Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jedinkrát

29. 11. 2007
2
5
603
Autor
Allblack

Okoralé rty

Nemohouc se pohnout

Šeptají neslyšná slova

Neslyšíš tichý nářek

Zvadlých nadějí

 

Vlahé noci

Zahalují tvář do tmy

Chci ji ještě spatřit

Jednou

Jedinkrát se znovu dotknout

Druhé strany mince

Navždy odvrácené

 

Kdo se otočil první?

Já? Ty?

 

Nikdy jsme neviděli

Přes okraj mince


5 názorů

Kozich
30. 11. 2007
Dát tip
libi se mi nekolik slovnich spojeni, obvzlast okorale rty.

Vio
29. 11. 2007
Dát tip
S přihlédnutím k Tvému věku máš ještě dost času se zlepšit. James Joyce již cosi naznačil a já s ním víceméně souhlasím. Těch genitivních metafor bych se na rozdíl od něj nebál, ale musí se s nimi líp pracovat. Je potřeba se v prvé řadě vyhnout metaforám a přívlastkům, ktereé jsou již tisíckrát použity a přečteny a proto se samy nabízejí. Rozumný básník se jim obloukem vyhne. Ale ne nutně pokaždé. Dovedu si představit kontexty, kdy mají smysl. Každopádně mě zaujaly jen poslední dva verše. Jsou jistým příslibem do budoucí tvorby. Hodně zdaru a hodně čti. To je nejlepší škola. Taky je potřeba víc škrtat. Většinou to, co nenapíšeš, je nejzajímavější, protože dáš čtenáři prostor pro fantazii a vlastní interpretaci. Já bych osobně třeba vynechal verš "navždy odvrácené". Je tam jaksi navíc. Příliš dopovídáš to, co je zřejmé.

jaza
29. 11. 2007
Dát tip
otázník je klíče

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru