Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zakázané Jablko

18. 05. 2001
0
0
2513
Autor
Eternal

Obrázek k textu zde:

http://www.webpark.cz/eternal/jablko.htm

-Hele, Adame, pojďme něco podniknout.

Prosím Tebe, ty bys stále něco podnikala.. vtdyť je tu krásně.

-No jo, ale je tu nuda.

Tak co máš na mysli?

-Půjdeme do zakázané zahrady, ano?

Ale Evo, tam přeci člověk nesmí, máme to zakázáno.

-Pojď, bude legrace.

Co porád máš? Zase něco vyvedeme. Minule jsem kvůli Tvé zvídavosti spadl do té jámy, a od té doby mi nějak smrdí nohy. A víš co říkal starej, že ještě jednou něco provedeme, tak mi ty nohy mi zůstanou smrdět navždy a kdo ví co ještě..

-No jo, když jsi tak nešikovně lez po tý skále, tak se nediv.

Ale tu kytku jsi chtěla Ty. Chtěla sis jí dát do vlasů. A jen tu, která roste nad tou římsou, a né jinou. Raději se ke mně přitul a budeme si užívat ráje až do večera.

-Nechci se tulit, chci jít do té zahrady.

No dobře, tak si běž.

-Ty se mnou nepůjdeš?

Ne, já tu na Tebe počkám, pěkně v trávě, budu tady počítat beránky.

-Jo? Chrnět budeš, já to vím. Půjdeš se mnou! No vstávej!

Ale…

-Žádný ale, jdeš, a neodmlouvej!

Ach jo.

-Žádný ach jo, nevzdychej, určitě se Ti tam bude taky líbit.

Hmm

 

I prošli branou, a viděli nevídané, marně však na ně cedule u vchodu křičela: Stát! Zákaz vstupu! Je přísně zakázáno se dotýkati ovoce, i na zem spadlého. Je přísně zakázáno podléhati pokušení. Číst uměli, ale před Evou to bylo stejně jedno.

 

-Tak co, Adame?

Je tu opravdu nádherně, moc nádherně. Nepřestěhujeme se sem?

-Už se stalo, odedneška tu bydlíme, co by se nám mohlo stát?

Fajn, tak já si tady lehnu do trávy a budu koukat na to nádherné ovoce na těch urostlých stromech.

-Už chceš zase polehávat?

A co bych měl jiného dělat, když se ke mne nechceš tulit? Nechceš se mnou sdílet stejné místo až do soumraku?

-Pojď půjdeme se kouknout jaké to ovoce tady roste. Nic podobného jsem nikdy neviděla.

Já to ještě taky nikdy neviděl. Kdo ví jak to chutná.

-Tak to pojď zkusit.

Ale víš co bylo napsáno na té ceduli u vstupu?

-Jo vím, ale stejně tomu nerozumím.

Tak se pojď ke mně přitulit a hodíme to za hlavu.

-Ty seš hroznej, na nic jinýho nemyslíš.

Ale Evičko.

-Teď ne… pojď.

 

A vzala ho za ruku a táhla mezi stromy dál do sadu.

 

I zastavili se u statného stromu pokušení. Jeho plody byly nesmírně lákavé, červené, a ranní rosa se na nich třpytila. Ovoce žádalo, prosilo, aby bylo utrženo a snědeno. Adam si toho skoro ani nevšiml, toho zajímalo jen to JEDNO. Ale Eva byla naprosto unešená.

 

-Hele já to jedno kulatý utrhnu, ochutnáme ho, ano?

Ne, netrhej ho, kdo ví co to je za ovoce.

-Nemůže se nám nic stát, jsme přece v ráji, pod ochranou starýho.

Pojď půjdeme jinam.

-Ty bys nechtěl ochutnat to nádherně vypadající, něco?

Chtěl, ale raději bych ochutnával Tebe.

-Ale já to chci ochutnat.

 

A stáhla ruku na červený plod, zajiskřilo se, a plod jí zůstal v dlani. I počala ochutnávat, a poblázněna všemi chutěmi toho ovoce přesvědčovala Adama aby ochutnal to báječně chutnající něco. A podala mu ovoce ze stromu a on jej ochutnal, myslejíc opět jen na to jedno.

A  padl blesk, zahřměl hrom! Oba padli na zem. A když zvedli obličeje, tak před nimi byla cedule: Game over, no more coin!

A nikde okolo žádné zahrady, nikde žádného ovoce, nikde žádného ráje, všude byla jen pustá Země. Jen Země, jejich prokletí, jejich naděje.


Eternal
01. 11. 2001
Dát tip
 

neutříbený myšlenky... nápady sice přicházej.... ale chce to si udělat systém.. jak to zasadit do příběhu... kdybys nakonci nevyfrnul dablovaně měls dva krajíce chleba :-)) .......ale to je koneckonců o strategii a taktice, takže to si moc nepokecám.... :-)))

....ale jak už říkal můj Philípek... to jablíčko je moc hezký :-))

RadeX
25. 05. 2001
Dát tip
Bylo to pěkně rozehrané ... čekal jsem na závěrečnou pointu, ale ta co přišla, mi tam prostě nepasuje - je spíš jako z nějakého úplně jiného příběhu.

Cody
20. 05. 2001
Dát tip
hmm hmmm ... no já taky asi nevím přesně, co jsi tím chtěl říci... cítím z toho jen to, že si lidé neváží té krásy kolem a hledají něco jiného a stále a stále... až jim zbyde jen pustá Země, jejich prokletí, jejich naděje.... ...možná ještě střípek toho, že necháváme ostatní, aby se rozhodovali za nás (aby ovlivňovali plně náš život) a tím nás tak dovedli tam, kam mi jsme vlastně vůbec nechtěli...

Cavalera
19. 05. 2001
Dát tip
Mě se sice pointa líbí a snad i chápu myšlenku, ale ten závěr by si asi opravdu zasloužil trochu dotáhnout a vylepšit ...

Eternal
19. 05. 2001
Dát tip
Nene.. tohle zůstane tak jak to je.. jinak by to bylo k ničemu :o) Ale díky za ohlasy :o) A dejte si pozor, která vám podává jablko, a co to je za jablko :o)

Katerina
19. 05. 2001
Dát tip
Eternale, kde jsi nechal hada??? Evu prece navedl had!!!!

Eternal
19. 05. 2001
Dát tip
Já žádného hada nechtěl, a ani jsem nepočítal, že by zrovna Ti dva museli být Adam a Eva :o) Je vidět, že jsi četla jen řádky, nečetla jsi mezi řádky :o)))

Cavalera
19. 05. 2001
Dát tip
ok Ete ....

PHILIP
19. 05. 2001
Dát tip
takže CÉ je správně....s tím jsem vskutku nepočítal

Eternal
19. 05. 2001
Dát tip
Tak vidím, že jste plavali skoro všichni :o)

PHILIP
18. 05. 2001
Dát tip
1/ Tak obrázek pěknej. 2. řádek překlep - vtdyť . pointa se mi nelíbí, nesedí mi...Game over, no more coin! to ještě jde, ale dva poslední řádky jsou zase z úplně jinýho soudku..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru