Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sen o minulém

24. 01. 2008
0
1
772

Nevím co na to kdo řekne. Je to takovej pokus: zdál se mi sen a po probuzení jsem se jej rozhodla zapsat. Ještě v polospánku, tak abych zachytila tu náladu, tu zvláštní snovou atmosféru. Předkládám vám nijak neupravenou verzi. Možná trošku nepochopitelnou pro toho kdo nezná okolnosti, nevím. Je to velice konkrétní sen. Ale posuďte sami...

Jsme zpět u Jarouška na chatě v Bohuslavicích. Rajče, já, Štěpánek, Kača, Jarouch, Kokiš. Možná ještě další lidi, nevím. Ale uvědomuju si silnej pocit, že je nás tu o hodně míň, než na Silvestra. Odhadem tak šest, sedm lidí. A to mi přesně vyhovuje. Zároveň si uvědomuji, že to bude fajn, budeme všichni spolu a nikdo navíc .................................

Batohy si dáváme do pokoje, který neznám. Jsou tam dvě postele a gauč(čuag). Ptám se, kdo na něm bude spát, protože bych si ho ráda přivlastnila. Štěpánek ukazuje na nás dva. "Cože, ty?" ptám se udiveně. "Ne, my! My dva přece! Ale ne tady, v našem pokoji!" odpovídá mi, jako by to bylo dopředu jasné. Nechce se mi tomu věřit, protože už spolu přece nejsme... ale Štěpánek se usmívá a já v tom úsměvu spatřuji tu něhu, která byla dva měsíce jen moje, a kterou jsem další půlrok tolik postrádala. A náhle chápu: je znovu mým. Možná jen na tento víkend, ale na tom v této chvíli nezáleží.

Děcka někam mizí a já zůstávám na chatě, plna rozporuplných dojmů. Zapálím si a jen tak bloudím z pokoje do pokoje. Ve mě se mísí radost, melancholie, strach. Také láska, která byla těch šest měsíců neustále potlačována. Jen tak mimochodem si všimnu, že za oknem je stále náš zapomenutý popelník. Asi si ho ještě nikdo nevšiml, nikdo jej neuklidil.

Nakonec se vracím do našeho pokojíku. Ulehám na gauč do spacáku, zapaluji si další startku a čekám. Čekám na něj.

Venku začíná sněžit a stmívá se. Usínám.


1 názor

jarouch
16. 04. 2008
Dát tip
Tyjo... nevim jestli to stojí za něco z hlediska literatury, ale teď mi de o to, když jsem tam byl.... Smutný sen... víš ty co? Ty jsi až moc otevřená... taková... "hele, tady jsem, a teď pohleďme, jak se ke mně zachováš..." to jsi pro mě Ty...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru