Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

výdychy

Výběr: Zbora, pozorovatel
17. 04. 2008
16
18
768
Autor
halcon.

 

1.

 

pred domom zviera

na tanieri kosti

za stolom človek

za oknom nebo

nad hlavou v izbe

z trámov kríž

.

čas je nám k smrti naklonený

 

 

 

 

2.

 

hovor mi o vesmíre

desí ma

toľký priestor

nad modrým nebom čierne nebo

pod čiernym nebom

lom svetla

a modrá

ilúzia dňa

 

deň nie je

 

keď zavrieš oči nie je Svet

 

žmurkanie vymysleli, aby bol

človek trocha šťastný

 

Slnko je ľudské

 

 

 

3.

 

dvaja ľudia

jedna miestnosť

 

čumia na seba

čumia na steny

čumia na dlážku

 

nikoho z nich nenapadne,

že sa môžu predsa kedykoľvek obesiť.

 

 

 

4.

 

ľudstvo ako také väčšinu času

strávi tým

že sa hrá

na Boha

a

Boh

nás nechá

nie

Boh nie je milosrdný



18 názorů

Schuldiner
01. 08. 2009
Dát tip
...jemne vyberove slova, ktore demonstrativne triafaju...vsetky styri su pre mna osobne, dakujem Ti...

misty
29. 04. 2008
Dát tip
2...*

halcon.
18. 04. 2008
Dát tip
poz. : aj mne najviac 1 a 2 ballit: no ano :)) vlocka by mala co povedat aj k ostatnym :)) dufam, ze to neobjavi tak skoro :)) childisha necitala..

halcon.
18. 04. 2008
Dát tip
dik sede.. :) k dvojke, nie, slnko, nie je neucelne..naopak, svetlo z neho zapricinuje lom svetla a aj zmurenie oci, slnko je fakt, preco som v jednej veci spojila dve zdanlivo odlisne temy..

pozorovatel
18. 04. 2008
Dát tip
bere mě 1. a 2. 3. a 4. je o pointě

Rabb
18. 04. 2008
Dát tip
já to říkám pořád, že není tak hodný, jak se na první pohled zdá (pokud vůbec někde je).. kdyby byl hodný, strašil by své ovečky pekelnými plameny? :-) *

Mirae
18. 04. 2008
Dát tip
ale napadne

Zuzulinka
18. 04. 2008
Dát tip
velmi se mi to líbí....všechny čtyři, možná malinko více...ta poslendí*

...gut... ...ta tretia mi z neakeho dovodu pripomenulo childisha...do neba povedala..ani nneviem cim...tam mi to prislo take cistejsie...tu citim istu basnicku vypocitavost ktora pocita s tym ze chce dat citatelovi po hlave...v tomto pripade mi vsak nejak nevadi... ...stvrta jak pre vlocku...by sa potesila...usmev...

Petrusha
17. 04. 2008
Dát tip
boh ak nejaký je sa na nás iba hodne hooodne baví

Zbora
17. 04. 2008
Dát tip
Že ještě otravuju. S tím hledáním to není pravda. Spletl jsem si Tě s jiným autorem, kterého mám taky celkem nově v oblíbených. Mám v tom zmatek, omlouvám se.

Zbora
17. 04. 2008
Dát tip
Proč to je v blbůstkách trošku nechápu...ale buď.

Zbora
17. 04. 2008
Dát tip
Všechny čtyři mají velký potenciál zasáhnot. Jsou v závěrech opatřeny až šokující pointou. První je velmi poklidná a svým celkovým charakterem dobře vystihuje podstatu sebe sama. Druhá je příjemně vyprávěcí a obsahuje velmi duchaplnou a pozitivní ideu, jen mi v ní dost překáží poslední verš, který je jakoby navíc a vpodstatě ani text nikam výrazněji neposouvá (nebo si jej možná jen vykládám jinak). Trojka - to je ten moment šoku, tady jsem málem spadnul ze židle :o). Čtvrtá je prostým a dobrým vyjádřením toho, co se různí autoři snaží okecat ze všech stran. Všechny jsou slušně napsány. Většina slov plní svůj účel, vesměs žádné nepřebývá. Ta úspornost a chopnost jít rovnou k "věci" způsobuje, že jsou dobře stravitelné, nerozptylují, a zároveň je tím jejich účinek umocněn. Takhle nějak si představuju vyzrálou poezii, i když z Tebe jako autora jsem měl doposud spíš dojem hledání, tyhle čtyři se opravdu povedly.

síla

grafo
17. 04. 2008
Dát tip
ale*

Boh nie je milosrdný... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru