Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sovětský svaz, 4.2.1943

20. 10. 1999
9
0
1780
Autor
Count

Proč válčit za rasu, děleni zákopem, jak kázali Vůdcovi kněží ?
Když za chvíli společně, tam v háji březovém, s fašistou bolševik leží.

S železným křížem, na rozedrané hrudi, brodím se po stehna, zasněženou plání. Nohy již nezebou, ruce již nestudí, můj život je každému za marku k mání. V kabátu koženém na sklonku večera, schovávám se prokřehlý uprostřed polí. Nadávám na rusa, zranil mě mizera, ta rána mě pálí a pekelně bolí. Poslední kousek chleba, ztvrdlá kostka ledu, špinavými nehty trhám masu šedivou. Poslední lok z lahve, polykat stěží svedu. Rozezlený bůh, již zlomil svou hůl nade mnou. Z kapsičky u pasu tahám náboj poslední, přimrzá a studí, když trhám ho od kůže. Krupp Essen, počítám že mysl mou zatemní, jen doufám že ze světa rychle mi pomůže. Vzpomínám na Berlín, na tátu, na mámu, vzpomínám, to srdce hřeje. Vzpomínám na Kristu, na Bertu, na Hanu vzpomínám pak výstřel padám do závěje. Krvácím a slzy do očí se mi derou. Umírám, na bílých rtech slova se mi chvějí. Zbytečná je má smrt, jsem zabit chladnou střelou. Už slyším anděly, na cestu mou mi pějí. Proklínám vás, kteří na Rus jste nás hnali ! Proklínám vás, kteří pořád jste nám lhali ! Proklínám vás, kteří vraždíte mé brachy ! Proklínám vás, kteří krčíte se strachy ! Proklínám vás, a vaše velká jména, Hitler, Goebbels, Stalin….znějí do ztracena.
Vio
20. 07. 2000
Dát tip
díky tipu od Miroslawka si TIPnu taky nemám co bych dodal

Silvinka
04. 05. 2000
Dát tip
Counte, docela si ma pribyl k stoličke. Sedím tu nehnuto, súhlasiac, ohromená hrôzou, ktorú si zachytil. Vieš toto je prvé dielko, čo od Teba čítam, a pustím sa i do ďaľších. Fakt je to ohromné, aj keď slovo ohromné je dosť divné na vyjadrenie pocitu z básne akou je táto. Mimochodom, už sa na Teba dosť teším! *Silvinka*

Miroslawek
23. 11. 1999
Dát tip
Counte, nejsi z Prajské? Asi nejhezčí báseň, kterou jsem tady zatím četl. TIP.

Kate
16. 11. 1999
Dát tip
Counte,dostala jsem radu od Lampáře ať si tě přečtu, asi věděl
proč to dělá a já poznala, že měl pravdu, jsi opravdový umělec
tvoje dílo je plné pravdy o krutosti války a nesmyslném umírání za ideály někoho jiného

leontynka
26. 10. 1999
Dát tip
Counte...děkuju, vždycky jsem chtěla pochopit tu zoufalost lidí vyslaných na smrt pro smrt a za smrt...a Printe...občas člověk nemá možnost volby, protože ta druhá zdánlivě lepší možnost by ho zasáhla o to hůř, protože by nešlo o něj... jenom doufám, že jsem se vyjádřila jasně

Bibša
25. 10. 1999
Dát tip
Skvěle zpracované, opravdu, nevymluvil bys mi, žes to nezažil. Věřím, že takhle to tenkrát cítili všichni. Všichni by ti dali TIP a věnovali chápající a soustrastný pohled. Je to složité téma, které jde vidět ze spousty stran, v každém názoru je kousek pravdy a kousek obrovské lži. Ale s tebou nejde než souhlasit. Zase jsi mě překvapil a to jsem myslela, že tě mám "přečtenýho".

slavek
25. 10. 1999
Dát tip
Přečetl jsem si to pozdě. Takže reaguji jako vždy se zpožděním. Ale nemohu nereagovat. Takto krásně, fantasticky, krutě a přitom lidsky, citlivě a naprosto dokonale jak jsi toto tema dokázal pojmout Ty, bych to nikdy nedokázal. Opravdu dokonalá básnička. Je v ní hodně lidskosti, vžití se do myšlení druhých lidí. Na šachovnicích lidských her se pohybuje velká řada malých pěšáků. Králové jsou vždy v pozadí.
Print: Víš moc dobře, že většinou s Tebou souhlasím, ale občas skutečně není volba. Některé věci si člověk sotva může vybrat. Proto nesoudím nic a nikoho... Nebo se o to alespoń snažím

zkumavinka
23. 10. 1999
Dát tip
tak dobre... ;-)

Merle
23. 10. 1999
Dát tip
Counte, jsem na tebe čím dál zvědavější. To že si borec, už vím, ale ten zbytek...

ViNiL
22. 10. 1999
Dát tip
Counte! Skvělý nápad, skvělé zpracování!
Jsem hrozně rád, že to někdo vidí přinejmenším podobně (byť by to bylo v rámci umělecké licence).

Rivka
22. 10. 1999
Dát tip
Já z toho tipování dneska nevyjdu...:-)

kačka
21. 10. 1999
Dát tip
Silná tekutina předpůldnem k obrácení ze severu na jih stočena proti sobě, pohroma zvůle - ismu ohavné noci ve tmě slepá soudu dojde. Kdo je můj bližní a bratr? Výběr je NA n á s./ledně...

zkumavinka
21. 10. 1999
Dát tip
print: moznost vybrat si urcite je... ale vybirej si jako otec-zivitel rodiny (nebo i gdokoliv jiny), jestli te ceka jista smrt gdyz odmitnes narukovat (a gdo vi, co udelaji s tvou rodinou - nejlip dopadne, pokud "jen" zustane bez tebe) nebo jestli ti zustane preci jen jakasi pochybna nadeje, ze se k nim z bojiste jednou vratis... takova zivotni situace asi muze leckomu zatrast s idealy a donutit ho k vecem, ktere by jinak nigdy neudelal...
tim se rozhodne NEZASTAVAM fasistu... jen proste konkretni lide nemuseli byt vzdycky tak spatni, jak je obecne soudime...
a o tom myslim ta basen je...

Print
21. 10. 1999
Dát tip
Zkumavinko!:-)) To téma je příliš vážný (a krásný - díky COUNT!!!), než abych ho dokázal formulovat v několika řádcích... Už jsem se s Countem domluvil, že to proberem nad pivem... a po třetím se určitě na něčem shodnem!!:-))) Dám ti pak vědět!:-)))
A jemu típek!:-)))

zkumavinka
21. 10. 1999
Dát tip
print: diky, vedet dat muzes... pokud tomu pivnimu setkani nebudu osobne pritomna... aspon to uslysim z obou stran... ;-)
jinak o tipu taky uvazuju... ale u me je to slozity... jeste uvidime... :-)

Print
20. 10. 1999
Dát tip
Ne, tohle ne!!! Není jedno proč umíráš, kde umíráš a za co umíráš. Není jedno proč bojuješ, kde bojuješ a za co bojuješ!! Mně to není jedno!!!

Kombajn
20. 10. 1999
Dát tip
NEMEL JSI TAM JEZDIT ! Jsi vrah ! :-)) To je odpoved nikoliv autorovi, ale vojakovi. Ja vim, asi nebyl zrovna vyber... Proc se vsichni bojite smrti ??? Smrt je vykoupeni..

Count
20. 10. 1999
Dát tip
NEBYL VÝBĚR a to je oč tu běží.

Print
20. 10. 1999
Dát tip
Vždycky JE možnost si vybrat!!!! I s tím, že zemřeš někde jinde a ne na bojišti...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru