez mučení:-)) .. ale je to dobrý!!

Eternal
12. 05. 2001
Dát tip
Cava, no jo.. ale když já to asi bez toho mučení nedokážu :o( ALe uvidíme řekl slepý :o)

Cavalera
12. 05. 2001
Dát tip
ok Ete ... nesmíš být takovej tyran:-)))) .. zkus to i bez mučení:-)))

Cody
12. 05. 2001
Dát tip
Etíí: Nevykreslenost prostředí dává prostor pro fantazii :o))) líbí se mi pohádky, které umožní (teď mluvím hlavně o dětech) rozvoj fantazie a celkově myšlení, ale tak jak vypadala tahle pohádka předtím.... v tom stavu to spíše fantazii bránilo ... ... musím říci, že takhle je ta pohádka o mnoho lepší :o))))) (líbí líbí)... a dovolím si za ni dát Tip :)))

Eternal
12. 05. 2001
Dát tip
Codí, děkuji, doufám že se i Tvé sestřičce bude líbit, pokud jí ji předneseš :o)

alina
12. 05. 2001
Dát tip
No, nevím, jak vypadala předtím, ale takhle se mi moc líbí. Akorát nevím, proč ty zvířátka na ní byly tak zlý. To přece nejsou takový potvory jako my :o)) Už se těším až ten vlčí máček někde potkám. Hned si vzpomenu .. :o)

Eternal
12. 05. 2001
Dát tip
Alino, Tobě by se líbilo, kdyby Ti nějaké cizí zviřátko spalo v postýlce nebo nedejbože v talíři s jídlem? :o)

Cody
11. 05. 2001
Dát tip
Museli něco udělat, a tak si maminka našla jiného tatínka.... ... Maminka to trápení dlouho nevydržela, umřela.... (kdybych tohle přečetla své sestřičce, tak by se dozajista rozbrečela a o téhle pohádce by už ani nechtěla slyšet, byť ten konec je tak krásný) ... prostředí mi přijde málo vykreslené, málo barevné a poutavé... (určitě bych si nad tím sedla, Etí, a malounko si s tím ještě pohrála)... ...situace se mění tak nárazově, prudce, že člověk nemá vůbec čas se začíst, natož proniknout do světa "pohádky"... pokud jde o chyby :o))) .... asi bych se podívala na čárky ve větách, Etíí :o))) k závěru pohádky: je to, jak je tomu u tvých pohádek zvykem, poučné a závěr je nejlepší a nejkrásněji napsaný z celého dílka... Moc mě, Etí, mrzí to nedokreslení a razantní oddělování jednotlivých situací, je to totiž moc krásná pohádka (prosím, viď že se na ni ještě podíváš, protože takhle ji mohou brát jen jako pohádku pro dospělé a ... ... a nebyla by škoda, kdyby děti o něco takového přišly?)...

dablik008
11. 05. 2001
Dát tip
tak chyby uz vypsala Cody :o)) zaver je peknej, to jo...i jinak s ni musim souhlasit... :o)) dekuju Codinko zes to rekla vsechno za mne :o))

StvN
11. 05. 2001
Dát tip
Souhlas, držim Ti palec.

Cavalera
11. 05. 2001
Dát tip
joo dobrý ... akorát, to co říká ten kouzelník se mi zdá být moc brutální ... mučení utrpení ,... to se mi tam nehodí ... ..... tip!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru