Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tichý requiem

17. 05. 2008
1
6
579
Autor
YdeSantiago
našel jsem starou břitvu
v šupleti po dědečkovi
s radostí hledal tichý kout
a o zábavu měl postaráno

bez zavření očí
otevřít si žíly
na vhodném místě krev zanechat
a přivolat tlupu zdivočelých koček

zatím si do žil vehnat
červené víno - makedonské
napěnit ho mozartovým requiem
a zalepit jizvy tiskařskou černí

bez krve lásky není
to za ní hraju requiem
to pro ni jsem otevřel žíly
a zcelil je zase olovem

až mě příště potkáte
budu mít oči černé
jen bělmo rudé
a budu zpívat "dies irae"

v kapse nosit břitvu ze stolečku
srdce mi bušit nebude
lásku už ve mě nenajdete
jen tichý stesk sám po sobě

6 názorů

YdeSantiago
03. 04. 2009
Dát tip
vidišto, tak změníme kategorii na indispozici a stane se z toho to, co to asi nejspíš je, jak na jednom diskusním serveru je "blicí místečko"...

no teoreticky by to příště mělo být zejtra, tak si na ten jejich den hněvu dam radši pozor. °)

YdeSantiago
29. 03. 2009
Dát tip
merci... kudlanko... snad za ten hlubší obsah nemůže tahle sloka? polejvá mě horko... mě by si panWAM nezasloužil :)

egocentrická, snad. ale v celku to působí spíš žalujícně, rozbolavělě a - příliš prvoplánově. "lásku už ve mě nenajdete", otevření žil hned dvakrát... takovéto známé výroky ubírají básni na síle. mívám takovou teorii: když je básník rozbolavělý, buď by neměl psát vůbec, nebo vypisuje své bolesti ve veselé ironii (když mu pak písmáci dávají tipy za rozjásanost, nenechá se tím rozházet ;), nebo smutek zakuklí trochu víc v jinotajích a obrazech. jenom to vypsat prvními slovy co tě napadnou, pokud tedy nejsi Karel Šiktanc, je málo. p.s. tohle mě vyděsilo: "až mě příště potkáte budu mít oči černé jen bělmo rudé a budu zpívat "dies irae"" - já poslouchám Mozartovo Rq. velmi často, ale domnívám se, že až teď pro mě získalo hlubší obsah °°)

Water Lily
10. 01. 2009
Dát tip
líbí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru