Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Realita

02. 03. 2008
12
45
1762

Lodě v mracích
se rozpouštějí a pláčou
nad námi

45 názorů

moc krásně děkuji :)

ramia
17. 03. 2008
Dát tip
Naozaj vydarený obrázok...

děkuji :)

vydarena miniaturka :)*

dík za názor :)

Ó: jsi mě rozesmál :) fergi: lodě mraků (obrazy v mracích)

Ó
09. 03. 2008
Dát tip
...já su trosečník...u japonských břehů...

je to takhle lepší?

tak dík za názory, přesvědčili jste mě už to jdu změnit :)

papouch
04. 03. 2008
Dát tip
"miniatura" by se tomu vyjímala lípe :-) to je taková free-kategorie ;-)

dík za názory... takže myslíte, že mám změnit kategorii?

Paulart
04. 03. 2008
Dát tip
Hm, teď vidím, že se opakuju. Psal to už katugiro :-)

Paulart
04. 03. 2008
Dát tip
Lodě v mracích, které pláčou, jsou skutečně metaforou. Pláč (ve Tvém případě) je metaforou deště, loď zase metaforou mraku. Pěkné pro běžnou poezii, ale v haiku by být neměly. Haiku pojmenovává to, co vidí, tak, jak to je. Tedy mrak je mrak a déšť je déšť. Pláč pak náleží dětem a smutným dívkám :-).

Fouckault
03. 03. 2008
Dát tip
*

papouch
03. 03. 2008
Dát tip
:-) .... nó jóó, prdel si z papouška dělat, to Ti jde :-))

katugiro
03. 03. 2008
Dát tip
Když se free-papouch vydá na nekonečnou pouť světem, skončí U Vedrů, chtěl říct... ;)

papouch
03. 03. 2008
Dát tip
je a je a je to matlafora jak hrom a hajku to není a není a StvN má pravdu a pravdu! (výjimečně! ;-) automobil je automobil a když nazvu koloběžku free-automobilem, tak si ji tak pro sebe sice nazvat můžu, ale nikoho nepřesvědčím, že je to automobil free-želva je slon se zobákem free-kružnice má čtyři, nebo sedm ostrých úhlů free-nekonečno končí za rohem v restauraci U Vedrů není to padlé na hlavu? :-)

katugiro
03. 03. 2008
Dát tip
pláč - déšť metafora jednoznačně je; jestli je to ostatní spíš paralelismus nebo metonymie je, řekl bych, bezpředmětné, neboť metafora sama je vlastně synekdochou obrazných pojmenování... proč mluvit jednoduše, když to jde složitě, že! :))

děkuji všem za názory... i když já si myslím, že to metafora není...

katugiro
03. 03. 2008
Dát tip
(jen ještě avi palinovi. a rovnou kdekomu, proč bych se jednou neplácnul přes kapsu)

katugiro
03. 03. 2008
Dát tip
free-haiku je free především v tom, že se zříká dvou základních atributů haiku, a to jednak přírodní tematiky a pak zařazovacího slova; forma se obecně toleruje volnější i v ortodoxnějším pojetí haiku (tedy většinou a mluvíme-li o mimojaponské tvorbě), stejně jako se dle mého názoru tolik nelpí třeba na klasických atributech jako "patina" či "trpkost" co by mělo zůstat, je duch haiku, byť okleštěný - a zbývá pak např. už zmíněná ne-metaforičnost (jak uvádí i tvůj odkaz), ne-obsažení emocí, lehkost podání a především(!) pauza, zlom, zkrátka náhrada původního kireji nu. a také to tak vůbec být nemusí. protože free-forma je holt free-forma a pravidla si vnucovat moc nenechá; takže co jsem předestřel je jednak můj osobní postoj k rozlišování free-haiku a ledabylejších třířádkových pokusů, jednak potom úzus, kterým se na písmáku dle svého citu řídí více autorů a tak se stává určitou normou, kterou když v této komunitě překročíš, budeš vyobcováno, milé větroplašno ;)

StvN
03. 03. 2008
Dát tip
Metafora do haiku nepatří. Loď v oblacích a pláč jako déšť jsou metafory jako brus.

Ó
03. 03. 2008
Dát tip
...pěkné...

papouch
03. 03. 2008
Dát tip
atribut "free" je jen berlička jak zastřít zmršeninu hlásím se do tábora těch, co tvrdí, že to haiku není

palino8
03. 03. 2008
Dát tip
StvN, nesúhlasím... Skús si predstaviť skutočnú oceľovú alebo drevenú loď, ako vchádza do nízkej oblačnosti nad vodou a para, ktorá sa na jej trupe začne hneď kondenzovať, tiež hneď padá dole (plače... ok, to je náznak metafory... ale nie nejaký okatý) V tomto zmysle to chápem ja a preto som tomu dal tip, lebo v tomto zmysle to (povedzme, že free) haiku je.

jsou... nikdy jsi žádnou loď neviděl? já mnoho... taky draci jsou v mracích... a pláčou, protože se v kvapkách strácejí...

StvN
03. 03. 2008
Dát tip
Žádné lodě v mracích nejsou a nepláčou. Proto to nemůže být haiku.

smejo
03. 03. 2008
Dát tip
:)

doufám, že už chápeš... a já se zkusím zlepšit... (a když si odmyslíš moje komentáře, tak co říkáš na dílko?)

já si myslelo, že by to i haiku mohlo být... já někde četlo, že japonština má kratší slabiky, takže v našich končinách by se mělo dodržet, že to "nepřesáhne" 17 slabik, ne aby to mělo přesně 17 slabik... a pláč by mohl značit např. déšť, který charakterizuje hlavně jaro a podzim (pršelo celý víkend, proto asi jaro?) nerýmuje se... a je to takový malý obrázek... takže možná máš pravdu a je to spíše haiku a ne freehaiku, ale já se rozhodlo, že nebudu provokovat, a když tam nemám 17 slabik, tak to bude freehaiku :) splnilo sem hlavní body... aspoň myslím: tady jsem to našlo

katugiro
03. 03. 2008
Dát tip
A kde je podle tebe to haiku? Slovíčko "free" nespasí všechno.

papouch
02. 03. 2008
Dát tip
nemám problém s tebou štve mě ten balast, co se v tunách hrne do Písmáka štve mě, že lidi co ani neznají pravopis si dovolí psát "básně" a vylévají je sem nejsi jediný

proč máš se mnou nějaký problém? já ti nic neudělalo, já nejsem to, co tě dnes naštvalo...

papouch
02. 03. 2008
Dát tip
jenže těch "překlepů" sázíš podezřele moc

děkuji, se červenám :)

Natasha_
02. 03. 2008
Dát tip
Když máš takové pěkné jméno, to si Tě přece každý hned všimne :)

omlouvám se za překlep a děkuji za názory

papouch
02. 03. 2008
Dát tip
pokud budeš psát hrubice typu "mně nemá nikdo rád", tak se nediv, že tě nikdo nebude mít rád :-P

lode v mracich - nadherne spojeni! tip

děkuji vám, už jsem si myslelo, že mně nikdo nemá rád :) a ani se nikdo nepodívá, co jsem napsalo aj pro vás :)

Natasha_
02. 03. 2008
Dát tip
Hmmmm...pěkný obraz.

moorgaan
02. 03. 2008
Dát tip
uz bylo toho deste dost za ten vikend.../*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru