Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deň

20. 11. 2007
0
1
505

Pijem zakysanku

  Ráno v autobuse

 

   Stará drobná tetka nastúpi do autobusu dotiahne za sebou nákupnú tašku na kolieskach, sedím pri dverách oprie si ju o moje sedadlo. “Hádam Vám tu nebude zavadzať.” A potom spusti smerom k susedke . Ja nekúrim, ja mám také pyžamo ale ešte si pod neho obliekam taký teplý pruhovaný vlnený trikot a to si dám na seba a poriadne sa prikryjem a dám ruky k sebe a keď idem k posteli ja dobré spím, ako sa hovorí už tri kroky pred posteľou. “A viete bola u mňa neterka  a ona Vám ma alergiu a bola jej u mňa zima  a tak jej hovorím, veď máš perinu, a ešte sa poriadne obleč a nebude Ti zima. A predstavte si, keď neterka odo mňa po týždni odchádzala, tak mi hovorí, teta vy ste ma zbavili úplne alergie, ja som zistila , že mi to teplo škodí a teraz mi písala, že už ani ona nekúri. Niekde som Vám čítala, že to teplo vlastne škodí, že Vám to podporuje tie rôzne alergie. Ani ja vlastne ani nekúrim, hovorím tomu že len tak temperujem, tak jemne ťuknem do kolieska, ale to len keď už naozaj mrzne, niekedy som kúrievala, keď bola  len zima a ešte nemrzlo, ale teraz už naozaj len vtedy keď mrzne, inak nekúrim. Potom dobre spím, ako sa hovorí spím už tri kroky pred posteľou. Ale niekedy, ale nie často, tak raz a štvrť roka, raz a tri mesiace, to Vám nemôžem spať a celú noc sa prehadzujem z boka na bok, našťastie to je naozaj z riedka, inak spím dobre ruky, mám pri sebe som na chrbte a ani sa len nepohnem. A teraz som rozmýšľala že si kúpim permanentku na autobus, ale neviem, ale keď chodím nakupovať, predsa len ťahať za sebou tašku, to mi je dlho a je to už aj ťažké, tak neviem uvažujem o tom, chodievam do Billy na nákup, šak viete, ako to je. A chodievam na obedy a nie že by som mala rada sladké, ale je to tam tak v utorok je sladké, buchty , alebo tak a v stredu je slane a vo štvrtok je sladké a v piatok je zas slané a tak na striedačku. V piatok boli francúzske zemiaky, inokedy bývajú pirohy a tak rôzne.

 

 

Práca

 

Prichadzam do roboty o chvíľu  pride do prace malý plešatý bomzak Oto, zlatá sliepka firmy,Slovanista, prišiel do prace a zvreskne.

Kokot, keby sa mi tak chcelo do piče? A ta jeho idiotska pesnicka, kde su Himalaje.

Konečne dostaneme výplatu s takmer týždňovým oneskorením , ale predsa, samozrejme výkony nie sú preplatené

 

Večer

 

     Zas som sa poškriepil s Evkou. Netuším akým spôsobom sme sa dostali k jej nosu, fakt sa cítim ako slon v porceláne. Minule som jej povedal, že jej prefarbím vlasy, keď zaspí vzala to smrteľné vážne a takmer na smrť sa urazila. Ježžžžiiiišššš v tomto problém nemám. Tvrdím o sebe, že som škaredý a starý a vidím pred sebou vyrehotanú dcéru Moniku, ktorá mi to potvrdzuje, je v puberte a pýta sa ma. „Dokedy tu budeš a kedy už odídeš, ako sa majú Tvoje frajerky ?“

    Zas vidím pred sebou zdvihnutý prst Denisy ako mi hovorí, že je slobodná žena a že sa nenechá obmedzovať, zas som na mure bosý, šmýkajú sa mi prsty na zabetónovaných kameňoch starého židovského cintorína, rátam sekundy a túžobné očakávam zazvonenie a neviem sa na nič sústrediť a radšej leziem kým nezavolá, takto sa zhrýzam oveľa menej a v ušiach mi znie Chinasky a logo je tam a zanechte správu.

    Povedala mi ozvem sa Ti o 18 a urobíme si pekný večer je 18,15 18,30 18,45 19,00 a keď je konečne skoro 20,00 konečne sa dovolám a jeje predstav si ja som na Teba úplné ale úplne zabudla, vieš mali sme firemnú akciu a kolegovia ma pozvali a dnes som už unavená a naozaj sa chceš stretnúť a ja blbec sa chcem stretnúť aj na jednu kávu miesto pekného večera, tam sa dozviem že je unavená a o 10 minúť odpráši domov a ja som šťastný ako blcha, že som ju vôbec videl.  Neznášam keď mi niekto povie zavolám ozvem sa a nezavolá, keď nemôže tak nech dá aspoň vedieť moja mama keď ide na autobus stepuje tam 15 minút pred odchodom, keď má niečo zariadiť overí si to dva krát, asi niečo z nej ostalo aj vo mne.

     Keď niekto nemôže nech to povie, nemusí sa mi spovedať , idem preč prídem o dva dni ale keď dva dni minú a neozve tak potom čakám bojím sa, či sa niečo nestalo.

 

   Evky sa začínam báť, ma divné nálady. Vypína si kedykoľvek mobil , nezdvíha prst, cez telefón sa to nedá, ale upozorňuje ma. „Keď si nedáš pozor a ešte raz mi povieš toto alebo toto, tak sa Ti v živote neozvem, aj keby si sa rozkrájal. Lebo viem dodržať slovo.“ Povedal som jej vraj, že nie je môj typ, ale duševne ma veľmi priťahuje, no a potom ešte tie vlasy, potom mi týždeň nezdvihla mobil


1 názor

Najmladšia
20. 11. 2007
Dát tip
no teda... ta časť o robote vtipná, dúfam že keď ostarnem, neprepne mi v palici a budem kúriť... som zvedava na dalsie deti literarneho typu a ze pozdarvujem Monču:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru