Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pokračovanie predošlého príspevku

18. 06. 2008
0
0
1256
Autor
autorka

Tak toto je vlastne pokračovanie predošlého príspevku. Dnes som bola posledný raz na mojom už bývalom pracovisku, ktorým bolo jedno gymnázium v Dúbravke. Takmer pred dvomi rokmi som nastupovala dozamestnania s radosťou a vierou, že študenti na gymnáziu sú zdvorilí,snaživí, pokojní. Moja radosť však veľmi rýchlo opadla. Niektorí študenti sa správali omnoho horšie ako žiaci na učilištiach. :-( Nuž,teraz aj taká škola akou je gymnázium, prijme hocikoho. V tejto dobe tovlastne žiaci majú veľmi jednoduché.

Tak toto je vlastne pokračovanie predošlého príspevku.  Dnes som bola posledný raz na mojom už bývalom pracovisku, ktorým bolo jedno gymnázium v Dúbravke. Takmer pred dvomi rokmi som nastupovala dozamestnania s radosťou a vierou, že študenti na gymnáziu sú zdvorilí,snaživí, pokojní. Moja radosť však veľmi rýchlo opadla. Niektorí študenti sa správali omnoho horšie ako žiaci na učilištiach. :-( Nuž,teraz aj taká škola akou je gymnázium, prijme hocikoho. V tejto dobe tovlastne žiaci majú veľmi jednoduché. Napríklad včera a predvčerom dnes som bola spolu s ďalšími kolegyňami na školení legislatíve k maturitám. Podľa vyhlášky 510 má budúci maturant právo vidieť presné znenie otázok. Takto za čias mojej maturity a ani vtedy, keď som skúšala na maturite ja,v žiadnom prípade neexistovalo!!! Nechcú náhodou vydať zákon, že študent sa len posadí a učiteľ povie celú odpoveď namiesto neho?!

Aj rodičia sú na svojich potomkov hákliví a niektorí si nechcú priznať, žeich dieťa sa nevie vpratať do kože. A na vine je samozrejme iba učiteľ.Ale nie je nič čudné, že si pubertiaci dovoľujú. Nedávno som vtelevízii videla krátky dokument o jednej pani, chovateľke fretiek. Tiekeď prídu do puberty, takisto skúšajú, čo si môžu dovoliť. :-)

Dnes som sa rozlúčila s kolegyňami a kolegami, ktorých som zastihla, aj so zástupcom - inak ten bol celkom fajn - tiež so zástupkyňou, no s riaditeľom nie, lebo ma sklamal. Týka sa to nezníženej známky zosprávania pre dve štvrtáčky.

Ale aby som len nenadávala. Niektorých žiakov som si obľúbila. Napríklad som celkom rada učila v skupine, do ktorej chodil aj synovec Romana Pomajba, to boli naozaj zlaté decká. Občas síce srandovali - veď aj ich triedny bol riadny vtipkár - ale človek sa k nm mohol správať kamarátsky a bez obavy, žeto zneužijú. A takisto som sa celkom dobre učila v triede, s ktorou som bola minulý školský rok na výlete.

Na mojom prvom pracovisku som si dosť obľúbila chlapca, ktorý vyrastal v detskom domove. No a najradšej som mala paradoxne toho chlapca v mojej triede, ktorý prišiel z reedukačného ústavu. Nuž, ja som veru veľmi čudná osoba. Inak vyrástol z neho pekný mladý muž. Ľutujem však, že som sa ho neopýtala,prečo prestal po pol roku chodiť do školy. Lebo ja viem, kde bol a čo tam robil. Ale hlavne, že on ma stihol pochváliť, ako som opeknela. :-) Keď ho stretnem nabudúce, tak s ním pokecám viac.

A v podstate, aspoň chvíľu sa porozprávam s každým mojim bývalým žiakom. Aj s obľúbencom, no aj s takým, ktorý mi kedysi riadne liezol na nervy. Veď načo sa hnevať po niekoľkých rokoch!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru