Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když stýská se

Výběr: rebecca13
14. 01. 2008
11
14
1643
Autor
serp

Když stýská se, píšu si v hlavě

lehoučké plůdky těžkých citů

jak napadnou mě shůry právě

Když šeptám je,

ty skoro jsi tu

 

Nejsou to vůbec žhavé noci,

o čem vyprávím nočním stromům

Vždyť oba jsme tak trochu krotcí

Víc znamená nám slovo domů

než divoký rej maškar v plesu

Jsme děti něhy, děti lesů

 

A když nám schází pohlazení,

schází nám jako málokomu

 

Když setkáme se někdy v očích,

nemetáš blesky dravé vášně

Stačí i provinilá něha

a jiskříme,

jak je to krásné

 

Vždyť půvab je i v nesmělosti

Poezie je váhání

Doteky, které nestaly se

Cit, co nám zůstal na dlaních

 

A ranní čaj, cos nepřines mi

Když neodhodlal ses jít spát

do mého lože

To se nesmí,

říkal sis

Jak ses musel bát

 

asi, když v zorničkách mi stály

plamínky touhy k pohlazení,

které se ho pak nedočkaly

Touha se někdy nepromění

 

Když stýská se, tak napíšu si

verš nebo dva na lístek ticha

vím, že je slyšíš někde v dálce

i já ty tvé tu a tam slýchám


14 názorů

Háber
18. 01. 2008
Dát tip
*

serp
18. 01. 2008
Dát tip
tanec: Díky, jsem ráda, že se líbilo.

tanec
18. 01. 2008
Dát tip
Tak tomu říkám báseň.Ráda dám Tip

Janina6
15. 01. 2008
Dát tip
Guyi, jsem opravdu ráda, že jsi své hodnocení "omylem" zveřejnil, protože je zajímavé a poučné i pro nás ostatní, co se taky snažíme psát. I já, která je touhle básní upřímně nadšená, uznávám, že máš v mnoha věcech pravdu. Dobré postřehy k tomu, co je možné vylepšit. Budu ráda, pokud někdy uslyším tvůj názor i u svého dílka :-)

serp
14. 01. 2008
Dát tip
guy: Fakt moc díky, když to po sobě teď čtu, tak chápu, že jsou to nešvary, u jiných by mi to taky vadilo, ale u sebe si toho prostě nevšimnu, protože to neumím vidět objektivně. Nezlobím se - jsem ti za to vděčná. Počkám si, jestli tuhle básničku někdo z těch, jak píšeš, vzdělanějších, objeví, jinak jim zkusím napsat. Snad se ozvou. ;) Dík moc, krásný večer přeju!

guy
14. 01. 2008
Dát tip
sakra - omlouvám se - tohle jsem chtěl poslat skrytě, ale nějak se mi během psaní to zatrhovátko ztratilo .. no, co už teď nadělám, smazat to nejde ..

guy
14. 01. 2008
Dát tip
no, tak když jsem vyzván, tak ti teda - jako laik, bez literárního nebo humanitního vzdělání - sdělím své celkové pocity, ale dělám to děsně nerad, bo se k tomu opravdu necítím povolán, takže ber mý názory jako úzce subjektivní, i když možná skutečnej odborník by tě na ně upozornil taky, nakonec si to můžeš i ověřit takže já si tvou tvorbu, kterou tu zatím máš, prolítl celou, ale svůj názor jsem napsal zatím pouze u jedné věci, i když tvé pojetí mi je sympatické, a to jak obsahově, tak i formálně, drobná rytmická kolísnutí mi ani tak žíly nervou, ale obecně mi vadí u čehokoliv: - když se používá příliš zdrobnělin – tady třeba lehoučké plůdky, plamínky touhy jako u holek sem tam nějakou snesu, ale podle mě s nima můžou šetřit i ony - některé jako dost archaismy – tady třeba rej maškar, metání blesků, dravá vášeň, lože – prostě ty výrazy, které se v normální civilní mluvě běžně nevyskytujou to je asi to nejhlavnější, nějakým těm gramatickým rýmům se sem tam nevyhne skoro nikdo, já například jich někde mám taky hodně, ale jako amatér si to můžu dovolit takže ještě jednou opakuju – tvý věci jsou sympatický a plynou příjemně, ale myslím si, že by jim pomohlo takový trochu víc nadsázky nebo mírný ironie jestli si chceš ověřit, jak moc jsem se ve svých názorech sekl, zkus se obrátit na nějakou objektivnější a vzdělanější autoritu, třeba na Smetipracha nebo na Dera, docela bych byl zvědavej na jejich hodnocení, ale třeba někdo k tomu přijde sám přeju hezký večer, i když vím, že se na mě budeš zlobit, za to, co jsem napsal, protože to určitě vidíš jinak :-)

serp
14. 01. 2008
Dát tip
guy: Ahoj, vzhledem k tomu, že si tě vážím jako básníka, by mě zajímal tvůj názor i na zbytek - to se ti nelíbí en bloc celé? Dík.

guy
14. 01. 2008
Dát tip
za poslední sloku *

Dáša
14. 01. 2008
Dát tip
na začátku jsem byla formou básně překvapená, ale pak se mi zalíbila ... potěšila mně, že je taková krasočeská ;o) *t*

serp
14. 01. 2008
Dát tip
děkuju :-)

Janina6
14. 01. 2008
Dát tip
Tak tohle je nádherné. K tomu už se dá něco dodat jen šeptem... :-)*

Saleo
14. 01. 2008
Dát tip
A když nám schází pohlazení, schází nám jako málokomu tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru