Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet první (La Notte e il Momento)

06. 06. 2008
0
10
643


Naučil mne lásce,
jež nikdy neustane,
však zjitra srdce zradil,
běda mi, utýrané.

Co ze mne, roztoužené,
ta láska udělala
ach jak mě k němu vábí
a jak mne udolala.

Ty co je v lůně laskal
chci zabít bez prodlení;
jen pro mne aby šťastná
noc byla po setmění

Snad jiný pomůže mi,
můj úděl trudný změní?






10 názorů

gjjm: Děkuji za obsáhlé vysvětlení, docela se mi ulevilo! :)

Claire1990: Aha, tak to vidíš. Já žila v domnění, že sonet italský je 4-4-3-3 zatímco sonet anglický, jinak též shakespearovský je 4-4-4-2. Člověk se pořád učí. Děkuji!

Claire1990
07. 06. 2008
Dát tip
Protoze sonet ma pevne danou formu: rpvni dve strofy 4verse, druhe dve 3, je to tak po staleti takze by se to melo dodrzovat...prave v tom, ze ma sonet tak rpisne danou podobu je tak specificky a krasny..

Claire1990: Ještě chviličku, prosííím. A proč to první ne a to druhé ano?

Claire1990
06. 06. 2008
Dát tip
ano, to už je

Petrusha: To není do žádné soutěže.

Claire 1990: Aha, tak to je mi líto. A co třeba tohle: - Dovedeš úlohu? Je šťavnatá jak ovoce trhané o málo, jen o malinko po dozrátí. - Dovedu. Oblohu chceš přivolati, píšťalo? Chtěla bych přivolati! Co po mně pomněnka chce? - Tak pískej modrou, pískej růžovou a nestarej se o květiny. A mraky zapískej, s kterými připlovou slzičky Mariiny. To už je sonet prosím?

Claire1990
06. 06. 2008
Dát tip
To ale neni sonet....

Petrusha
06. 06. 2008
Dát tip
to je do šrajbšpírovskej súťaže?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru