Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak se to zvrtlo

22. 08. 2007
1
28
1458
Autor
Hollock

trošku pro zamyšlení i zasmátí

Jak se to zvrtlo

Často se říká či píše, že láska hory přenáší, že vše přemůže nebo je nesmrtelná. Jednou jsem si přečetl trefné srovnání lásky s pivem. Bylo to skvěle napsaný a mělo to myšlenku, jen jsem si říkal, že je to až pobuřující. Urazit tak náš tekutý chléb.Jak ho někdo může srovnávat s láskou?

Mnoho lidí v historii už přemýšlelo, co to láska vlastně je. Existuje i písnička “What is love?“. I já, abych se přiznal, jsem nad tím přemýšlel. Nechci, aby jste si mysleli, že to co píšu je nutno brát jako fakt. Mé dohady ( toto slovo je snad nejvýstižnější a vychází čistě z materialistického dohadu ) mohou nějaké romantické duše pobouřit, je to však můj názor a částečně jejich chyba. Abychom mohli vznik lásky vysvětlit, musíme se vrátit k úsvitu dějin naší rasy.

Když se lidé začali oddělovat od ostatních primátů, pořád ještě měli stejný způsob rozmnožování. Lidoopi žili ve velkých tlupách, kde nejsilnější samec byl otcem většiny mláďat. Vyjdeme-li z Darwinovo teorie, bylo pro všechny samice bez ohledu na jejich postavení vhodné mít co nejsilnějšího otce mláďat a tudíž i silné potomky. Tak to probíhalo dlouhá léta……

Jednou si nejsilnější samice uvědomila, že by mohla mít nejsilnějšího samce jen pro sebe ( první ženský materialismus a následovali jich pak ještě mnoho dalších ) a tak větší šanci pro přežití a následné prosazení svého mláděte, které by bylo pro nejsilnějšího samce jediným potomkem a ten, aby měl jistotu přežití svého “drobečka“ se bude muset o něj lépe starat. Chtěla přistoupit k páření pouze v případě, že samec neoplodní ostatní samice. Ale ostatních samic bylo hodně a on si prostě radši vybral kvantitu před kvalitou a tudíž to nejsilnější samici moc nevyšlo.

Tak by to bylo asi zůstalo, ale postupně si více žen uvědomila, že to bude lepší, aby měla každá pro sebe jednoho muže. I když geny nebudou tak kvalitní, péče je “nahradí“. A tak nezbylo nejsilnějšímu muži nic jiného než se podvolit a vybrat si jen jednu nejsilnější ženu.Tak vznikly páry, které se staraly o společné dítě. Vše záleželo na kvalitě, takže nejslabší muž měl nejslabší ženu nebo žádnou, když byl navíc ( jaká smůla J). Již zde se objevují první podvádění. Pro slabší ženy bylo výhodné mít potomka se silnějším mužem a přitom ho nechat vychovávat od podvedeného partnera. I pro silnějšího muže bylo výhodné mít více potomků, o které se navíc nebude muset starat.

A tak to vydrželo až do dneška. Jen v průběhu posledních staletí lidé dali tomuto vztahu jméno a vymysleli o něm spoustu krásných příběhů. A přitom se lidé pořád párují podle kvality. Dnes to však není kvalita genů, ale to jak kdo vypadá, nebo kolik má peněz. V případě bigamie má muž takových prostředků tolik, že uživí víc než jednu ženu.

A nyní odpovím na otázku, co je to láska. Láska je prakticky jediným výdobytkem žen v historii ( pomineme-li kabelku, šaty,…), kdy místo toho, abychom v mládí trochu trpěli a pak si užívali ( myslím hlavně života ), tak si v mládí trochu užíváme a pak zbytek života trpíme. Je to vlastně takové zotročení. Doufejme, že je to jejich výdobytek poslední. J


28 názorů

blbjenka
31. 08. 2007
Dát tip
k zasmání mi na tom nepřipadá nic, neb je to fakt. stručné a srozumitelné shrnutí evoluční teorie z hlediska vztahů, coby populárně naučnej článek dejme tomu, (a že je to dost blízko mému oboru tudíž můžeš považovat můj názor za fundovaný:)), tedy já bych to brala, ovšem, nebýt tam tolik chyb. musíš uznat, že když na "literárním" servru publikuješ text s gramatickým a stylistickými chybami, tak si jaksi sám nabíháš na lopatu a pak je zbytečné se rozčilovat, když tě s ní někdo plácne :) a výmluvy typu "já to prostě neumím" nepůsobí příliš dospěle. máš-li s češtinou problémy a přesto chceš publikovat, stačí si text před zveřejněním nechat někým zkorigovat, toť má upřímně míněná rada. a místo plýtvání energií na zbytečné hádky radši zasejc napiš nějaký smysluplný článek :) třeba o evoluci lidské blbosti nebo tak :)

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
jo a s tim milym chodem..........kdyz napises, "mily chode, je to hruza", pak mi osloveni v tehle vete prijde naprosto arogantni........kdybys napsal, "mily chode, po precteni tvyho textu jsem si vsiml nasledujicich chyb" a vyjmenoval je, pak bych s tim naprosto souhlasil a nemel nejmensich vyhrad vuci tve kritice.....bohuzel vety tipu "co to je?" nebo "zopakuj si prirodopis ZS" ci "je to hruza" podle meho naprosto do kritiky nepatri kvuli citovemu zabarveni, ktere by ses mel v krtice vyhnout

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
a tva orvnikritika jen srazeni neznameho autora.........to co tam pises, s tim souhlasim, ale pises to naprosto nevhodne a spoustu mych vrstevniku by to odradilo od psani........a kritika by mela hlavne pomahat a posouvat dal........chce to taky trochu lidskosti a zaroven vzdani se vsech citovych averzi.. pokud nevis, jak mas psat kritiku, precti si "Kritika o kritice"

Ten fejeton je výkřik uraženého ješity a ne kritika. Probuď se už!

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
kdo o tobe rikal ze jsi oranguten, nemuzu za to ze si vsechno stahujes na sebe, ja jsem nerekl, ze jsi orangutan, mas to nekde doslova napsany? a fejeton menit nebudu, ani omlouvat, dilo ma nekoho kritizovat a ja te tak kritizuju za tvuj pristup...........slunce v dusi :)

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
wau, ty to nejak znáš :D pro mě to je uplne nwznamy problem

Tak. A dost. Autore Hollocku, Po přečtení tvého Fejetonu "Milý Chode" ti musím oznámit následující. Dvakrát jsi vůči mě použil vulgární výrazy. Jednou jsi mě nazval spolu s ostatními tvými negativními kritiky orangutanem a podruhé jsi zkomolil můj originální nick do podoby, která obsahuje v lehce pochopitelné formě výrazy DEBIL a PRDEL. Jestli se okamžitě neomluvíš za uvedené vulgarismy a urážky, požádám vedení serveru o tvou blokaci. Pokud ovšem považuješ oslovení "Milý Chode" rovněž za urážku, spokojím se s prokazatelným důkazem, že toto své postižení řešíš na odborné úrovni - například potvrzením od obvodního psychiatra o provedené konzultaci.... HOWGH!!

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
a kdyz mi clovek napise kritiku, tak s nim polemizuju............a jestli ti vadi polemika, pak nepis kritiky

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
a neprekrucuj, ze kdo mi ji pochvali, je pro me chytrej, jen jsem ji podekoval, kdyz mi to pochvalila, to je slusnost a pokud ty nedekujes, tak vim co si mam o tobe myslet........nu povez kde jsem napsal, ze je ten clovek chytry, kdyz me pochvalil? ja to tam nevidim

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
netvrdim, ze kdo napise dobrou kritiku je chytrej a kdo ne, neni.........ale promin, takovym stylem se kritika nepise, jak ji napsal on.........u kritiky maji jit emoce stranou, coz u neho nebylo.......precti si ji jeste jednou a zkus se zamyslet, jestli bys napsalka takovou kritiku ke kamosce, i kdyby byla pravdiva........beru kritiky, jsem rad za kritiky, protoze me posouvaji dal.....ale on pise kritiku, aby si neco dokazal, aby si mohl na me pochutnat a to nema..........kdyby ji napsal bez emoci, vzal bych ji, ale takovym stylem se kritiky nepisou

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
prohry u holek? ani nahodou.....ja holku mam, uz pres rok a ty basne se psal, kdyz jsme uz byli spolu....... takze si nech svou dedukci na nekoho jineho

Natasha_
23. 08. 2007
Dát tip
Takže kdo Tě chválí, ten je chytrý, kdo kritizuje, ten je orangutan? Hezky to máš vymyšlené.

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
diky, aspon nekdo........ale jau z budovatelstvi fakt nebuduju :-)

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
myslim, ze je rozdil mezi formalni a obsahovou strankou veci........netvrdim, ze je tam spousta chyb, ale taky krome chyb by se melo zamerit i na obsah.......promin, ale ja mel jeste jiny ohlasy krome tech vasich, dal jsem to cloveku, kterej precetl temer vsechny kníhy, ktery znam...........a proste kdyz mi takovy clovek na to rekne, ze je to pekny a pak nejaky orangutan na webu ani nechape, o cem pisu, tak nevim cim se mam ridit.......

Hollock
23. 08. 2007
Dát tip
ty nechapes jak to myslim.......rozmnozuji se pohlavnim stykem, ale ja tam mluvim o zpusobu vyberu partnera........kdo koho si vybira za otce svych potomku..........v nektera zvirata maji pary, jiny ma samec harem, u jinych si vybira samice samce....o tom jsem mluvil

Thali, díky za hezkou kritiku a poznámku k tématu....tak mě napadlo, že v rámci revolučních změn by se na písmáku mohly dávat tipy za kritiku - jéje, to by přibylo kvalitních kritik..:-)

Natasho, správně. Pokud někdo do díla nafláká tolik hrubek, jako zde přítomný autor a navíc ( viz tvá první kritika ) způsobem, l kterém člověk neví , co si má myslet, pak nevím, nevím. A ještě něco. Pokud jsi odmaturoval z bižule a myslíš si, že naši předkové se rozmnožovali jinak než pohlavním stykem nebo že my se rozmnožujeme jinak než pohlavním stykem, pak teda pámbu s celým Chodskem..... Nematuroval jsem z biologie, ale vím, že i jiní živočišní druhové tvoří páry, minimálně na dobu hnízdění a péči o mláďata , maximálně na celý život. Biologu.......

Natasha_
22. 08. 2007
Dát tip
Hollocku, nadhled s tím nemá co dělat. Pakliže je text kritikem vnímán jako formálně zásadně nedotažený a obsahově nezajímavý, nemůže si jen pro radost autora vymyslet nějakou kladnou stránku věci, aby ho potěšil. Je třeba si uvědomit, že na literárním serveru nemají autoři reflexí povinnost zlepšovat autorovi sebevědomí. Nejsme Tví učitelé ani terapeuti, jsme Tví čtenáři. A naše sebevědomí s tím opravdu nemá co dělat. Doporučuji, aby ses příště vyhnul zaškrtávání kolonky "autor stojí o hlubší kritiku". Mnohé se tím vyřeší.

Hollock
22. 08. 2007
Dát tip
Bohuzel zjistuju, ze sem chodi jen lidi, kteri si zde leci sve mindraky a to tim, ze kritizuji vsechno, co se jim dostane pod ruku..........bohuzel berou vsechno do slova a neberou to s nadhledem.........psal jsem na zacatku, ze je to i na zasmani........bnohuzel neznaji pravy vyznam kritiky, kdy krome sppatnych veci se rikaji i dobre..........nicmene jak tak koukam, tak tam zadny nejsou

Hollock
22. 08. 2007
Dát tip
NU, vratil bych se k bodu cislo 4) chtelo by to trochu uvazovat, nemluvim o zpusobu rozmnozovani dovnitr a ven, ale o zpusobu tvoreni paru a celkove........mel by sis zopakovat biologii...ja odmaturoval z bizule a dobre vim, co pisu, to ty asi ne

Natasha_
22. 08. 2007
Dát tip
Mě to tak strašně nudilo, že jsem to ani nebyla schopná dočíst, resp. skočila jsem v polovině na konec, abych zjistila, jestli tam přece jenom není nějaké překvapení...a bohužel. Všechny nedostatky textu už byly odhaleny, takže to jen podepisuji. Nicméně chválím kolegy za fundované názory! :)

Hollock
22. 08. 2007
Dát tip
NU, vratil bych se k bodu cislo 4) chtelo by to trochu uvazovat, nemluvim o zpusobu rozmnozovani dovnitr a ven, ale o zpusobu tvoreni paru a celkove........mel by sis zopakovat biologii...ja odmaturoval z bizule a dobre vim, co pisu, to ty asi ne

Milý Chode, Je to strašný! 1. Jak ho někdo srovnávat s láskou?- to je co za větu??? 2. aby jste - co je, prosím tohle??? 3. Vyjdeme-li z Darwinovi teorie - vyjdeme z komu, čemu - pozoruhodné!!! 4. Když se lidé začali oddělovat od ostatních primátů, pořád ještě měli stejný způsob rozmnožování - my ten způsob rozmnožování máme jaksi stejnej furt.....doporučuji studium přírodopisu pro ZŠ. 5. Umístění čárek v tebou tvořených květnatých souvětích se řídí principem losování hry Sportka,protože jsou tam nasázeny, jak tě zrovna napadlo. Ovšem zhusta naprosto blbě... I jinak je to blábol hodný žáka výše zmíněné instituce. Sorry, ale chtěl jsi hlubší kritiku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru