Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Federace života a smrti 6. díl

09. 09. 2007
0
1
1343
Autor
Domii
..."...takže tímto by byla naše dohoda uzavřena, madam generalisimo. Jsme rádi, že jsme došli k vzájemnému porozumění," vyjádřil konečné stanovisko Federace prezident.
Jistě, porozumění, pomyslela si Sela ironicky. Oba víme, že je to pro Romulany nutnost. Využívá toho. Skoro jako by byl jeden z nás... Skoro.
"Potěšení je na naší straně, pane prezidente. Doufáme, že konec jednání dopadne stejně i u podepisování dohody o vojenské spolupráci."
Bez neutrální zóny stejně mohou kam chtějí... Dnes mohou kam chtějí.
"Uděláme pro to vše, madam. Doufáme, že naši klingonští spojenci uvidí výhody vzájemné spolupráce stejně, jako je vidíme my."
Samozřejmě, že uvidí.
K prezidentovi se znovu naklonil voják Vesmírné Pěchoty. Vyměnili si pár slov, voják se pak zase postavil do pozoru.
"A zjistíme to již velmi brzo. IKS batlh wo' dorazí během deseti minut."

Turbovýtah zastavil u další sekce. Diplomatická paluba, kterou prošli předtím, byla na Clearyho moc zdobená. Ale chápal, že diplomati to asi tak chtějí. Výtah oznámil stanici, do které dorazili.
Vědecká sekce nepůsobila tak impozantně, jako strojovna. Vlastně byla docela útulně malá.
"Hlavní vědecký důstojník je zároveň váš druhý důstojník, je na můstku a proto vás po sekci provede jeho zástupce..." Auriel se dotkla komunikátoru. "Poručíku Croftová, hlaste se u vchodu."
Chvíli bylo ticho, pak se ozval ženský hlas "Je to nutné, komandére? Právě dohlížím na jeden pokus..."
"Poručíku..." Aurielin hlas zněl varovně.
"Jsem na cestě," utnula poručík konverzaci.
Cleary se tázavě podíval na Auriel. Nebylo běžné, aby se vyšší důstojníci chovali obdobným způsobem. Nebo alespoň jim to nebylo trpěno dlouho.
"Poručík Croftová sem byla Flotilou přidělena přímo z Daystromova institutu. Je zodpovědná za veškeré vědecké pokusy probíhající na lodi.
"Ach tak. Chápu." Takže její hodnost je zřejmě jen čestná.
Dveře se se zasyčením otevřely a dovnitř vešla zmiňovaná poručice.
Celary si ji prohlídl. Když viděl šéfinženýra, nemohl se zbavit dojmu že jeho uniforma mu je příliš malá, ale bohužel větší neměli. Uniforma poručíka působila naopak, že ji krejčí ušili přímo na postavě.
"Poručík Lara Croftová, na váš rozkaz..." pohlédla na ně úkosem přes brýle s kruhovými skly. Opravdové brýle.
"Jsem ráda, že jste se rozhodla se k nám připojit, poručíku," vrátila jí pohled Auriel. "Provedla byste kapitána po sekci?"
"Samozřejmě," přikývla. "Pojďte..." otočila se a vykročila rázně vpřed, až se jí rozhoupaly vlasy stažené v přísně pracovním culíku.
"Povězte mi, poručíku, na jakém pokusu že to právě pracujete?"

"IKS batlh wo' právě dorazila," oznámil zasedací místnosti prezident. "Rád bych nyní jednání přerušil, madam, abychom mohli připravit naši delegaci na rozhovory s klingony. Omluvte mne, prosím. Důstojníci zde vás rádi doprovodí do vašich kajut, dokud nezačnou další jednání." Prezident a celá delegace Federace se zvedli a odešli.
To má být urážka? Vojáci Vesmírné Pěchoty mě mají dovést do mé kajuty? Sela na moment skoro vybouchla vzteky. Mám tu uzavřít spojeneckou smlouvu, ne se nechat zavřít! Ale pak vychladla. Vojáci byli jen dva. Opravdu doprovod... Spíš ochranka. Většina osádky téhle stanice mě stejně nenávidí.


Další zastávka na trase byl sklad experimentálních zbraní. Přístupný ovšem nebyl jen tak.
Samozřejmě, že ne. I když... Cleary se pousmál při představě Ferenga, jak se snaží sám odvláčet QS torpédo. Už jen šasi vážilo tři čtvrtě tuny, natož aparatura uvnitř.
"Potřebná autorizace je stupeň devět nebo bezpečnostní prověření nejvyššího stupně."
Jinak řečeno, užší velení a nejlepší technici.
"Hlavní lodní taktický důstojník je momentálně přítomen ve skladu, provádí inspekci."
A další dveře k odemčení... Začínal si tak trochu připadat jako archeolog, odkrývající nejzvláštnější tajemství ve starobylém paláci. Jen s tím rozdílem, že kolem něj všechno čišelo novotou.
Místnost za těmihle dveřmi byla jiná. Už před vchodem dovnitř stáli dva důstojníci bezpečnosti. Ne, že by se dovnitř chodilo moc často, jak Clearymu došlo. Veškeré zbraně loď používá sama, na rozkaz z můstku. Když vešli dovnitř, panovalo ve skladu naprosté ticho. Ani to tam moc jako ve skladu nevypadalo. Prostor mezi stěnami byl mnohem menší, ale zase vysoký. Na stěně byly všude panely na něčem, co vypadalo jako dvířka. Clearymu bylo jasné, že jsou určitě neuvěřitelně masivní, stejně jako všechno ve skladu. Panely byly jednoduché.

"Nadporučíku Shliene, dostavte se prosím ke vchodu."
"Hned jsem tam, madam."
Nadporučík Shlien byl modrý. A měl tykadla.
Cleary v duchu zavrtěl hlavou, tahle loď byla jedno překvapení za druhým.
"Kapitáne, nadporučík Shlien, váš hlavní taktický důstojník."
Andorián natáhl ruku v přátelském gestu.
"Kapitán Filip Cleary. Těší mě, nadporučíku."
"Nápodobně, kapitáne."
"Nadporučíku, jaký je současný stav zásob zbraní ve skladě?" ujal se iniciativy Cleary.
"Máme zde pět tisíc QS torpéd, tři tisíce nárazových a osm set fotonových, pane," informoval ho nadporučík Shlien.
"Fotonových?"
"Typ Flare, pane. Oslepují senzory."
"Za jak dlouho jsou připraveny k odpálení, nadporučíku?"
"Transportéry jsou schopny dodat projektil během třinácti mikrosekund, pane. Když dojde k jejich vyřazení, mechanicky jsou torpéda dopravena za tři vteřiny."
Hned na to Clearymu zapípal odznak.
"Cleary, mluvte."
"Ke stanici právě dorazila klingonský křižník s kancléřem a císařem. Konference začne za dvacet minut, DS20 si vyžádalo vaši přítomnost," opět ten povědomý hlas.
Škoda že se nestihnu podívat, kdo to je. Cleary neměl rád atmosféru jednání na vysoké úrovni.
"Budu tam hned."
Ještě, že jsem si přibalil slavnostní uniformu.

"Císař Morath zde bude během krátké chvíle," oznámil prezident Federace. Cleary se rozhlédl kolem sebe. Bylo to zvláštní. Ještě před rokem by neřekl, že něco takového by bylo možné. Teď stál u dlouhého stolu ve tvaru podkovy, na sobě měl slavnostní uniformu a všechny vyznamenání, která kdy dostal, kolem něj na stěnách výsostné znaky všech účastníků jednání. Připadal si jako naškrobený panák, kterého honem přestrojili za vánoční stromeček. Uprostřed délky stolu stáli delegáti z Federace v bílých slavnostních uniformách a obřadních oblecích. Úplně uprostřed stál prezident Federace, nalevo od něj předseda Valného Shromáždění a napravo od něj Ian Patrickson, nejvyšší velitel Hvězdné Flotily a Vesmírné Pěchoty. U levé části stolu stála Romulanská delegace. Cleary drtivou většinu z nich neznal. Poznal vlastně jen dvě, ale ty mu dělaly největší starosti. Sela samotná a potom Sagot. Její výraz byl prázdný, jako vždy. Stejně jako všichni se dívala na vchod do místnosti, odkud se očekával příchod posledních účastníků jednání.
Ozvalo se zasyčení.
První dovnitř vstoupili dva klingoni ve zbrojích nesoucích znaky Císařské gardy. Za nimi dva představitelé nejmocnějších rodů Říše, které souhlasily s jednáním. TorqeS a potom Tarey. Obzvláště její přítomnost Clearyho překvapila. Kývla mu na pozdrav. Hned za nimi vešel dovnitř samotný Morath. Jeho zbroj byla pokryta nesčetnými ornamenty, které podtrhovaly dojem, že se jedná o velmi mocného muže. Za ním šel současný klingonský kancléř, Koroq. A nakonec další dva členové Císařské gardy. Klingoni postupně zaujali svá místa pravé části stolu. Pak si všichni sedli, až na prezidenta Federace, který začal s uvítacím proslovem.....


1 názor

Pantarei
11. 10. 2007
Dát tip
Kde já jsem to tvoje dílo jenom... aha, mám ho na stránkách! Tady:http://magazin.startrek.cz/index.php?stranka=povidky/konflikty1 Je to Star Trek povídka mého kamaráda (James F. Kirk) a zúčastnila se loni soutěže Můstek je váš (http://www.kontinuum.cz/index.php?location=/klub/mustekjevas.php?rok=2006) A je tedy uvedena na stránkách klubu CZ Kontinuum (http://www.kontinuum.cz/index.php?location=/fanfiction/fanfiction_zobrazit.php?color=1povidka_id=90) Říká ti něco slovo ZLODĚJ a KRÁDEŽ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru