Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úzkost

25. 10. 2007
1
13
1371
Autor
Insomnia

Úzkost


Úzkost svírá plíce

 bolí každý vzdech,

červeň barví líce,

mráz jde po zádech;

 mlčíš, stále, více

dochází mi dech...

nespím, nejím sice

dělí nás jen břeh

řeky, která plytce

plyne v plamenech...

Smutek, strast a svíce,

zvuk jak úder v plech,

rubáš hladí líce,

 tiše zmírá dech...


13 názorů

palino8
28. 11. 2007
Dát tip
Úzkost Úzkost je naozaj úzke dielo aspoň vizuálne a je tam priveľa silných slov na mňa

bajron
28. 11. 2007
Dát tip
mne by uplne stacilo keby to skoncilo: v plamenech...

súhlasím s tanečníkom;) tu si sa snažila urobiť rytmus nasilu...a to tiež nie je dobré...a tie rýmy sú násilné...ale je to lepšie ako to predtým;) inak, prečo dávaš 2x názov? to ruší tiež;) avi

Insomnia
26. 10. 2007
Dát tip
to je pravda..ale je to výzva, vyhrát si stím tak, abys nějak rytmus zachoval a neporušil tím to, co jsi chtěl říct..

Insomnia
26. 10. 2007
Dát tip
diketak: s tím mrazem máš pravdu, ale "běží" by tam nesedělo rytmicky tanečník:to byl ale účel...ne každému se líbí volné verše..

Zaplať pamboo za každou obyčejnost, diketaku. Dosti již oné exaltovanosti a pathosu!!! Vstříc dlažbě a její špíně, vstříc obyčejnému šípku, zhanobte křídla! Atd.

Miroslawek
26. 10. 2007
Dát tip
víc než text mě pobavily "kritiky", dík autorům ;o)

diketak
26. 10. 2007
Dát tip
Pěkný, ale jako bych to už četl u nějakého mistra... Jo aha, tos byla ty, protože si to zasloužilo opakování :) Mně se rytmus zdá v pořádku, každý verš je jeden bolestivý vzdech, který nemusí být uhlazený jako srst kočky (i když pravda, ta JE fousatá, Ingastatlatlo :) A přesto to pozvolna plyne v plamenech od začátku až ke konci... Malý detail, který mě ještě jediný napadá, je, že se mi úplně nelíbí "mráz jde po zádech". To už je i na mě moc všední a hrubé. Aspoň bych změnil jde->běží, ale jedná se o subjektivní názor a hledání pihy v bělostné pleti.

Pro lepší rytmus bych se asi vzdala předrážek v třetím, pátém a posledním řádku. Je to docela pěkné, ale taky pěkně fousaté.

Fouraix
25. 10. 2007
Dát tip
asi dosavadní hitovka. ty si jistě zaslouží opakování:o)-

Fouraix
25. 10. 2007
Dát tip
fujky:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru