Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEJDELŠÍ ČESKÉ SLOVO JE...

08. 08. 2007
5
9
4541
Autor
Fluidum

Nejdelší české slovo jsem si nenechal patentovat - bohužel.Jistě chápete, návštěva Patentového úřadu, fronta, kolky, žádost, špatně vyplněný formulář, znovu špatně vyplněný formulář, zdůvodnění žádosti,...

     Právě se vracím z Úřadu. Jak Klement Gottwald ze Hradu. Pan „prezident“ všechny mé požadavky, tak, jak byly předloženy, přijal – a vrátil. Dvě hodiny jsem s tím ztratil. On neměl proč, kam pospíchat. Mě běžel čas - a jemu plat.

     Chtěl jsem pas. A musím tam zas. A pak zas. Zas... úřad. Vracet se jako dobrej holub. Emil Holub. Cestovatel za pakatel. On prošel svět, já ani sítem jednoho Velkoúřadu.Já pocestuju leda bytem, a jen až přijdu na řadu.

     Ve frontě dlouhý jako slovo, nejdelší z dlouhejch - český SLOVO, přemýšlím, jaký že to bylo. A potom se mi rozsvítilo.

 

NEJNEOBHOSPODAŘOVÁVATELNĚJŠÍMI (30 písmen)

 

klienty Úřadu jsou ti, kteří si Pokyn překroutí. Vyhlášky – nad slunce jasné, cedule – tak samospásné.

Jenže je ...ještě delší slovo, a to to první přemázne, a bitvu jako Sokolovo na první slovo vyplázne:

 

NEJNEVYKRYSTALIZOVÁVATELNĚJŠÍMI(31 písmen)

 

city

jsou ty

bezmocné

- ve frontě stáda...

Znova spřádám

myšlenky z první pomocné

 

Básníku, co je básníkovo

ať Úřad vidí, kdo tu dlel!

Musí být JEŠTĚ DELŠÍ SLOVO!...

A já to slovo vymyslel!!!

 

 

NEJNEINSTITUCIONALIZOVÁVATELNĚJŠÍMI(35 písmen!)

 

procesy

jsou ty básnické

(ve frontě na pas

trochu trapas

a pro Úřad? - jen komické)


9 názorů

undgradjan
03. 05. 2012
Dát tip
to snad ne to slovo nejneinstitucionalizovávatelnějšími me napadlo neska ve skole zsv , myslel sem ze je to jen muj objev :( a chtel sem se podivat na net na nejdelsi slova a najdu tudle stranku xd

Fluidum
14. 01. 2009
Dát tip
Výborně,Horavíne, výborně. Tys opravdu na to káp, vzdávám se rekordu vytvoření nejdelšího českého slova, jsi vítěz. Ale jen než vymyslím delší, třes se!

Horavin
13. 01. 2009
Dát tip
Nádherná reflexe, stejnou délku má ještě jedno aktuální zdomácnělé slovo: NEJNERESTITUCIONALIZOVÁVATELNĚJŠÍMI (35 písmen) ale to doposud opravdu nejdelší slovo, rovněž zdomácnělé v důvěrné přízni k českých reálím, jsem objevil já: NEJNEPROSTITUCIONALIZOVÁVATELNĚJŠÍMI (36 písmen)

Mailosh
09. 10. 2007
Dát tip
toto je nejdelší české slovo:P nejnezdevětadevadesáteroznásobovávatelnějšími(45písmen)

martinez
24. 08. 2007
Dát tip
hračičko :o)

Jerry_Shit
09. 08. 2007
Dát tip
Udělals mi radost nejen proto, že nemáš rád instituce, ale hlavně proto, že si dokážeš hezky a hlavně přínosně pohrát se slovíčkama. A mimochodem: slovo istituce je počeštěný už pár stovek let. :) ******T+O

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
hezky a vtipně podáno :)*

Fluidum
08. 08. 2007
Dát tip
Nicollette: Obě slova už jsou dávno zařazena jako česká, "nejnevykrystalizovávatelnějšími" dokonce je uváděno jako nejdelší české slovo v učebnicích. Ale to moje NE, - byť máš jistě pravdu, že naši prapředci nekrystalizovali ani neměli instituce. Šťastný to pralidi!

Nicollette
08. 08. 2007
Dát tip
krystalizovat ale není česky... a instituce taky nepochází z češtiny .)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru