Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska (Jen tak z naivity sedmnáctileté studentky)

19. 07. 2008
0
8
814
Autor
bilaslecna

Napsala jsem to už kdysi dávno. Teď jsem to někde vyhrabala atěším sena ostudu.

Já hrdinka Shakespierovy tragedie

jíž se tiše dotkla Seifrteova poezie

píšu verše na kraj stránek

slova, zvaná bez pozvánek.

 

Já, měsíční tanečnice

já, půlnoční polednice

cesta tam i zpátky

brána se zavřenými vrátky

 

Já, snílek sluncem stížený

Já, žena v těle neženy

Jak bohyně bez portfeje

kvetu tam, kde luna bledne

 

Já, prsten na prsteníčku

Já, slza na zavřeném víčku

jsem kůl vražený v živém plotě

jsem ta dvě slova: Miluji tě.


8 názorů

Miroslawek
21. 07. 2008
Dát tip
Co k tomu vzhledem k prologu říct? Doufejmě, že jsi se s časem zlepšila ;o)

Sally
19. 07. 2008
Dát tip
a mně to příde odfláknuty

domin.go
19. 07. 2008
Dát tip
A Shakespier je oproti Shakesreareaovi odvar :)

domin.go
19. 07. 2008
Dát tip
Mně tam po formální stránce vadí rýmy a rytmus. Což je zrovna u vázané poezie problém.

Ay´Le
19. 07. 2008
Dát tip
aspon ta jmena bys mohla dokazat napsat spravne kdyz uz nic jinyho..

Oldjerry
19. 07. 2008
Dát tip
Je to zřejmě prvotina, u které by se dalo zavřít oko nad některými - řekněme - neobvyklostmi. (Já, já, já, jenom já...). Nezavřu však oko před použitím jmen, jejichž přesný tvar je jedním ze základů akceptovatelnosti díla. Je to stejné, jako reprodukovat jméno autorky jako »bylasvlečena« a vzhledem k již historickému věhlasu obou velikých básníků - horší...

Diana
19. 07. 2008
Dát tip
Okamžitě mne naštvala nesprávně napsaná jména obou velkých básníků. Tohle si nezaslouží oni, ani čtenáři! To JE ostuda a ne, že ne! Jinak báseň odpovídá "naivitě sedmnáctileté studentky".

Rimmer
19. 07. 2008
Dát tip
Takhle rozpolcený jsem snad ještě u žádného díla nebyl. Opravdu nevím, jestli se mi to líbí, nebo ne. Líbí se mi bohyně bez portfeje (ale zase se s ničím nerýmuje), líbí se mi nežena a poslední verš. První půlka kolem mě ale prosvištěla a zanechala ve mně jen to, že ani Shakespeare, ani Seifert se nepíší tak, jak je píšeš ty. Ale zklamu tě, ostuda z toho asi nebude ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru