Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Federace života a smrti 1. díl

07. 09. 2007
4
11
1559
Autor
Domii
Během šedesáti let, které uplynuly od pádu prétora Shinzona, se v Galaxii hodně změnilo. Na druhou stranu... některé věci zůstávají stejné. Federace zažila dvě války s Dominionem, které nechaly Cardassii rozpolcenou, a velmi krvavou válku s Romulany. I když zvítězila, vítězství mělo vysokou cenu. Sotva před dvěma roky Federace vyhrála bitvu v systému Romulus. Pak už Impérium kapitulovalo rychle. Nastal dlouho očekávaný a křehký mír.
Impérium stál skoro všechno. Ještě v současnosti je čtrnáct jejích systémů pod kontrolou Hvězdné Flotily. Spousta romulanů zastávala názor, že lepší než mír s Federací je bít se do posledního romulana či romulanky. Téměř polovina z toho, co romulanské flotile zbylo, se vzbouřila. Vzpouru pod vedením admirála H'Reha se nepodařilo potlačit a část imperiálního prostoru vyhlásilo nezávislost. Kdysi mocné Impérium se rozpadlo.
A nakonec přišli Borgové...

Bouře. Blesky. Dunění hromu se už ozývalo z dálky, i záblesky elektřiny byly slabé. Šumění moře už nijak nepřipomínalo odpolední vlnobití.
Ležel na vlhkém písku pláže a nevadilo mu to, už dávno si zvykl. Koukal na oblohu a přemýšlel... Vzpomínal na dobu, kdy jeho život byl jiný. Kdy se odehrával nahoře, mezi hvězdami. Byl kapitán Hvězdné Flotily, než se byrokrati rozhodli ho připravit o loď... Přerušil proud myšlenek a pomalu vstal, zamířil ke svému domu.
Cítil se ospalý... nicméně, hodlal počkat na další bouřku. Miloval bouřky, světelné záblesky jaké nevytvoří žádná laserová šou a hřmění hromu. To na téhle planetě stálo za to.
Pustil se do vaření kávy. Vzal konvici, nalil do ní vodu, postavil ji na varnou desku... Do hrnku nasypal lžíci kávy a dva cukry.
Dvojité zapípání přerušilo kávový rituál.
Překvapeně zvedl hlavu. Ten zvuk už dlouho neslyšel. Přesto pokračoval ve vaření. Kdokoliv mu něco chtěl, mohl pár vteřin počkat.
Zapípání se ozvalo znovu. Znělo naléhavě.
Nechal kávu kávou a šel k interkomu. Když zařízení zaznamenalo jeho přítomnost, automaticky zvedlo svou horní polovinu a ukázalo obrazovku se žádostí o autorizaci. Stiskl jedno z mála tlačítek.
"Cleary čtyři alfa pí šest."
Interkom autorizaci potvrdil. Objevil se záznam. Zpráva nebyla určena pouze pro něj, záznam byl zaslán desítkám dalších v záloze.
"Na základě usnesení Valného Shromáždění Federace tímto uvádím Hvězdnou Flotilu do stavu pohotovosti. Vyšší důstojníci v záloze se budou hlásit na Velitelství Hvězdné Flotily. Další rozkazy by měly následovat během dvou dnů. Patrickson konec."
Konečně! Cleary málem zařval nadšením nahlas. Nucená dovolená, která trvala už půl roku, definitivně skončila. I když... mohlo to proběhnout jinak, lépe. Poslední stav pohotovosti byl totiž vyhlášen ještě za časů kapitána Siska. A tentokrát jistě nepůjde o nic menšího.
Prásk. Rána otřásla celým domem. Přišla z kuchyně, kde se…

11 názorů

Mvek
15. 10. 2007
Dát tip
Také mohu potvrdit, že toto patří někomu jinému a má mít (byť neoriginální) název Konflikt, a jedná se o klasickou Star Trek fan fiction. Autorem je James Filcin Kirk a v letošní literární ST soutěži se umístil s Konfliktem II na druhém místě (Můstek je váš, vyhlášení na Festivalu Fantazie v Chotěboři)

BorgDog
15. 10. 2007
Dát tip
Existuje na tomto webu nějaký postih za plagiátorství nebo si tu může každý krást co chce??? Drzost tohoto neřáda je každopádně neuvěřitelná, neobtěžoval se změnit na té povídce ani slovo - a je smutné, že jsou někteří lidé v honbě za slávou schopni klesnout tak hluboko. Napadlo Tě, ty "Národní Umělče," jak se bude asi cítit pravý autor, kterého jsi okradl? Opravdu je Ti to jedno? Lituji Tě... Pro Pantarei: Uvažuji o adekvátní formě trestu: Co takhle, seznámit toho chytráka s jistou naší společnou známou v bílém, co se tou povídkou taky krátce mihne? :-) Mám dojem, že ta by ho odnaučila krást dost rychle...

Pantarei
11. 10. 2007
Dát tip
Kde já jsem to tvoje dílo jenom... aha, mám ho na stránkách! Tady:http://magazin.startrek.cz/index.php?stranka=povidky/konflikty1 Je to Star Trek povídka mého kamaráda (James F. Kirk) a zúčastnila se loni soutěže Můstek je váš (http://www.kontinuum.cz/index.php?location=/klub/mustekjevas.php?rok=2006) A je tedy uvedena na stránkách klubu CZ Kontinuum (http://www.kontinuum.cz/index.php?location=/fanfiction/fanfiction_zobrazit.php?color=1povidka_id=90) Říká ti něco slovo ZLODĚJ a KRÁDEŽ?

pycckn
16. 09. 2007
Dát tip
Dávám za celý seriál TIP. Snaha se cení

Pecy
12. 09. 2007
Dát tip
*** mě se to líbí...Tip

Domii
07. 09. 2007
Dát tip
Díky moc za rady kluci určitě si to vezmu k srdci.

IVO
07. 09. 2007
Dát tip
Epigonství Star Treků a Star Wars Ti z toho jak sláma z boty čouhá. Když už epigon, tak spíš Ludvíka Součka, přečti si třeba jeho Zájem galaxie.

Domii
07. 09. 2007
Dát tip
To je na pokračování.Do zítřka to napíšu...doufám

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru