Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STRACH

18. 05. 2001
2
0
2179
Autor
Smotlacha

Já, stará Smotlacha, děsné strašidlo z nejtemnějších lesních zákoutí prohlašuji následující:

Myslíte si, že víte.

 

Vyprávíte dětem o vyceněné vlčí tlamě, ale Karkulka už dávno vystudovala právnickou fakultu a dělá advokátku někde na jihu Čech.

 

Měli jste se zeptat víl.

Ve tmě je jiný děs, opravdový, hluboký. Všechny lístky se chvějí, neboť na nich to ulpívá.

 

Vy se otřepete a myslíte si, že jste z toho venku.

 

Blázínci. Stará Smotlacha na lesní cestě v podřepu pozoruje vyschlou žábu a přemýšlí o budoucnosti vás všech.

 


Petula
31. 07. 2001
Dát tip
Jojo... To je vše přesně ze života, jak výše uvedeno...

░▒▓-_-▓▒░


Daemonica
12. 07. 2001
Dát tip
:))))

Wicana
12. 07. 2001
Dát tip
Satánku, nedotknu se tě ani prstíčkem, ale tohle dílo dám do Strašidelné kategorie, aby se čarodějnice naučily rozlišovat, co je houba do koupele, a jaká patří do kastrólu :--)
Kdyby o tebe čarodějnica Daemonica nezakopla, a neřekla mi o tom, vůbec bych sem do těchhle končin, kde nic jedlé neroste nezaletěla. Daemonica má oči všude, já už jsem slepá bába :--)

Wicana
12. 07. 2001
Dát tip
Anonyme 20 a učedníku, stíny za mnou v rokli, je to jen tak, že jste se mi tu zjevili v zlatozáři staré petrolejky ? K čemu jste byli povoláni, zajímáte mě, ale na vašem jméně vůbec nezáleží, vždyť jednou budeme všichni v bezejmenné věži, sám Mág to místo střeží :--)

Wiki
23. 05. 2001
Dát tip
učedník ,: :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ayrn
23. 05. 2001
Dát tip
:o)))

učedník
22. 05. 2001
Dát tip
tak se pojďmě aspoň usmívat... společně... a upřímně :o)

Ayrn
21. 05. 2001
Dát tip
*********************************************************************** Učedníku - nádhera!!! *********************************************************************** Nejraději bych Ti dal tip... ***********************************************************************

Ayrn
21. 05. 2001
Dát tip
sakryš, to mělo být jinak:
***************************************************************
učedníku - nádhera!!!
***************************************************************
nejraději bych Ti dal tip...
***************************************************************

učedník
21. 05. 2001
Dát tip
ayrne, stydím a červenám... ehm... a děkuju :o)) ale tipa můžeš dát zaslouženě sem :o)

Ayrn
21. 05. 2001
Dát tip
Nemůžu, učedníku, ani sem, ani Tobě, pokaždé z jiných důvodů...

Smotlacha
20. 05. 2001
Dát tip
Máš pravdu, máte se na co těšit.... :o).
*************************************************************************
Díky, Anonymko 20, moc ;o))))).
*************************************************************************

Anonym 20: Hezké, ale myslím, že lesní strašidla obvykle nenosí blůzičku.
Takže bych poopravila poslední verš na:
z kůry má tužtičky
a z mechu sešit
máme se lidičky
fakt na co těšit.

avi

učedník
20. 05. 2001
Dát tip

Myslí si, že vědí.

Karkulce poslali usměvavou pohlednici, lehli si do trávy a -jen tak- očima hladili nadýchané výšivky modrého pozadí.



Měli se zeptat víl.

O něco později srdce dýchalo šuměním lístků a zavřené oči šeptaly o vílách. Život se zklidnil - náhle zpomalil a s půlnočním vánkem se každý jeho nádech široko rozléhal, podivně a hlasitě trhal mysl. Mysl, zoufale postrádající jakýkoli jiný podnět, sevřená ocelí zvyku, metamorfující strachem v horečné touze přehlušit volání života z vnitřku lidské bytosti. Mysl, ve věčném útěku před teď, v hrůze z já. Mysl, iluze dobra, iluze lásky, iluze zla, iluze hněvu, iluze spravedlnosti. Ale oni, oni se nedali rušit, oni odpočívali, v emoci, v harmonii, v lásce, v klidu; já vdechující teď a tady.



Blázínci, říkají jim. Otřásli jste myslí a co teď máte? Nemáte chvilku klidu, pořád se jen dřete, protože srdce vám nedovolí být lhostejnými, protože srdce zná jen lásku, protože nezná iluzi, nezná iluzi nenávisti, nezná iluzi spravedlnosti.

A oni se usmějí, a tázajícího lehoučce pohladí láskyplnou myšlenkou, a jsou, a v jejich bytí je doprovází radost.

Katerina
18. 05. 2001
Dát tip
Libi se mi to, jsem zvedava, na co Smotlacha prijde... (preklep v posledni vete: 'pozoruje')

Wiki
18. 05. 2001
Dát tip
A co asi tak Smotlacha vymyslí ??????

Kašika
18. 05. 2001
Dát tip
Nestraš, když jdu ven se psem :-)))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru