Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Phoenix

19. 11. 2007
2
3
524
Autor
Jan_Ko_Var

Jsou místa, kde by se člověk neměl mýt mýdlem, protože při vlhkosti vzduchu O% pak praská kůže...

Phoenix

Z písku městem kráčím
poušť zemi nešetří
v úzkostlivá slova kroky vetkávám
ostny kaktusů
propíchnou i duši.
 
Chodci vlastně nejsou
jen auta - množí si tu svou
svaly nohou ztrácí smysl
lidé v plechovkách
tvář nemají.
 
Prý civilizace…
Teprve 50 tý den bez deště
 
 
Stéká bílá pěna
kůže vysychá
po tichu lesklých stěn sténá
padající led
před svým ztvrdnutím
až mrazu srdce odevzdá.
 
 
Stojím uprostřed a zoufale
drtím mýdlo prsty a vím
že nikdy nebudu čistý…
 
A 50 tý druhý den zapršelo



3 názory

Jinovata
03. 01. 2008
Dát tip
Tohle už pokus o poezii je, ale obrazy a velkový výklad jsou příliš rozostřené. Doporučil bych netěkat tak rychle, ale vždy setrvat u obrazu co nejdéle, pokusit se jím promluvit dřív, než jej doplní jiný. Velmi se mi líbily první dva řádky: "Z písku městem kráčím / poušť zemi nešetří". Tak zvláštně a mnohoznačně řečené... Kráčím městem, které je udělané z písku a zároveň kráčím z písku pouště a vcházím do města. Město v pouští touto dvojznačností krásně splývá, druhý řádek prohlubuje obraz a dává mu smysl. Následující tři řádky ale na tomto obrazu přímo nestaví, jsou krkolomné a těkající od kroků ke slovům kaktusům a duši, jakoby chtěly zajímavými slovy vyplnit prostor. Zcela jiná tektika než jakou úspěšně předvedly první dva řádky...

oleandr
19. 11. 2007
Dát tip
líbí

martinez
19. 11. 2007
Dát tip
poušť zemÍ nebo zemI nešetří? já su pro zemi :o) a to padesátý bych napsala slovem teda...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru