Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V mojich slzách sa rozpúšťa celý svet

03. 04. 2008
0
1
970
Autor
ludo
Smútok. Akoby vám niekto odtrhol kus srdca. Je to intímna časť nášho emočného tela. Dotýka sa každého z nás. Rozumieme mu a dokonale ho poznáme. Prichádza bez pozvania, ako dajaký tulák. Zbedačený a vždy oblečený v čiernom. Má spôsoby bezdomovca a vytrvalosť atléta. Stojím vo dverách a strachujem sa, kam všade v dome nakukne. Sadne si v kuchyni za stôl a vyloží si drzo nohy na stôl. Spravím mu kávu, ...aj cigaretu ponúknem. Robím mu spoločnosť. Miluje burgundské, ...farby krvi.

    Je uvoľnený a neodbytný. Potom zájde do kúpeľne, vezme kefku vytlačí pastu a opovážlivo si s ňou začne čistiť zuby. Pena mu tečie z úst. Vyzlečie sa a vlezie do postele. Tu sa zdržuje najradšej. V noci nám rastú nechty, vlasy i naše smútky.  Zastrájate sa zo zaťatými päsťami, že zajtra s ním už vyrazíte dvere, ...že musíte žiť, ...že takto sa predsa nedá... On sa len smeje a pretiahne si paplón cez hlavu. Potom vyskočí z postele a vrhne sa k albumu na skrini. Pozerá staré fotografie a rehoce sa, ako hlupák. Niektoré fotografie, tie najmilšie otočí naopak, a tak ich zastrčí do albumu. Je ako malé zanovité dieťa. Výprask nepomôže. Vyjdem na balkón a hľadím do tmy. Akoby vám niekto pred oči podstrčil zle vybrúsené šošovky. V mojich slzách sa rozpúšťa celučičký svet. Ignorujete toho votrelca, čo sa vám nasťahoval do domu. Otáčam hlavu, aby mi nevidel do tváre. Potom sa vo mne niečo zlomí, akoby som sa vracal z nejakej obrovskej diaľky, ...a vrútim sa do obývačky. Vypadni! Skríknem. Trucovito si ľahnem do postele, ...je chladná a studená, ...a siahnem po liekoch na stolíku.


1 názor

Jarinka
09. 04. 2008
Dát tip
Smútok je náš najväčší nepriateľ, Drzý, vtieravý.. Núti nás pretáčať staré zožltnuté listy, Vtláča nám vrásky do tváre... ...občas sa pred ním schovávame do seba, Bláznov pohľad, v kúte schúleného tela.. Prezrádza jeho dusivú prítomnosť. „Zobrali ste mi slová! Oslepili oči! Zviazali ste mi ruky! Nohy zaliali do bielej postele! Prežitky vytrhli ste z útrob mojich! Daromné sú moje náreky... ...tak ako ničomné sú žalmy Vaše! Kŕmite ma svojou múdrosťou, lenže pre mňa sú to len ohlodané kosti! ...už nerátam dni, ani hodiny... ...len opadané listy... ...mrazivé sú múry navôkol!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru