Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strážca

17. 04. 2008
2
14
1370
Autor
ludo

Strážca


Láska, tkaná je z mnohých snov,

trblietajúcich sa na nočnej hladine.

Slová zlepené do bohatých strapcov,

plné sladkých zrejúcich hrozien.


Svet lásky, slov, snov a kúziel.


Ak by básnik, strážca drzo a  neverne

rozhodol sa mlčať, ó vám nestane

sa nič, on však mladý sám zhynie

mečom,

že mlčal a krásu zakryl pred svetom!


14 názorů

jazzgirl
08. 06. 2008
Dát tip
Mně se to líbí. Dýchlo to na mě klidem a nostalgií. Četla jsem slovenské romantiky, Andrej Sládkovič by z Tebe měl jistě radost. Já vím, že někdo tu může podobné básně označit za patetické výkříky, ale pocity, vznikající v jistých životních okamžicích, jsou stále stejné... A výrazových prostředků přibývá jen pramálo...*

ludo
18. 04. 2008
Dát tip
chapem, vies ovladam to tu skor akosi intuitivne, som rad ze si sa vratil aj bez avizka

...to je to co si mi poslal teraz..cize zaciernil si moje meno...v stlpceku aviza...

ludo
18. 04. 2008
Dát tip
čo je to poslat avizo? este sa učim tu s tym pracovat.

ludo
18. 04. 2008
Dát tip
čo je to poslat avizo? este sa učim tu s tym pracovat.

...neozval som sa...lebo si mi neposlal avizo...usmev...

ludo
18. 04. 2008
Dát tip
Milý Aššurballit to je velke nedorozumeni, vobec som nenarazal na preklepy sam som tazky dyslektik, moje otazky boli uprimne a preto som sa cudoval ze si sa neozval. som rad ze si to vysvetlil a ja som mal sancu sa ti ospravedlnit. Sorry

...no tak mam par preklepov...no.. ...staromilecky...ludia... ...ibverzia...obrateny slovosled... ...ze je pateticka...neznamena ze sa mi musi lubit...patos v basnach..najma ked to preteka cez urcitu hranicu...

ludo
17. 04. 2008
Dát tip
je úravda, že uplne sa mi ta basen nepaci, pokladam ju však za najlepsie čo som kedy napisal, napriek "bo" smrti a podobne. Pateticka však mala byť, bol to zamer. K obhajobe o ktorj v basni hovorim, patetičnost patri. Básne, velmi dobre basne bývajú často pateticke, tak ako je pateticka smrt, laska, neha ačo ja viem všetko.

ludo
17. 04. 2008
Dát tip
prepač som trochu pomaly! Čo je "satomilecky"? ešte neviem čo je "lusa" máš na mysli "lúza"? Viem čo je inverzia v počasí, neviem čo je vo veršoch inverzia?

...spominal som vetne konstruckie...casto prechadzas do inverzii...co posbi prave tak trochu satomilecky..a pride mi to ako klasicky pripad ked lusa sa snazia pisat basne...tak vytvaraju prave podbne inverzne konstrukty... ...ono to pre mna dostalo potom pravom/ci nepravom...taky nadych.. ...svetko to podciarkuje este zvolene slova ako vykrik ooo...alebo uz trosku archaicky znejuce bo... ..tiez nemyslim ze by bolo vhodne v takej koncentracii pouzivat slovo ako laska...svet...smt zahynutie... ...ono tie slova sa castym pouzivanim v basnach stali akymisi vyprazdnenymi..a parodxne ze napriek ich sile...basne zrazaju a oslabuju...

ludo
17. 04. 2008
Dát tip
bud konkretnejši. v čom je nabubrela ta baseň?

...prepac ale to je neskutocne pateticke... ...umele konstrukcie...v snahe o domnelu basnicku..a pritom to vyznieva len nabubrelo... ...aktualizacia vyrazov a obrazov by nezaskodila..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru