Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PAJŠTÚN

30. 05. 2001
0
0
1876

V sobotu sme s Nasom, Mythusom (aj keď správne by malo byť napísané s Mythom :o) ), NoHeadom a Moravom dohodli akciu pre všetkých Písmákov :o)

Milí Písmáci,

 

;o)

 

na Slovensku, blízko pri Bratislave (Borinka), sa nachádza zrúcanina hradu Pajštún, miesto ako stvorené pre výlety a táborenie. Preto sme sa rozhodli, že sa tam všetci (každý je vítaný) stretneme a strávime spolu pár skvelých dní.

 

Potrebujeme vedieť, kto by sa chcel výletu zúčastniť, aby sme mohli vybavovať ubytovanie, rezervovať miestnu krčmu :o) atď...

 

Akciu sme naplánovali na 

 

 AUGUST 17.-19.8.2001

 

Je to piatok, sobota, nedeľa (odchod je samozrejme individuálny a o presnom termíne odchodu sa môžeme dohodnúť priamo na mieste, prehľad vlakov a autobusov bude k dispozícii).

 

Program asi nasledovne:

 

piatok 10.8.  (asi poobede)- príchod do Bratislavy, prehliadka zaujímavostí, pikošiek a historických krás, prípadne čajovní, krčiem, vinární, kaviarní, reštaurácií :o). Večer ubytovanie v Hosteli, za cca 120 Sk na osobu

 

sobota 11.8. -  kto by nemohol prísť v piatok kvôli drahému ubytovaniu, môže prísť až v sobotu ráno, kedy vyrazíme na Pajštún z autobusovej stanice v Bratislave. Konkrétne miesto sa dohovorí. Na Pajštún sa ide najskôr autobusom a potom pešky. Navštívime i krásnu dedinku - MARIANKA, ktorá je i pútnickým miestom. Je malá, malebná a nabitá úžasnou atmosférou a rozhodne stojí za pozretie. Tam asi navštívime i miestnu krčmu :o), kde sa najeme, alebo len občerstvíme. Potom sa vydáme na Pajštún, kde sa utáboríme a večer si môžeme poopekať rôzne dobroty :o). Problém je, že všetko, čo chcete jesť/piť si je nutné nakúpiť vopred, buď v Bratislave, alebo sa zastavíme v Záhorskej Bystrici (cestou do Marianky), pretože na Pajštúne už nič nie je. Budeme tam odkázaní na spacáky a vlastné zásoby. (A kúzla, ktorými odplašíme dážď, keby sa opovážil prísť  :o) ) Počítajte aj s nehygienou, pretože v okolí zrúcaniny nie je žiadne jazero, čo je asi jediná nevýhoda. 

 

nedeľa 12.8. - odchod do Bratislavy kto ako bude potrebovať a potom domov.

 

Už sa všetci veľmi tešíme. Dajte nám vedieť.

 

S&B&M&N&N&M :o)))))

 

 


Kľudne môžeš, Falčí !! :o))) Prídeme, Bix

Falka
09. 06. 2001
Dát tip
Jůůůůůůůů....... nádhera :o))))

J
04. 06. 2001
Dát tip
Docela bychom s Gaferem jeli...:-)

J!!!! Výborne!!!!! Tešíme sa ako blšky!!!!!! Falči: Nesmutni, však my sa uvidíme, prídeme za Tebou do Olomouca :o)))) MTVVVVR!!!! Papouch: Na tej akcii, ktorú v auguste chystáš, vezmi pod pierka ďalších písmáčkov, nech nás je viac :o)))).

Falka
04. 06. 2001
Dát tip
Beru vás za slovo!!! :o)))

Morava
03. 06. 2001
Dát tip
Papoušku, Liberec se řekne Reichenberg ;-)

Morava
03. 06. 2001
Dát tip
Falčí, posílám ...... (= sluníčko sedmitečné) frrr :-)

papouch
03. 06. 2001
Dát tip
Morava.: já se nemohl vzpomenout :-))) dík

Falka
03. 06. 2001
Dát tip
Jste miloučký lidičkové a je mi to mocmocmoc líto... tolik jsem se těšila... Silvinko, už jsem tě tak dlouho neviděla...

Papí, jsi třída, já zkoušela přehnout monitor, a proto mi to nešlo přeložit, tohle mě nenapadlo... ale asi to nepůjde ani tak...:o(

Moravo, děkuju, zahřálo mě :o)

Ach jo, tejsk tejsk....

Falka
02. 06. 2001
Dát tip
Je mi to líto, ale nemůžu... Od 17. do 24.8. jsem s koníčkama na Liberecku... Nepřeložitelné... Ale to nevadí, mějte se tam krásně, já stejně nevím, kdy bych vlastně mohla, sešlo se mi toho na prázdniny moc a musím občas taky vydělávat peníze... Moc mě to mrzí, hlavně proto, že jsem na Slovensku ještě nebyla a že jsem se tolik těšila na sestřičku... Omlouvám se... a dneska mi nějak není do úsměvu, sluníčko si budete muset domalovat sami... Krásný den...

papouch
02. 06. 2001
Dát tip
Falčíí, jakto, že nepřeložitelné... koukej: Ich bin von siebzehnte
bis vierundzwanzigste mit Pferdchen in Liberetz.... no a je to .. :-)
takže je to přeložený a jedeš na Pajštůn, né? :-))

Sýkorka
02. 06. 2001
Dát tip
papouch!!! :o))))))) Falka: Neviem čo povedať, tešila som sa... Ale aj tak ťa mám rada.... :o)

papouch
01. 06. 2001
Dát tip
ééé.. čo že som to? .. očkovaný? .. Ano, jsem, proti neštovicím, malárii,
vypadávání péří, čmelíkům a nedměrnému žvanění...... éééé .. ajo
zase jsem to popletl..... nojo, my papoušci všechno domotáme..... :-)

Falčíííí ... místečko v Trůdynce se na Tebe tetelí ... :-)

Mythus
01. 06. 2001
Dát tip
...s najväčšou pravdepodoubnosťou prídem.......

Naso
31. 05. 2001
Dát tip
Naso zatiaľ tvrdí oukej! :-))

Bix
31. 05. 2001
Dát tip
suhlas, jednoznacne, :o))))

Sýkorka
31. 05. 2001
Dát tip
OK, prepíšem to :o))))) papoušku, si očakávaný :o)))

Astrálka
30. 05. 2001
Dát tip
:´´-( * ale MVR !

ZMENA DÁTUMU!!! Papouch, prídeš ak sa to preloží o týždeň?

papouch
30. 05. 2001
Dát tip
Prídem!! ....eééé....teda .... Přijdu!! :-))))

Sýkorka
30. 05. 2001
Dát tip
Jeeee!!! Tak to meníme :o))). Bix, NoHead, Naso, Mythus, Moravo, čo vy na to?

Naso
29. 05. 2001
Dát tip
O PAJŠTÚNE: V roku 1349 sa hrad spomína pod názvom "Perostyan", 1389 - Paylstain, 1390 - Prostyan, Porustyan, 1404 - Porostyan, 1592 - Pailnstain, 1634 - Paistun, 1773 - Paulenstein, Borostyánko , Plauenstein, Paistun, 1808 - Stupawský Podzámek, Borostyánko , Ballenstein vulgo Paulenstein. V dvadsiatych rokov nášho storočia hrad volali "Kvetov", tento názov sa však neujal. Poslovenčený názov hradu "Pajštún" (s výnimkou roku 1773) sa objavuje až v XX. storočí. Názov hradu asi pochádza z nemeckého základu "Paulenstein". Je to najčastejšie pomenovanie hradu, ktoré v preklade znamená "skala pavlínov". Tento názov dostal podľa blízkeho kláštora a kostola pavlínov v Marianke. - juhozápadná strana Malých Karpát nad obcou Borinka, 486 m.n.m. Zrúcanina gotického hradu z 13.storočia na vápencovom brale. V roku 1810 zničený napoleonskými vojskami. Výhľad na Pezinské a Devínske Karpaty, Záhorskú nížinu a za jasného počasia až na Alpy. Hrad je doložený v r.1273. V r.1592 až 1863 patril slávnemu uhorskému šľachtickému rodu Pálffyovcov. Hrady v Malých Karpatoch od XIII. storočia preberali funkciu ochrany severozápadných hraníc medzi Uhorskom a Čechami. Tvorili tak pohraničnú líniu tiahnúcu sa od Bratislavy až po Žilinu. V rámci hranice strážili aj dôležité cesty a priesmyky. Hrad Pajštún vznikol pri križovatke viacerých dôležitých ciest. V prvom rade strážil najdôležitejšiu cestu, ktorá viedla z Brna, cez Holíč, Malacky, Stupavu a Lamačským sedlom ústila do Bratislavy. Význam tejto starej cesty stúpol koncom XIV. storočia. V roku 1373 vydal Ľudovít I. povolenie, aby tadiaľto mohli prichádzať obchodníci z českých krajín. Pajštún strážil spolu s Devínskym hradom brody na rieke Morave a chránil tak mesto Bratislavu pred možným vpádom nepriateľa. Ako zakladateľ hradu sa v niektorých publikáciách uvádza česká kráľovná Konštancia (Kunhuta). Malo sa tak stať v roku 1230. Dcéra uhorského kráľa Bela III. V roku 1198 sa ako sedemnásťročná stala ženou českého panovníka Přemysla Otakara I.

Jeee, Naso, aj tu je Kunhuta!!!! Náš kamarát totiž chce pre dcéru dobové meno a vymyslel Kunhutu :o)))) Chúďa dievča... :o) Ináč ďakujem, toto mi chýbalo :o) S.

papouch
28. 05. 2001
Dát tip
aledoháje :-((
dyť jsem dával dvakrát dopředu vědět, že 29.7.-12.8.
plánuju Písmácký camp !!!!
už mám rozepsanou upoutávku... :-(

zirafka
28. 05. 2001
Dát tip
papouch: tak seberes ucastniky campu a vyrazite na Slovensko :) a kdes to daval vedet? ja jsem to nejak nezaregistrovala, protoze jinak bych taky nic neplanovala...

papouch
28. 05. 2001
Dát tip
Ži.: např. prázdniny v Telči   (dával jsem to 11.4.)
a pak ještě upozornění pod -písmácká voda- nebo tak nějak
a několikráte v kritikách a na pokecu :-(

papouch: možno by to šlo presunúť na ďaľší víkend v auguste. :o)

Prokletí
27. 05. 2001
Dát tip
hm, gybych moch, byl bych tam 8c) m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru