Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní sonet

21. 11. 2007
4
10
1026
Autor
unfair

práce na hodinu češtiny...psáno o hodině biologie..eh..

Podzimem bloudím, oslepen září,

barvou tvých očí byl jsem si jist,

měla jsi vždy nejmíň tisíce tváří,

pomlky v úsměvech, sta prázdných míst.

 

V kalužích klopýtám letmými kroky,

nacházím poslední spadnutý list,

sčítaje minuty, hodiny, roky,

vložím jej k řádkům, těm,  jež budeš číst.

 

S podzimem odešla´s, zase mi znova,

po nocích pláču, skládaje verše,

vyslyše má toužebná, bolavá slova.

 

Mysl mou pohřbila´s pod hladký rov,

nikdy víc nespatřím sluneční svit,

tvá láska spředla mi ledový hrob.


10 názorů

zzlatý
16. 12. 2007
Dát tip
Velmi pěkné a laděné, jako sonet to je, velmi zasloužený tip

unfair
25. 11. 2007
Dát tip
noo..ja uz radsi mlcim .) vynadam profesorce .)

Insomnia
24. 11. 2007
Dát tip
"S podzimem odešla´s, zase mi znova, po nocích pláču, skládaje verše, vyslyše má toužebná, bolavá slova". V tom poslednim versi mi nesedi rytmus..celkove se mi to ale libi, ikdyz to nema uplne formu sonetu, jak podotknul Miroslawek...

unfair
22. 11. 2007
Dát tip
jsem holka ehm... a nevim o čem mluvíš :/

Miroslawek
22. 11. 2007
Dát tip
ono si stačí o sonetu něco přečíst - abys pak čtverečkům neříkal kroužky ;o)

unfair
22. 11. 2007
Dát tip
dee - taky se mi líbí spíš ty dvě... miroslavek - ach tak, noo, dobře, to jsem zcela nepochopila ( ty tezoidní slova tam, víš )...ale díky, že .)

Miroslawek
22. 11. 2007
Dát tip
Klasický sonet sice je 4-4-3-3, ale formální strofické členění nemusí být takové, např. Shakespearovy sonety jej nedodržují. Na druhou stranu pouze 14 veršů nestačí, aby se jednalo o sonet. Na to ti tam chybí členění logické či chceš-li obsahové - teze (obvykle první kavartet)/antiteze (obvykle druhý kvartet)/syntéza (obvykle dva závěrečné tercety). Tohle je od začátku do konce jedna myšlenková struna a sonet je útvar dramatický ;o)

dee-dead
21. 11. 2007
Dát tip
Náhodou, není to špatné...ale spíš bych to usekla a zanechala bych jen první dvě sloky, možná to bude trochu strohé, ale rozhodně to bude styl, který se mi líbí:)

unfair
21. 11. 2007
Dát tip
jak je sonet ? 4433 ne ?...

Dalek
21. 11. 2007
Dát tip
Nemá to formu sonetu a ani jinak mě zvlášť neoslovila.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru