Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tajný agent

29. 08. 2007
2
7
1760

     Vprostřed scény leží u opony na kusu hadru bezdomovec a drží transparentem s nápisem „Za 10 kč vám zazpívám!“. Náhle se ze zákulisí vynoří muž s pistolí udělá dva tuhé kotouly po stylu Jamese Bonda, uklouzne na banánové slupce, při dopadu na zem mu vyletí pistole. Rychle ji sebere jakoby se nic nestalo a agentsky se přikrčí k oponě s pistolí v pohotovosti.

 

Bezdomovec: Co to děláš?

 

Agent: (s velmi silným ruským přízvukem)Jsem tajný agent KGB, chápeš!? A Tady se bude střílet, civilisto!

 

Bezdomovec: Čet si to? (ukazuje na svůj transparent, Rus se nad něj nakloní a čte nahlas)

 

Agent: Cože! Tolik peněz? To je snad půlka mojí výplaty!

 

Bezdomovec: Nebuď škrt! Můžeš si sám vybrat písničku.

 

Agent: (vyloví z peněženky desetikorunu a hodí mu ji) Tady máš ty vydřiduchu! A ať to stojí za to!

 

Bezdomovec: (začne falešně) Vyletěla holubička ze skály…

 

Agent: Jaká holubička, Jezusmarja! Chci něco pořádného!

 

Bezdomovec: Jak pořádného?

 

Agent: Písničku pro pořádného chlapa! Hezky od podlahy!

 

Bezdomovec: Á vysoký jálóvéc!...

 

Agent: Psst! Zbláznil ses?! Jsem tajný agent, přestaň řvát nebo mě prozradíš! A teď vykliď prostor, protože jak přijdou Amíci, bude buch, buch!

 

Bezdomovec: Jé, Mohl bych ti pomoct?

 

Agent: A máš bouchačku?

 

Bezdomovec: Nemám. (zklamaně)

 

Agent: A jak mi chceš pomoct, když nemáš bouchačku? Kopneš je do holeně?

 

Bezdomovec: Třeba někam víš!

 

Agent: Co?

 

Bezdomovec: Chci říct, že umím kung fu! Jsem vlastně něco jako mistr!(vstává a šermuje rukama. Vykopne po čemž se okamžitě chytá za rozkrok a syčíc bolestí se skácí na kolena)

 

Agent: Sakra! Jsou tady, vem ten krám a drž ho pořádně! (vrazí bezdomovci do rukou jeho transparent a oba se za něj schovají jako za barikádou)

 

Na scénu přitancují kankán tři američtí agenti. Zastaví se a rozhlížejí se kolem.

 

Agent: Stůjte nebo střelím! (sotva to dořekne upustí bezdomovec transparent a zůstanou neodkrytí proti přesile. Američtí agenti na ně namíří zbraně. Bezdomovec zvedne ruce nad hlavu)

 

Agent: (rozzlobeně)Říkal jsem ti drž to pevně, nebo jsem ti to neříkal?! Ty Durak!

 

Bezdomovec: Tak sorry.

 

Agent CIA: Ták, zahoďte zbraně!

 

Agent: To tak ty Amíku!

 

Agent CIA: Jsi sám proti třem. Nemáš šanci.

 

Bezdomovec: A co já?

 

Všichni: Drž hubu!

 

Bezdomovec: Dobrá, dobrá! Já tady taky nemusím bejt. (odchází do zákulisí)

 

Na scéně na sebe míří. Bezdomovec zatím obejde za oponou scénu a vynoří se v zádech Američanům. Vezme víko od popelnice, která tam stojí, a přetáhne jednoho z agentů po hlavě. Ruský agent vystřelí a dostane dalšího. Třetí se otočí na bezdomovce a vystřelí. Ruský agent ho poté odpráskne.

    Na scéně leží tři mrtví Američani a Rus přibíhá k ležícímu bezdomovci, který sotva dýchá a drží se za břicho.

 

Agent: Kamaráde, co ti udělali?

 

Bezdomovec: Koupil jsem to, ale říkal jsem ti přece, že ti pomůžu!(říká chraptivým hlasem, sotva dýchajíc) Poslouchej!

 

Agent: Poslouchám.

 

Bezdomovec: Musíš najít mou ženu a říct jí… a říct jí, že…

 

Agent: Ano, ano já vím. Řeknu jí to. (ztěžka zadržuje slzy)

 

Bezdomovec potom zavře oči a zůstane bezvládně ležet Rusovi v náručí. Rus ho položí na zem a jde si stoupnout před publikum.

 

Agent: Jak jsem slíbil – tak taky vykonám. Můj přítel mi zachránil život a já splním svou povinnost čestného muže… (zatímco mluví bezdomovec za jeho zády sebere peněženky Američanům a zmizí pod oponou)

 

Agent: Tak přísahám!(jeho ruka padne na prázdnou kapsu) Kurva! Kde mám šrajtofli?! (otočí se a vidí, že bezdomovec je v trapu. Tupě se podívá do publika a zatímco křičí zlostí, zatahuje se před ním opona.

 

KONEC


7 názorů

těša
06. 09. 2007
Dát tip
problémy lidstva jsi sice nevyřešil, ale jinak dokonalé. určitě taky tip

Temnorez
29. 08. 2007
Dát tip
To máš jako červeného trpaslíka, je to béčkové ale originální, má to nadsázku a dělá si to legraci samo ze sebe, to se mi moc líbí.

Cože Béčkový?!!!!! Kde si ať si tě podám! :-D Ale jinak díky

Temnorez
29. 08. 2007
Dát tip
Mám rád tenhle béčkový druh humoru:-)

Temnorez
29. 08. 2007
Dát tip
Hej, já mám prostě slabost pro tvé divadelní scénky. Možná proto že si je dokážu moc dobře představit! :-) *

Ono já sem si ani nedělal nějaké ambice třeba na nobelovu cenu za toto, takřže díky:-) Už jsou to tři minuty :-D

Winter
29. 08. 2007
Dát tip
Ale jo pobavil jsem se, ale slibuju, že zapomenu do tří minut :) Odragovávačka dobrá, nic víc, nic míň

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru