Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moje první životní Haiku

13. 09. 2007
3
11
1657
Autor
Dark Paladin

Zamyšlení a pokus o Haiku...



Život je kniha

mnoho stran plných citů

vnímaných různě





11 názorů

Paulart
20. 09. 2007
Dát tip
Na co v japonštině? Mrkni na dvě stránky: http://haiku.bloguje.cz http://hajku.blackhost.cz Tam je spousta dobrých haiku i teorie (v češtině a pro Čechy)

Hesiona
20. 09. 2007
Dát tip
To je asi otázka názoru :o))) Každopádně díky za povzbuzení. Až si pořádně naštuduju, o čem to je, a přečtu pár knih v japonštině, tak se do toho hned pustím :o)))

Paulart
19. 09. 2007
Dát tip
Hesiono a Paladine, nevzdávejte to vy dva, sakra. Haiku je opojné.

Hesiona
19. 09. 2007
Dát tip
Nic si z toho nedělej, Paladine, dopadla jsem přesně stejně jako ty :o))) Taky mám dojem, že to raději nebudu zkoušet :o/ Paularte, díky za vysvětlení :o)

No tak asi zůstanu u svých veršů a povídek...

Paulart
18. 09. 2007
Dát tip
Tohle je jen moudro. Haiku čerpá ze skutečnosti, v okamžiku zřeného, v pohybu či kompozici, náhodného kontrastu, jedinečnosti. Nepřemýšlej moc a dívej se kolem sebe. Zachyť kratičký děj u svých nohou, v dosahu svých očí, ne mysli. Pak můžeš sedět a opravovat, brousit výsledný tvar. Ale výsledkem je opět návrat k tomu okamžiku, k tomu zřenému.

Hesiona
14. 09. 2007
Dát tip
Mně se to líbí, ačkoliv jsem pořád ještě nepochopila, co je to haiku... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru