Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 27

07. 01. 2008
1
4
1172
Autor
R.P.

Celý svet je jedno zamotané klbko

     A tak aj ja, kľačiaci pred bránou do pekiel, pokiaľ išlo o to čím som, a kľačiaci pred bránou do nebies, pokiaľ šlo o to čím som sa mal stať, zvádzal som v sebe svoj malý veľký boj, v ktorom mi nikto nemohol pomôcť. Z jednej strany na mňa sršal výsmech a z druhej temný strach mraziaci krv v mojich žilách. Uvedomoval som si len jedinú vec, a to, že toto všetko je fraška. Toto je duchovný svet, ktorý je diametrálne odlišný od toho, ktorý nazývame reálnym. Rozdiel je v tom, že ak ste schopní si to uvedomiť, tak aj tá najdlhšia a aj tá najkratšia cesta sú vlastne v podstate rovnako dlhé, tá najľahšia vec je najťažšia a najťažšia je najľahšia, hoci sú obidve rovnako ťažké aj ľahké. Pochopiť to dá námahu, ale ak jedného dňa otvoríte túto pandorinu skrinku, to čo v nej nájdete nebude ani dobré ani zlé. Budete to vy sami, slobodne sa rozprestierajúci vo večnosti, slobodní a neobmedzení. Kto to dokáže, pre toho pojem „hranice“ stráca význam, pretože v tomto svete hranica znamená to isté ako bezhraničnosť a naopak, a ak si to uvedomíte, môžete sa duševne rozpínať donekonečna.     

     Paradox tkvie v tom, že vy to nikdy nedokážete, pretože ak sa chcete vydať touto cestou, prvá vec, ktorú musíte urobiť, je zaprieť seba samých, aby ste sa mohli pohnúť z miesta. Jednoducho povedané, ak sa vydáte touto cestou, nebudete to už vy, kto príde na jej koniec, hoci to stále budete vy. Určitým spôsobom. Celý vtip, ako som si uvedomil, spočíva v tom, že ak chcete byť v tomto systéme úspešný, musíte ho obísť. Musíte jednoducho vystúpiť zo systému, poprieť ho, vykašľať sa naň. Toto je svet, kde je všetko možné a preto v ňom nehľadajte okovy pravidiel a zákonov. Nehľadajte cesty, žiadne tam nie sú. A ak budete ako mnohí veriť, že sú, premárnite celý život ich nezmysleným hľadaním. Ako som už povedal, celý systém je tu na to, aby ste ho obišli a popreli a tým ho vlastne budete nasledovať. Nie sú tu cesty a v tom je pointa. Tie cesty si musíte sami vytvoriť. Také, aké sa vám páčia, také aké chcete, také aké si za svoju námahu zaslúžite, také, ktoré vedú na vaše miesto. Obísť systém, znamená, urobiť z tej najdlhšej cesty tú najkratšiu, z tej najbolestnejšej, tú najslastnejšiu. To je to, o čo tu naozaj ide, pretože toto je svet bez hraníc, svet, kde je všetko možné.


4 názory

vlockaa
08. 01. 2008
Dát tip
uz som na to raz reagovala, ale asi spadol net a nezobralo to...takze uz nebudem opakovat, len strucne> podla mna tento svet je rovnako dobry a zazracny ako ten druhy-duchovny, kto nedokaze najst stastie tu, sotva ho najde tam...kazdy si voli tolko slobody, kolko dokaze uniest...niekto voli radsej neslobodu - je priputany k pominutelnym hmotnym veciam, nepotrebuje sa zamyslat, staci ak sa k niecomu priputa a ma pocit istoty...kazdy si voli ake zakony bude obchadzat, ktore su nezmyselne a zbytocne...a podla ktorych bude zit...podla mna najvyssia sloboda je v laske, ako by povedal sv. augustin:miluj a rob co chces...dobre vedel, ze laska je ten najpodstatnejsi motiv nasich ludskych cinov, ktory nas skutocne oslobodzuje...

martinez
08. 01. 2008
Dát tip
tak si sežeň a přečti - racka ti možu dát hned ale česky... a aj to desátý proroctví by tě mohlo zaujmout... a celestýnské - nevím myslím celestýnské je první

R.P.
08. 01. 2008
Dát tip
nie, pečo?

martinez
08. 01. 2008
Dát tip
a Bacha, jonathana livingstona racka nebo jediný - znáš?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru