Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 4

28. 07. 2007
1
6
1276
Autor
R.P.

zase vás otravujem. pôvodne som to chcel uverejniť až zajtra, ale zajtra budem celý deň ma beachvolejbalovom turnaji a nebudem mať čas, takže...ďalší diel mozaiky

2. kapitola

Prízrak

 

     Urýchlene som opustil svoj súkromný dom hrôzy. Nahádzal som na seba špinavé a dokrčené oblečenie, ktoré sa už týždne povaľovalo po byte. Nemal ho kto pozbierať a oprať. Odkedy ma žena opustila, išlo to so mnou po niektorých stránkach dolu vodou. Zvyčajne sa u mňa zastavila každý piatok jedna slečna, ktorá býva o dve poschodia vyššie a za menší úplatok mi šaty oprala v práčovni v suteréne. Istý čas sa však neukázala. Možno odišla niekam na dovolenku, možno je moc zaneprázdnená, aby sa ešte starala o nejakého starého podivína, a možno ma už mala plné zuby. No, škoda. Bola to celkom sympatická dievčina. Mal som ju rád. Hlavne vtedy, keď sa zjavila vo dverách s košom plným čistého prádla voňajúceho po aviváži. Vždy sa žiarivo usmiala, pohodila vlasmi a povedala: „Hotovo pán spisovateľ.“

     Pohrúžený do vlastných myšlienok som vystúpil do neprajúceho počasia. Ulica pôsobila šedo a nezáživne. Nebolo tu ani stopy po ľuďoch. Všetci boli zalezení vo svojich domovoch, či v práci. Nikomu sa však nechcelo v takomto počasí von, kým vyslovene nemusel. Ulica vo vás vzbudzovala pocit osamotenosti, akoby ste boli jediným živým obyvateľom mesta duchov. Chodník, steny budov, pôda, všetko bolo nasiaknuté vlhkosťou častých dažďov. Konármi stromov stojacich na druhej strane cesty tiahnúcej sa popred systém činžiakov šklbal všadeprítomný vietor. Bolo to počasie typické pre toto ročné obdobie. Poobzeral som sa okolo seba sledujúc každý detail tejto scény. Na tvári som mal pri tom kamenný výraz hlboko zamysleného človeka, no keby ste ma v tej chvíli zbadali, pomysleli by ste si, že som skôr hlboko znechutený. Nemohol som za to. Tento výraz tváre je pre mňa charakteristický. Každé ráno si ho obliekam ako si ľudia obliekajú šaty. Je mojou súčasťou.

     V mláke pred sebou som opäť zazrel svoju vlastnú tvár deformovanú vlnkami spôsobenými vetrom. Ten obraz sa takmer vôbec na moju tvár nepodobal. Vlnil sa a menil, každú sekundu bol iný. Bol to môj obraz a zároveň to môj obraz nebol. To nie som ja, pomyslel som si a to mi pripomenulo príhodu s tvárou, ktorá sa stala hore v byte. Otriasla mnou vlna chladu, ktorá ma opäť prinavrátila do reality. Vonku bola skutočná zima. Poriadne som sa zababušil do dlhého a teplého čierneho plášťa, ktorý som si veľmi cenil. Robil mi totižto spoločnosť vždy, keď ma opäť prepadla spisovateľská mánia. Iba vtedy som ho vyťahoval zo skrine a len Boh vie, koľkokrát uchránil moje zdravie na potulkách za príbehmi. Bol starý, vyblednutý a na niekoľkých miestach dotrhaný, ale svojmu účelu poslúžil dokonale. Vyhrnul som si aj golier chrániac si pred chladom krk. Vyzeral som pri tom ako nejaký detektív z románu. Ako som dýchal, z úst mi vychádzali obláčiky pary. Zdvihol som hlavu a zahľadel sa na oblohu. Pokrývala ju hustá tmavošedá stena mračien tvoriaca pohyblivú klenbu sveta. Bolo vidno, že mraky sú nadýchané vodou. Čoskoro bude opäť pršať. Celý tento výjav pôsobil akosi zvláštne. možno to bola len spisovateľská fantázia, ale mal som pocit, že vo vzduchu visí niečo zlovestné. Mlčí to a čaká. Čaká na vhodnú chvíľu a potom...neviem. Každopádne to počasie pôsobilo depresívne a rozhodne nikomu nezlepšovalo náladu. Práve naopak.

     Vykročil som dolu ulicou smerom k centru, stupiac pritom do mláky, kde som pred chvíľou pozoroval svoju tvár. Vodná hladina sa rozčerila a obrazy, ktoré odrážala sa rozbili na nezmyselnú zmes farieb a šmúh. Už žiadne tváre. Aký symbolický zmysel mal pre mňa tento krok? Demonštroval, že neverím tomu, čo som videl v byte a nehodlám sa tým už zaoberať? Možno to tak bolo. Možno som to tak vo vnútri cítil, možno som tomu dokonca na chvíľu uveril, onedlho sa však ukáže, že to žiadny zmysel nemalo.   


6 názorů

R.P.
01. 08. 2007
Dát tip
tiež si myslím. aj nová redaktorka hai_mal to ocenila a takisto to číta viac ľudí než keď to bolo v celku.

martinez
01. 08. 2007
Dát tip
nakouskovaný se to čte fakt líp :o)

R.P.
28. 07. 2007
Dát tip
ok. náš kritik, náš pán;)

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
já budu radši napjatá, mám ráda překvapení ale díky moc za nabídku :)

R.P.
28. 07. 2007
Dát tip
ak by si chcela, tak ti môžem poslať všetko, čo zatiaľ k zlodejovi príbehov mám. len tebe, súkromne, ale páči sa mi držať ťa v napätí:))

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
Tahle mozaika začín být pěkně napínavá už se těším na další díl :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru