Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chce sa mi zomrieť, aby som navždy žil

03. 04. 2008
3
2
966
Autor
ludo
     Obloha je vyprázdnená, ako opustená komora, ak však zdvihnem zrak, vidím nádherné perute a obláčky, utkané z morskej peny a pocukrované nespútanými snami malých detí, čo práve zaspali, ...tie zaletia veľmi vysoko ako naše modlitby, ...nezaťažené a slobodné, ...letia až Tam...
Mám vás tu všetkých pri sebe, okolo mojej smrteľnej postele, ...všade sú sviece, ...umieram aby som lepšie spoznal sám seba, ako ten starý mysliteľ, čo sa napil zo šálky večného spánku. Vy všetci meriate moje skutky, ich dĺžku i moc. To pre vás som uväznený v železe vlastnej košele, ...pre svoju prílišnú, nespútanú slobodu, krv sa mi v žilách varí. Vyzriem z okna a vidím tam sám seba, ...sedím pri záhone mámivo voňajúcich ruží a spletám veniec, ...zo samých tŕňov, aby som sa bičoval. Tie ruže tak voňajú. Dostanem slastný farebný kŕč do celého tela, ...víly okolo mňa prestali tancovať. To napätie ma prehlo ako luk. Veniec z tŕnia si navliekam na ruku, ...i na druhú, aby som sa spútal a znehybnil. Aby som zostal na zemi, ...krídla moje slobodné, kričia ako besné, ...najradšej by sa ma zmocnili a niekam ma uniesli, ...výkupné nechcú. Vystrašený bežím do záhrady, za sebou, ...aby sa mi nedvihol žalúdok, keď si od seba vypýtam navštívenku. Bože uchovaj. Potrebujem kyslík, i vás, ...ako potrebuje opilec oporu, aby nespadol z výšky svojej ľahkovážnej, besnej a nespútanej mysle, stravujúcej ho kúsok po kúsku. Držte ma pevne, aby som nespadol, aby som sa nestratil, potom, čo som sa konečne našiel. Sľubujem, že budem spievať žalmy, len čo si prikujem okovy na svoju patickú myseľ. A potom vám odpustím všetky svoje previnenia, ...aby som neuschol a nestratil sa viacej, ...som ako poletujúci ľahučký opar nad zemou, čo sa nad ranom zjaví, aby ukončil noc a poslal unavené hviezdy konečne, navždy spať.

2 názory

ludo
04. 04. 2008
Dát tip
Jarinka, ahoj, ďakujem

Jarinka
04. 04. 2008
Dát tip
Ahoj...výborné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru