Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 23

03. 01. 2008
1
7
1319
Autor
R.P.

     Konečne, po dobe, ktorá mi pripadala dlhšia ako tisíc rokov, som dorazil k ústiu tunela. Padol som na kolená a pálčivá bolesť mi vystreľovala do celého tela akoby sa ma dotýkali hroty Diových bleskov. Pekelná horúčava varila všetky tekutiny v mojom tele, chrliac paru z každého póru, akoby som bol akousi mýtickou príšerou chrliacou oheň, zahalenou celou v dyme. A tak som sa aj cítil. Horúčava dokonale spaľovala moje zmysly a brala mi dych z pľúc. No vo vnútri som toto mučenie vôbec nevnímal. Dôležité bolo, že som to stihol. Nadprirodzene biele , nepoškvrnené, priateľské a nepreniknuteľné svetlo nezmizlo ako spomienka na sen po rannom prebudení. Bolo stále tu, usmievalo sa a hladilo ma svojimi lúčmi. Môj sluch otupovalo pravidelné tupé pulzovanie tepny, pumpujúcej krv do mozgu, no som si istý, že v pozadí sa vzduchom vinula tá sladká symfónia harmónie. Inak to ani nemohlo byť.

     Pozrel som priamo do toho svetla a pomyslel som si: toľká krása a vznešenosť... Človek má až pocit, že si to nezaslúži. Potláča svoje pudy, potláča svoju prirodzenosť, plazí sa v bahne existencie ako slizký had, žerie výkaly a cerí zuby, namiesto toho, aby stál pevne na svojich nohách, silný a vznešený ako toto svetlo, neohrozene zaujímajúc svoje miesto.

     Čo vlastne chcem?, položil som si ťažkú otázku, nútený zamyslieť sa nad sebou samým aj celým svetom. Mnoho ľudí dnes hovorí o skazenosti sveta (a majú samozrejme pravdu, o tom nie je pochýb), avšak zostáva tradíciou dneška, že títo ľudia vždy zostanú pri rečiach a nikdy neprejdú k činom. Áno, dnešný svet je skrz naskrz skazený, lenže v tejto skazenosti zhnil aj človek a jeho prirodzenosť. Nik už dnes nevie, čo je to ľudský ideál, a ako vyzerá, ako koná, ako myslí. Ľudia sa dokážu uspokojiť s tým, ak sa im aspoň občas podarí nachvíľu vynoriť spod hrubej vrstvy svinstva, pod ktorú sme sa sami zahrabali, a zazrieť čo i len náznak slnečného lúča. Potom sa spokojní sami zo sebou opäť zahrabú do hniloby a zostanú tam utápajúc sa v samoľúbych spomienkach na tento zážitok. Ľudstvo natoľko zlenivelo, že sa im už nechce zdolávať do nebies sa týčiace horské hrebene, aby sa mohli napiť čistej pramenitej vody z horských potokov. Sú spokojní, keď nemusia nikam chodiť a nič robiť, vystačia si s vlastnou močovkou. Zvykli si na ňu. Tá je teraz ich prirodzenosťou.

     Uvedomil som si, že svet ľudí je naozaj plný skazy a úpadku, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, no premýšľajúc o tom stále dookola, musím si priznať, že nie je v mojich silách to zmeniť. A keby aj bolo, chcel by som vôbec? Čo ma núti, čo mi ukladá povinnosť starať sa o záchranu druhých? Je to odporné, ale musím si sám pred sebou priznať, že aj ja som súčasťou tohto zatrateného sveta, ak si chcem zachovať akú takú dôstojnosť. Narodil som sa v ňom, začlenil som sa do neho a prežívam v ňom. Moja existencia je síce úbohá a takpovediac bezvýznamná, ale faktom zostáva, že som súčasťou tej skazenosti a že ju sčasti aj tvorím.


7 názorů

Petrusha
04. 01. 2008
Dát tip
ako chceš

R.P.
04. 01. 2008
Dát tip
vlockaa- ani ja sám nerozumiem všetkému, čo tam napíšem. jeden človek povedal, že nápad vzniká krížením myšlienok. tak asi vzniká aj tento príbeh. v mojej hlave vybuchne ohňostroj myšlienok a keď sa niektoré iskričky spolu zrazia...heuréka:) Petrusha - mám to chápať pozitívne, alebo negatívne?

vlockaa
03. 01. 2008
Dát tip
asi sa vratim a precitam od 12...tomu napr. celkom rozumiem...tiez som zazila svetlo...je to silnejsie ako cokolvek co si mozno predstavit a opisat...

Petrusha
03. 01. 2008
Dát tip
teda teda teda čítam asi tretiu časť (či štvrtú? ... no na to asi nezáleží, že?) a i tie predtým boli filozofovacie ...

martinez
03. 01. 2008
Dát tip
no dyby mezitím nebyly ty pauzy, zvládala bych to líp :o)

R.P.
03. 01. 2008
Dát tip
ja ťa chápem, ale keď som to písal, predstavoval som si to ako mnohostranovú knihu, v ktorej je všetko dopodrobna vysvetlené, a nie ako telenovelu rozkúskovanú na tisíc kúskov. keď to čítaš po častiach, musí to pôsobiť naozaj divne. vlaste, aj tak je to divné. čo už.

martinez
03. 01. 2008
Dát tip
tady je to už čistá filozofie bez děje... potřebuju děj!!! :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru