Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 6

30. 07. 2007
1
6
1417
Autor
R.P.

Táto časť bude troška morbídna a väčšinu čitateľov asi odradí od ďalšieho čítania, ale je súčasťou príbehu a ja ju nehodlám vynechať.takže ďalšia...veď vy už viete čo chcem povedať:)

     ...A vtedy som to zbadal. Na čiernom predmete sa niečo zableslo. Aj z tej diaľky som okamžite vedel o čo ide. Bola to zlatá obrúčka na prste ľudskej ruky. Mŕtvej a rozkladajúcej sa ľudskej ruky. Pokožka vystavená daždivému počasiu a vzduchu sčernela a začala sa rozkladať. Na niektorých miestach z nej vytekala mokvajúca tekutina. Špička ukazováku bola odhryznutá a na jej konci hrôzostrašne svietila biela kosť, pravdepodobne zásluhou jej nálezkyne. Toto zistenie do mňa udrelo ako blesk. Nebol som schopný sa pohnúť. Nohy mi skameneli, a žalúdok sa rozkrútil v šialenom kolotoči. Povracal som sa odvrátiac sa o toho výjavu. Podlamovali sa mi kolená a pokúšali sa o mňa mdloby. Neveriacky krútiac hlavou som sa tentokrát bez rozmyslu otočil premáhajúc dávivý reflex. Tvár bledú ako stena. Keby ma niekto v tej chvíli zbadal, povedal by si, že vidí ducha, ktorý práve zazrel ducha. V kútiku duše som dúfal a modlil sa, aby tam tá ruka, až sa otočím, nebola. Presviedčal som sám seba, že to bola len halucinácia. Mýlil som sa. Keď som sa otočil, rozkladajúci sa pahýľ pripomínajúci ľudskú ruku tam ešte stále bol, skutočnejší než čokoľvek iné. V hlave mi trieštila ohromujúca bolesť. Nebol som schopný racionálne uvažovať. Bola tam a bola skutočná. Mačka sedela vedľa nej a flegmaticky si olizovala labu.

     „Bože, Bože môj.“ Vydralo sa zo mňa pošepky. Moje telo, ktoré som už neovládal urobilo samo od seba krok vpred, bližšie k tej hroznej veci. Akoby sa ma snažilo ešte viac vydesiť. Približoval som sa a prikrčene zaostroval pohľad na kus mŕtveho tela. Na líci mi pristála chladná  dažďová kvapka. Znovu začínalo pršať. Po chvíli som sa donútil odvrátiť pohľad a rozhliadnuť sa po ulici. Možno by som zazrel nejakých ľudí, ktorý by zavolali pomoc... To som si len tak nahováral a veľmi dobre som si to uvedomoval. V skutočnosti som v kútiku duše dúfal, že ma nik nevidel, čo by mi poskytovalo zadné dvierka pre...čo? naozaj som pomýšľal na útek? Opäť ma zaliala vlna hanby.

     Prikrčený a vystrašený, nielen tým čo som videl ale aj vlastnými myšlienkami, som sa rozhliadal po ulici. Nič sa nezmenilo, všade vládlo ľudoprázdno. Možno by sa mi malo uľaviť, ale nestalo sa tak.

     Svoju pozornosť som opäť zameral na predmet trčiaci spod kontajnera. Obloha sa roztvorila a kropila ma priehrštiami studenej vody. Starý kabát ochránil väčšinu môjho tela, ale hlavu som mal úplne premočenú a čierne vlasy sa mi nepríjemne lepili na čelo. Bol som však taký zaujatý, že som si to vôbec neuvedomoval. Hľadiac na tú ruku ma premkol pocit, akoby predo mnou ožívali všetky tie desivé bytosti z mojich príbehov. Čo to malo znamenať? Išlo snáď o nejaký druh pomsty za to, že som nespútané príbehy uväznil na papier, že som im dal formu a tým ich naveky uzamkol medzi tvrdé dosky kníh? Bola to snáď pomsta za to, že som myšlienkam ukradol voľnosť a dal im večnosť hoci aj za cenu, že skončia nevypočuté a zapadnuté prachom niekde v tmavom kúte knižnice? Možno sa len blížim ku koncu cesty, ktorú mi určil môj životný štýl a ktorému sa pravdepodobne nevyhnem – k šialenstvu. Na to som odpoveď nepoznal. Toto klbko je poriadne zamotané. Zamotávať sa začalo už veľmi dávno a niečo mi hovorí, že rozuzlenie nepríde až tak skoro.

6 názorů

martinez
01. 08. 2007
Dát tip
u pětky sem ani nestihla nic napsat do kritiky bo sem spěchala na šestku - letím na sedmičku :o)

hai_mal
01. 08. 2007
Dát tip
díky, ale já vůbec nejsem odborník přes literaturu v podstatě všechno vnímám pocitově :)

R.P.
01. 08. 2007
Dát tip
tak to teda gratulujem k znovumenovaniu. si pravý človek na pravom mieste:)

hai_mal
31. 07. 2007
Dát tip
Ano i ne :) Byla jsem redaktorkou na Písmáku do konce roku 2005, pak jsem měla delší pauzu z osobních důvodů. Teď jsem tady jen pár dnů a těch pár dnů to trvalo než mě redaktorkou opět jmenovali. Takže jsi viděl dobře:)

R.P.
31. 07. 2007
Dát tip
Ďakujem. aspoň teba to neodradilo:) môžem sa niečo spýtať? ty si bola redaktor aj predtým, alebo ťa ním menovali až teraz?pretože ak si ním bola aj predtým, tak asi pôjdem k očnému, bo som si to všimol až teraz:)

hai_mal
31. 07. 2007
Dát tip
Tak ty budeš pomalu to klubko rozmotávat a já se budu těšit na další nitky zase zítra (?) - tak morbidní to zase pro mě nebylo :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru