Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tma

08. 07. 2007
3
18
1403
Autor
Michaelus

meditace nad tajemstvím

tma je podstata tajemství
bez něhož by nebyl smysl
neboť bytí spočívá v hledání
přemáhání a překonávání
tmy - tajemství hmoty

hmoty, která nás obklopuje
hmoty, která nás tvoří
hmoty, která je beze smyslu
Světlo musí prorážet tmu,
člověk vnořujíc se do tajemství
sám sebe.

18 názorů

Santi€
23. 11. 2007
Dát tip
niet, je to písmákem a míšo promiň za spaming:)

Santi€
23. 11. 2007
Dát tip
plomiň a nechci se hádat

Santi€
23. 11. 2007
Dát tip
drahý,to je kamarád a sonda do vod písmáka, nejde o dílko, ty mi taky posíláš avi, co si o tom myslím...

Santi€
23. 11. 2007
Dát tip
Světlo musí prorážet tmu, člověk vnořujíc se do tajemství sám sebe. >*tohle je podle mě největší hloubka dílka, jež je hodna zastavení, kritiky a přemýšlení...*< avi

martinez
20. 11. 2007
Dát tip
a co takhle zkusit aj jinou poezii... :o)

domin.go
21. 07. 2007
Dát tip
to je nějaká recese?

Lindra
09. 07. 2007
Dát tip
James,ano v tom, že myšlienka nieje ničím novým máš pravdu, mna zarazil len jeden "Tvoj výrok: tmu neprekonas, akurat ju mozes prijat." V tom s Tebou nesúhlasím. Keby dieťa v tele matky mohlo mysliet (čo zatial presne nevieme)asi by si myslelo, že to, kde je, ta tma, ktorá ho obklopuje je skutočná a neexistuje žiadna iná, prijíma ju... Až porod mu otvára oči. Ono je to vlastne rovnaké ako podobenstvo o jaskyni či králikoch. Mám nutkanie sa Ta opýtat, na základe čoho o tejto téze pochybuješ, ale to isté by si mohol namietnuť Ty...je to asi o presvedčení (nie - presvedčení sa - )

Lindra
09. 07. 2007
Dát tip
James... posledných pár viet mi pripomenulo Platonovu jaskyňu a myslenie jaskynních ľudí, že tiene sú skutočné a tie prijímajú za skutočné...alebo ešte mi napadá...svet králikov v klobúku, ktorí si myslia, že sú skutočne doma;a len niekoľkým z nich sa pošťastí a sú vytiahnutí za uši kúzelníkom :-)))

Lindra
09. 07. 2007
Dát tip
James... posledných pár viet mi pripomenulo Platonovu jaskyňu a myslenie jaskynních ľudí, že tiene sú skutočné a tie prijímajú za skutočné...alebo ešte mi napadá...svet králikov v klobúku, ktorí si myslia, že sú skutočne doma;a len niekoľkým z nich sa pošťastí a sú vytiahnutí za uši kúzelníkom :-)))

Jezuita
08. 07. 2007
Dát tip
nebyl bych proti těm tvrzením, kdyby vyznívala víc v zájmu poetiky a fyntazie.

Honzyk
08. 07. 2007
Dát tip
clovek VNORUJE.... a, neutaz se, ale to mi pripomina prednasky pana, kterej nam kazal, kdyz byl Machovec nemocnej...a my ho tak milovcali, jak placal, ze sme mu ani jednou nezdrhli...ale meno neprozradim, ani kdyby mne mucili horici cigaretou... "tma je podstata tajemstvi"..no, zajimavy...to by se temelinacce Dubovy nelibilo:))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru