Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 25

05. 01. 2008
1
9
1121
Autor
R.P.

čo sa dá robiť?

V kútiku duše mi tlela iskrička nádeje, že sa odniekiaľ ozve neznámy hlas a presvedčí ma o tom, že sa mýlim. Že zaprie moje podradné myšlienky a vyzdvihne ma zo špiny do ktorej som sa zahrabal. Pesimizmus hlboko zakorenený a prúdiaci mojimi žilami ako životodárna krv mohol byť premožený iba nádejou danou niekým, kto nepatrí do tohto sveta. Jedna stránka mojej duše ticho čakala a striehla, načúvala hlbokému tichu, ktoré nič nehovorilo, zatiaľ čo tá druhá spriadala svoje plány podľa obvyklej schémy – nebadane sa priplaziť, zobrať si čo chcem a bez zaplatenia či vďaky sa opäť odplaziť do svojej nory.

     Žiadny hlas sa neozval. Zostal som tu sám, opustený, ponechaný sám na seba. Najhorším sudcom, ktorý vás môže súdiť, ste vy sami, pretože pred sebou samým nič neschováte, nič nezatajíte.

     Niekedy je túžba silnejšia ako svedomie. Častokrát sa človek uspokojí s vrabcom v hrsti. To preto, lebo toho má istého, ten mu patrí, k nemu sa vždy môže vrátiť. Túži po istote a stabilite, aj za cenu života podradného tvora, života vo vlastnom tieni. Nemá odvahu pozdvihnúť svoj zrak k výšinám, nedokáže sa odhodlať, pustiť vrabca (ku ktorému sa aj tak vždy môže vrátiť) a pokúsiť sa o holuba. Zbabelosť ho núti zostať nízkym, pretože o holuba treba bojovať a každý deň, každú minútu, každú sekundu dokazovať, že si ho zaslúžite. A to mnohí nedokážu. Zakryli sme našu zbabelosť do túžby po istote a stabilite, oklamali sme sami seba, hoci vieme, že je to lož. Zbabelosť je teraz našou túžbou. A svedomie len ticho mlčí so zakaleným zrakom, uzavreté vo vlastnej utópii, vo vlastnom sne o tom, že jedného dňa bude zas všetko v poriadku, tak ako má byť. Svedomie má svoju  vlastnú túžbu. Premýšľať o tom je tak isto nezmyselné, ako sa pýtať, čo je na konci tohto bludného kruhu.

     O čom tu vlastne celý ten čas rozprávam? Snažím sa vám vysvetliť jednu vec, a sám seba presvedčiť o inej. Pravda je taká, že som sa bál. Bál som sa a strach krútil a deformoval moje vnútro ako artritída, otáčajúc ma chrbtom k tomu, k čomu som mal byť otočený čelom a čelom k tomu, k čomu som mal byť otočený chrbtom. Ocitol som sa tak zoči voči vlastnému strachu a jediná pomoc, ktorá ma mohla vyslobodiť mi teraz teplým prstom kreslila lebku na chrbát. Prečo lebka a nie pomocná ruka?! Bol to výsmech, výsmech pravdy všetkým tým, ktorí sa boja postaviť vlastnému strachu. V tej chvíli som nevedel, čoho sa mám báť viac, toho, čo je predo mnou, alebo toho, čo je za mnou. Jedno mi však bolo jasné – záhuba je istá, nech sa rozhodnem akokoľvek. Priepasť čnie predo mnou aj za mnou. Niet sa kam pohnúť, no ak sa nepohnem, bude to ešte život?


9 názorů

martinez
08. 01. 2008
Dát tip
kolik konců bude? :oD dala sem ti tam odkaz na tu knížku, mrkni - a já mizím včil :o)

R.P.
08. 01. 2008
Dát tip
až do konca:))

R.P.
08. 01. 2008
Dát tip
až do konca:))

martinez
08. 01. 2008
Dát tip
já su věrná :o)

R.P.
07. 01. 2008
Dát tip
ahoj martinez, viem, že sa to čoraz menej podobá na príbeh a čoraz viac na psychoanalýzu psychopata, ale to je už asi choroba z povolania:) vďaka, že si to ešte nezdala, ty môj jediný skalný:)

martinez
07. 01. 2008
Dát tip
je to čím dál náročnější čtení...

R.P.
07. 01. 2008
Dát tip
človeče, až ma normálne zamrazilo, keď som si to prečítal. nie si ty nejaký psychoanalytik? myslím to vážne, trafila si sa. ale na druhej strane, ja sa s hrdinom tak úplne nestotožňujem. vytvoril som ho špeciálne pre potreby príbehu, takže niektoré vlastnosti a myšlienky sú zámerne doťahované do extrému. páči sa mi, ako si sa do mňa pustila. naozaj ma to teší. a hlavne to, že to proste len nečítaš, ale sa to snažíš aj pochopiť a nájsť v tom skrytý zmysel:)

vlockaa
06. 01. 2008
Dát tip
este raz som to cele precitala..mam dojem ze tvoj problem spociva v "uviaznuti" medzi tym, co povazujes za akysi ideal a neschopnostou ho naplnit...tvoj problem je problemom "vole"..clovek totiz potrebuje zazivat ako dokaze svet menit, ak nic nekona, nezaziva ten najdolezitejsi dotyk s realitou..moze konat omylne...ale aj to ho posuva, aj negativna skusenost je potrebna, aj skusenost sklamania...ale ked clovek vo svojej voli uviazne, stava sa bezmocnym...mam pocit ze je to sposobene akousi utkvelou iluziou, ze cokolvek urobis, nic nezmenis...to je chyba!...musis konat, presvedcit sa, ze dokazes cokolvek chces, verit si, svojim schopnostiam...(teda to plati tomu tvojmu hrdinovi, hovorim s nim ako s tebou, lebo niekedy autor mysli postavou)najcennejsie, co clovek ma je sloboda...terba to skusat, ake moznosti nam dava...je to ten najvacsi bozi dar, mozeme sa rozhodnut ho milovat ale aj nenavidiet...vsetko zavisi od nas, aky zivot si volime...

vlockaa
05. 01. 2008
Dát tip
clovek musi porazit strach!...je to podla mna o motivacii...ktora nas nuti konat aj vtedy ked vsetko zlyha...iba clovek to dokaze...ist za svetlom, za hlasom svojho srdca...polozit aj vlastny zivot, vsetko co mi je cenne...za nieco zmysluplne...bez rizika to nejde ...keby si bol zenou a musis porodit dieta, novy zivot, ci sa budes pýtat, ci pri tom zomries?...hlupost...zazila som to, takmer som zomrela...a cely ten cas som myslela na jedinu vec...nech je moje dieta zdrave...aj ked tu ja nebudem... ..zmysel zivota je v obetovani....v tom co dokazeme dat tomuto svetu, ako ho zmenit na lepsi...ako dokazeme dat to najlepsie z nas...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru