Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 9

02. 08. 2007
3
14
1770
Autor
R.P.

Ide si po vás, písmáci, a všetkých vás dostane. do jedného. ďalší diel mozaiky...

     Neuveriteľné... Je vôbec možné, aby sa človeku niečo také prihodilo? Pýtal som sa v duchu sám seba, kráčajúc pri tom ulicou. Je možné, aby mal niekto vidinu tak intenzívnu a detailnú, hoci akokoľvek neskutočnú, že by podľahol jej sile a uveril, že to, čo vidí, je skutočné? Tajne som dúfal, že to možné je. Samozrejme, že to možné bolo, veď som sa o tom práve presvedčil na vlastné oči, ale dúfal som, že sa to stáva aj iným ľuďom na celom svete z akýchkoľvek fyziologických či psychologických príčin. Dúfal som v to, že nie som sám, a že na toto všetko existuje možno nie jednoduché, ale určite racionálne vysvetlenie.

     Avšak hlas v mojej hlave, ten hlas, ktorý patril a zároveň nepatril mne samotnému, tvrdil niečo iné:

     Nesnaž sa presvedčiť seba samého o niečom, o čom vieš, že to nie je pravda, že to pravda je, pretože ty vieš, že to pravda nie je, a preto sám sebe lož nenanútiš, nech sa snažíš akokoľvek.

     Dobre vieš, odkiaľ sa tie vidiny berú. Tá tvár na obrazovke tvojho počítača a mŕtva ruka trčiaca spod kontajnera, do detailu prepracované, tak skutočne pôsobiace, až je to neskutočné... Takými vidinami nemôže trpieť nikto iný na svete a ty to vieš. Prestaň to popierať sám pred sebou. Tá beštia sa opäť prebúdza k životu, tak si to priznaj. Prichádza, a toto je len príprava. Pripravuje si ťa na svoj triumfálny príchod. Prichádza ,a prichádza silnejšia ako kedykoľvek predtým. Ide si po teba. Už čoskoro ťa úplne pohltí, stane sa tebou a ty ňou budeš taký opantaný, že uveríš tomu, že to , čo robíš a na čo myslíš je prirodzené a správne. Prichádza, hovorím ti. Prichádza, aby ťa pripravila o rozum. Keď sa ťa dotkne, úžasom stŕpneš. Keď ti pohliadne do očí, stratíš všetku súdnosť, a keď si ťa k sebe privinie, rozplynieš sa v jej nekonečnosti. Prichádza, ide si po teba...

     Nie nie nie! Zo všetkých síl som sa snažil ten hlas v mojej hlave umlčať. Nešlo to. Vedel som o čom hovorí. Vedel som aj to, že má pravdu, ale desil som sa tohto proroctva, hoci som cítil jeho nevyhnutnosť. Tie slová zneli len v mojej hlave, no napriek tomu mi pri nich po chrbte behal mráz.

     Slová boli vyslovené a ja som si musel priznať pravdu. Tá beštia sa naozaj opäť prebúdza k životu. Vo svojej hrudi akoby som cítil buchot dvoch sŕdc, a v hlave sa odohrával súboj  dvoch myslí súperiacich o dominantné postavenie. Zatiaľ sa mi darilo odrážať jej útoky, ale ona sa vráti, silnejšia a besnivejšia, aby si zobrala čo chce. Tou beštiou je Tvorivá sila, smrtonosný dar prúdiaci v mojich žilách, tráviaci svojim jedom moju myseľ. Je neúnavná a chtivá. Neprestane, kým nedosiahne svoje, aj keby to malo znamenať smrť hostiteľa. Áno, je to ona, toľkými ospevovaná a uctievaná, tá ktorá z nás robí Bohu rovných. Vidno však, že tí, ktorí ju ospevujú, po nej len túžia a slepo závidia tým, ktorí ju majú. Nemajú ani potuchy o tom, aké to je, mať v sebe tvorivého ducha. Netušia, aké sú to muky a neustály boj až do úplného vyčerpania, ktorý sa vždy končí rovnako. Ona vždy dostane to, čo chce, nech je to akokoľvek ťažké, nedosiahnuteľné, či nereálne. Preto vždy, v minulosti aj v súčasnosti, každý, kto mal či má v sebe náboj tvorivosti, zomiera mladý, unavený a zničený.


14 názorů

martinez
03. 08. 2007
Dát tip
avi mě neotravujou a ty taky ne - já nemyslela v každý části něco... jen někdy, jednou za čas, aby nás to probralo trochu, víš? :o)

R.P.
03. 08. 2007
Dát tip
ozaj martinez, ty si vravela, že by sa niečo mohlo občas aj diať, akože action. no to pôjde ťažko, lebo tento príbeh je koncipovaný ako román. to znamená, že jedna časť na druhú naväzujú, ale nie v každej sa niečo stane, vieš, ako v tv seriáloch sa niečo stane každú časť. sorry, že ti nemôžem vyhovieť a sorry, že otravujem:)

hai_mal
02. 08. 2007
Dát tip
:)

R.P.
02. 08. 2007
Dát tip
pozitívny prístup má mnoho podôb. a už dosť ak si to nepraješ:)

hai_mal
02. 08. 2007
Dát tip
tak pozitivní přístup :))) Je vidět že jsi nečetl mé starší práce, a nedivím se tomu. Pozitivně já opravdu nepíšu a myslím, že už se můj styl nezmění...to bych pak už nebyla já asi A dost o mě ! :)

R.P.
02. 08. 2007
Dát tip
dohodnime sa. ja sa postarám o Zlodeja a ty sa postaraj o to, aby vychádzali ďalšie tvoje diela. a hlavne pozitívny prístup. psychológia je dôležitá:)

hai_mal
02. 08. 2007
Dát tip
To je milé, děkuju :) Ale netřeba mě chlácholit, nejsem mladá a ani se tak necítím, ale nevadí mi to. Psát můžu a to je hlavní:) tak piš, piš ať víme jak to pokračuje:)

R.P.
02. 08. 2007
Dát tip
Yaone: to som rád, že som našiel v tomto smere spriaznenú dušu. vždy keď niečo píšem, tak to rozpíšem do najmenších podrobností, lenže potom to musím oklieštiť aby som čitateľov neunudil k smrti. nakoniec to dopadne takto:) ďakujem že si sa zastaviLA. hai_mal: verím tomu, že tvoj duch sa cíti ako mladý a tiež sa určite cítiš mladá, takže netreba vešať hlavu. tvorivá sila ti určite nechýba, o tom hovoria tvoje diela a budú aj ďalšie, ktoré ešte napíšeš, lebo my chceme aby si napísala:))

hai_mal
02. 08. 2007
Dát tip
No...unavená se cítím, zničená taky často, ale mladá, mladá už nejsem - takže z toho vyplývá, že nemám dostatečně tvořivého ducha když jsem se dožila takového věku :) (dělám si legraci) Tak budu dál aspoň číst...*

R.P.
02. 08. 2007
Dát tip
no vieš, keby som chcel, mohol by som každú vetu rozpísať do tisíc ďalších a každú situáciu rozpísať na tisíc strán a z každého pohľadu, aký je len možný.ale to by som vás asi všetkých odradil, takže je to napísané v takom úspornom režime:)

R.P.
02. 08. 2007
Dát tip
len pekne bojuj.bez boja nie sú koláče:)

martinez
02. 08. 2007
Dát tip
šmankote! odhazuju klávesnicu a přestávám tvořit! :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru